in dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu in dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

in dublin

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

06 September 2007 | Ierland, Dublin

hi everybody,

How're you doing? Fine? Nice.
Ben dus in Dublin nu, best een leuk stadje, maar heb ruigere gezien. Heb wel al weer veel bier gedronken en een beetje site-seeing gedaan.

De eerste dag mooi met het vliegtuig vanuit eindhoven naar dublin gevlogen, ging allemaal heel vlotjes, was om 18.00 u. in m'n hostel: ISAAC'S HOSTEL. Ligt langs het spoor en dat is dan weer een tegenvaller, elke morgen om 06.30 u. beginnen de treinen weer te rijden en als je dan eigenlijk het idee hebt nog effe te blijven liggen, dan lukt dat toch niet. Dus elke dag vroeg eruit en dingen ondernemen.

De tweede dag ben ik de stad wat gaan verkennen, wat rond gelopen en veel mooie oude gebouwen gezien, ze hebben er hier genoeg, al moet je soms een heel stuk lopen voordat je er bent. Het oude middeleeuwse gebied is best mooi om te zien.
De derde dag maar een dagtochtje gemaakt naar buiten Dublin, dan zie je pas hoe mooi ierland eigenlijk is. We gingen naar allerlei keltische dingen, graven, kerken, tombes etc. Jan, ik denk dat jij echt een keer naar ierland moet gaan, jij vind dat best wel ruig. Onze gids was een zeer enthousiaste verteller die zijn verhalen zo vertelde dat je het moet onthouden. Veel humor erin en mooie verbindingen leggen tussen het heden en toen.

Dublin is een stad met veel tegenstrijdigheden. Er is nog veel armoede echter is alles toch best wel geprijst. Het is druk alleen zijn er veel gebieden waar je jezelf dan weer helemaal alleen waant. Moderne gebouwen naast erg oude en zeer mooi onderhouden gebouwen naast grote rotzooi. Heb ook nog nooit zoveel alcohlisten gezien gedurende de dag en overal liggen mensen te slapen of zitten er mensen met en blik bier. De guinesss is goed te zuipen echter betaal je in het uitgaansgebied, de Tempel Bar Area, wel zo'n 5 Euro voor een 'Pint'.

Vandaag ben ik toch een keer blijven liggen in m'n bed tot een uur of tien, en ben daarna naar de oude gevangenis gegaan. Redelijk interessant.

Morgen nog een dagje cultuur happen, ga naar het nationaal museum. Als ik niet te gaar ben, want vanavond gaan we met een paar man op z'n fins zuipen, veel en sterk. Ben benieuwd. Ben al weer redelijk getraint nu dus kan weer wat hebben.

Zondag naar de VS, ben benieuwd of het allemaal goed komt met de douane etc. Maar het zal wel meevallen. Dan kan ik mooi midden in Manhattan gaan logeren bij m'n zusje in NYC.
Wordt vast relaxt. Tot de volgende keer maar weer en misschien zie je wel een beer in het meer.

Doei,

Gijs - Isaac