Big cities - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Big cities - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Big cities

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

16 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

hallo allemaal maar weer,

Ben ondertussen halverwege maleisie en morgen ga ik naar singapore. Nog effe en dan zit het erop.

In de Cameron highlands heb ik me weer prima vermaakt. De eerste dag naar het hoogste punt geweest (2000 meter) daarna stukje door de jungle en daarna naar een theeplantage.
De tweede dag ben ik samen met een hongaar aan een hike begonnen door de jungle. Het was een combinatie van drie trektochten en het zou zo'n vier uur duren.
Het eerste stuk was makkelijk. Beetje omhoog en een duidelijk pad waar je niet zo vlug de weg kwijt raakte. Het tweede stuk was echter zeer stijl en gelukkig regende het niet anders hadden we het niet voor elkaar gekregen.
Het derde stuk echter was echt avontuurlijk. Eerst zeer stijl naar beneden en steeds over of onder ongevallen bomen door. Daarna waren we ene beetje de weg kwijt. Midden in de jungle en begon het ook nog eens te regenen van heb ik jouw daar. We konden geen pad zien en alles was een grote modderpoel. Op een gegeven moment maar gewoon rechtdoor gaan lopen want we dachten ergens water te horen stromen. Na een half uur kwamen we bij een waterval uit en zijn we langs de rivier blijven lopen en toch uitgekomen waar we moesten zijn. Ik was echt zeiknat maar had wel een superdag gehad.

Ben de dag erna naar KL gegaan. Hier heb ik de petronas towers bezocht uiteraard en de KL tower, want daar kun je hoger inkomen. Ben naar een vogelpark geweest en heb wat musea en moskeeen bezocht. Elke avond eerst naar de reggeabar en dan naar ergens anders om bier te drinken.
Heb KL nu wel gezien en ga morgen naar Singapoor.
Had gezegd dat ik met kerstmis waarschijnlijk in HK zit maar heb op internet gekeken naar een ticket en die beginnen pas rond de 750 $. Is me iets te duur, als ik nog ergens iets vind dat veel goedkoper is doe ik het anders blijf ik in singapoor en ga ik nog wat genieten van de zon op een van de eilanden daar. Want ik moet er niet aan denken dat ik strax weer in dat koude drukke nederland moet gaan vertoeven. Heb nog geen zin in te gaan werken en als ik de temperatuur daar zie vind ik 25-30 graden verschil toch wel veel.

Nou je hoort vast wel weer van me, mzzl
Gijs.

ps. foto's van fullmoon zoek ik niet in te scannen dus als iemand ze wil zien moet ie maar een keer bellen of langs komen.

  • 16 December 2006 - 11:21

    Cathelijn:

    Die foto's wil ik eigenlijk wel zien. Morgen moet ik werken, dan zal ik tegen Thjeu zeggen dat ik een weekje vrij pak. Zal hij geen probleem van maken!!

    Gijs, geniet nog van de laatste week en een fijne en warme kerst daar.

    Kerstgroetjes Cathelijn

  • 16 December 2006 - 17:42

    Frankniss:

    yoo isaac, laatste week, dus alle remmen los! en als je weer terug bent dan...:)

    Grtz, Frankniss

  • 16 December 2006 - 23:21

    Dianne:

    Wouw Gijs die fotoos super hoor, wat hoor ik nou, geen zin om te gaan werken???? Geniet nog van je laatste weekje en ach hier is het ook best leuk hoor en je hebt gelukkig nog je fotoos om na te genieten!
    groetjesss
    Dianne, die nu als de wiedeweerga weer aan de sla gaat!

  • 18 December 2006 - 12:59

    Arjan:

    Vette shit in de jungle. Die theevelden zijn ook gaaf. Mooi weer ook, maar hier hebben we gewoon dikke mist vandaag. Doe de groeten aan Kuala en Lumpur en geef de kerstman een kadootje!

    Gr. Arjan

  • 18 December 2006 - 17:55

    Je Vader:

    Het gaat hier allemaal zijn gangetje zelf met Rakker gaat het nog goed.
    Je vakantie loopt bij jouw nu toch ook ten einde. Houw het rustig en beschaaft, die laatste dagen, dat je tenminste ontspannen en heelhuids thuis komt. Voor jouw auto heb ik een afspraak gemaakt voor de APK keuring. 4 januari, jij bent dan vrij (overdag volgens de planning van Elkerliek).Stel dat er iets aan is, mag je daar zelf over beslissen.
    Wie, waar, en waneer moet je opgehaald worden, als je weer in Nederland terug bent. Mail daar maar over.
    De 1e kerstdag hebben we een gedeelte van de familie op de eet. Het wordt een mooi kerstdinee
    We zullen aan je denken als we bezig zijn.
    Ik hoop dat je de kerstdagen daar ook prettig door brengt.Nog veel groetjes en plezier die laatste dagen
    Je vader, moeder.



  • 18 December 2006 - 22:01

    Monique:

    ALvast een merry christmas vanuit nederland. Geniet van de laatste week en kom heelhuids terug want in het begin van het nieuwe jaar zitten we smaen in de nachtdienst dus doe voorzichtig!!

    Monique

  • 19 December 2006 - 16:18

    Klaas Hermans:

    Gaat de trein zo vertrekken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 154839

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: