Conclusie India - Reisverslag uit Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Conclusie India - Reisverslag uit Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Conclusie India

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

22 Februari 2009 | India, Delhi

Ha mensen die ik binnenkort weer zie,

Dit wordt het laatste berichtje vanuit India. Ben momenteel in Delhi, gisteren vanuit Goa hierheen gevlogen. Zit in een wat duurder hotel, omdat ik na al die low budget/back to basic plaatsen toch weer wat luxe kan gebruiken. Kan ik weer wennen aan thuis. Heb nu een warme douche, tv, koelkast, ontbijt inc. etc. Alleen vannacht ben ik in mijn vinger gebeten door een rat en die zat effe daarvoor ook al aan mijn dreadlock te knabbelen. Heb nu een andere kamer gekregen (eentje die eigenlijk duurder is). Geef niet zoveel om een rat op mijn kamer, heb ik wel vaker gehad hier, maar als ze in mijn bed rondlopen en schijten is het toch wat anders. Betaal namelijk nu niets voor niks 3000rp per nacht. Maar ze hebben het netjes geregeld voor me.

Dus dan de conclusie van India:
Leukste grote stad: Calcutta
Mooiste gebouw: Mysore Palace
Mooiste tempel/tombe: Taj Mahal
Beste plek: Gokarna
Leukste ervaring: Sarah
Naarste ervaring: Dat ik genaait ben in Delhi op de eerste dag in India (heb er wel veel van geleerd)
Lekkerste eten: Tandoori Chicken
Lekkerste drinken: Pineapple Lassi
Meest gegeten: Mesala Dosa
Meest gedronken: Kingfisher beer en Chai
Grootste irritatie: Gedrag van een groep Indiaase mannen (als kleine kinderen)
Meest verbazingwekkend: Hoeveel mensen kunnen accepteren hier in India
Best gelezen boek over India: Shantaram
Beste uitgaansplek: Anjuna
Beste transport: De trein (sleeperclass)
Leukste strand: Gokarna (alweer)
Waar kom ik zeker terug als ik weer naar india ga: Gokarna (ja, alweer)

Ik heb veel geleerd hier, over mezelf, over India, over bedrog en hoe je mensen geld uit hun handen kunt toveren, over mensen in het algemeen. Heb flinke discussie gevoerd in de trein over gezinsleven, relegie (heb nu mijn eigen relegie: Isaacism), mileu, toekomst etc. Het meest verbazingwekkend is toch wel dat India veel diverser was als ik vantevoren dacht. Het is niet een land, maar net als europa een land met honderden talen, culturen, religies, etc. Het is zeker een land waar ik terug kom en ik heb er nu al spijt van dat ik naar huis moet. Kan hier jaren rondreizen en toch steeds weer nieuwe dingen zien, ook al neem ik precies dezelfde route.

Toch is het ook wel fijn dat ik weer naar huis ga, mijn familie zien, mijn vrienden, mijn collega's. Weer kaas en biefstuk eten. Een schone wc, mijn eigen kussen en bed. Geen claxons elke 3 seconde als je op straat loopt. Het zal wel vreemd zijn dat er geen honden meer vrij rondlopen en alle koeien lopen ineens in de wei of in de stal. Ook zal ik het missen dat het hier zo'n lekker weer is.

Maar ja, aan alles komt een eind en dus iedereen bedankt voor het lezen van mijn blog. Ook voor alles mailtjes die ik kreeg. Bedankt voor de support die ik soms nodig had (vooral in de eerste 10 dagen).

Pap, je hoeft me niet op te halen. Land om 7.00u. 's ochtends in London. Ga nog wat mensen opzoeken die ik ken en effe wat bier drinken. 's Avonds om 19.30u ben ik in Eindhoven en Francien die haalt me op, die werkt daar in de buurt en is dan ook net klaar met werken. Je zult me dus 's avonds wel een keer binnen zien vallen, leg anders maar een sleutel bij de kattenbrok. En gelukkig allebei mijn pakketjes zijn er, zo zie je maar:
ALLES KOMT GOED, ZELFS HIER IN INDIA.

Gegroet Gijs - Isaac

PS. Heb er geprobeerd foto's op te zetten, maar helaas, door de verbinding hier lukt dat niet. Je ziet ze wel als ik thuis ben.

  • 22 Februari 2009 - 09:07

    Sien:

    Isaac!! Leuk zeg! kben blij dat ik je woensdag weer zie!! Leuk leuk!! Kben nu nog aant werk, maar kga zo carnaval vieren..mijn eerste dag..Heb het rustig aan gedaan al..maar dat ga ik nu natuurlijk wel ff inhalen..en jij gaat ook nog maar ff goed genieten en feesten daar!! Dat heb je zeker wel verdiend!! Neem maar een trui en regenjas mee, Het regent hier namelijk..bah bah bah. Oh neej, hoeft niet..ik sta dichtbij de ingang, de kachel in de auto aan..Komt ook alles goed ;)

    Tot woensdag! Liefs Francien xx

  • 22 Februari 2009 - 10:08

    Monique:

    Ja gelukkig kom je weer bijna terug. Ik heb je humor wel gemist op het werk. en jaja de leukste ervaring is Sarah

    Tot snel

    Monique

  • 22 Februari 2009 - 11:00

    Lieke:

    he gijs!
    het klinkt allemaal erg leuk en ik denk dat je beter even een dagje eerder naar de afd kunt komen om de hele dag te kletsen hahaha.het zal wel leuk zijn als je er weer bent.weer wat mannen humor erbij.

    ik zie je snel weer en het regent hier idd veel.

    x lieke

  • 22 Februari 2009 - 11:09

    Wailum:

    Jow jow Isaac, nog ffkes geniet nog maar van de laatste paar daagjes en dan... ach weet je zelf ook wel!Heb in ieder geval genoten van je reisverslagen!Dank daarvoor weer wat herinneringen terug gekregen good bad and ugly!;) Tot volgende week...

    ps waar staat de kattenbak?;)greetz Wailum

  • 22 Februari 2009 - 16:19

    Dianne:

    Ha Gijs,

    Blij dat je weer bijna terug bent! Super dat je zo'n schitterende reis hebt gehad ondanks je valse start toch helemaal goed gekomen!
    Alvast goeie reis en tot gauw!
    Doegggg!

  • 23 Februari 2009 - 10:38

    Frankniss:

    Hey Isaac,
    Geniet er nog ff van! En ik zal die ene foto nooit meer vergeten!
    tot volgende week!

    groetjes thuis
    frankniss

  • 24 Februari 2009 - 15:14

    Marloes:

    Hey,

    Sow......dat was nog eens een leuk en duidelijk laatste bericht!!

    Hele goede reis terug, nog even veel plezier in Londen en tot binnenkort !!

    Groetjes Marloes

  • 27 Februari 2009 - 20:25

    Nienke:

    Hey gijs,

    welkom terug in het koude,natte NL!!!
    Echt leuk om je verhalen te lezen en foto's te zien. Je vervelende start in India is super afgesloten!
    Zie je wel weer in het zkh, sta de komende maanden op 3e.

    Gr. Nienke

  • 01 Maart 2009 - 12:38

    Yvonne:

    welkom terug. enne...shanti shanti!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 154828

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: