Maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

11 December 2006 | Maleisië, Cameron Highlands

high maar weer,

Goedendag beste lezers, ben momenteel in de Cameron Highlands in maleisie. Op zo'n 1800 meter en het is de eerste keer dat ik het echt koud heb. Het is hier maar 20 graden, echt een groot verschil.

Ben eergisteren vanuit Ko Samui naar Penang gegaan een eiland aan de westzijde van het maleisische schiereiland. Het duurde zo'n 14 uur voordat ik er was en het schoot echt niet op. Eerst in een auto, toen een bus een boot en weer terug in de bus. Toen in een minibus en weer in een andere minibus. Toen de grens over en weer in een andere minibus en toen weer de boot op. Was kapot toen in in Penang was aangekomen, maar daar was het wel relax.
Zat tussen Chinatown en Little India in en dat belooft altijd wat goeds. Er is dan vanalles te beleven. Heb die dag niet zoveel gedaan. Bij de indier gegeten en daarna wat voetbal gekeken. Ben ondertussen een fan geworden van de premierleague.
De volgende dag besloot ik wat van de cultuur te proeven, weet namelijk helemaal niks van maleisie en nog steeds niet. Want het museum waar ik heen wilde was net gesloten omdat de stroom was uitgevallen en voor de rest vond ik het niet zo heel boeiend. Heb wel een nederlands kanon gezien uit de 17e eeuw. Heel intressant.

Ben vandaag vanuit Penang maar weer vertrokken naar de Cameron Highlands. Een gebied hoog in de bergen waar veel bloemen worden gekweekt en waar nog redelijk veel jungle is. Ga morgen een tour doen naar de jungle.
Wilde in eerste instantie via de oostzijde richting Singapore gaan, maar het is daar nou moesson-seizoen. Kan dus niet naar de Perhintian's, Tiomonisland of Tumeru Negra, erg jammer, want dat schijnt toch wel echt zeer geweldig te zijn.

Ga nou toch in een vaartje door Maleisie dus zie toch meer niet als wel en dus moet ik wel een keer terug komen en dan doe ik die kant wel. Begin ik gewoon in Kuala Lumur (KL).

Over een paar dagen ga ik naar KL en dan vanuit daar naar Singapore, zodat ik die megastad ook nog kan bekijken voor kerst. Want dan gaat deze jongen een fijne en gratis kerst tegenmoet in Hong Kong. Moet er alleen maar zien te komen. Zal kijken of ik KL weer wat foto's erop kan zetten. Heb ong. 25 foto's van de fullmoon, terwijl ik dacht dat mijn wegwerpcameratje kapot was, was ie al vol. Zijn best ruig.

Nou tot het volgende verhaaltje maar weer en nou oogjes dicht en snaveltjes toe, doei en de groeten.

Gijs

  • 11 December 2006 - 11:43

    Sien:

    Haa!! Ik lees dat jij je goed vermaakt hebt op de Fullmoon-party! Ruig!! Die foto's wil ik zeker wel zien!!!Nu weer in Maleisie..Ik lees 2 verhalen tegelijk vandaag..was weer wat achter!!Maar super!! Geniet er nog van!! Ook in die steden!!

    Greetz Sientje

  • 11 December 2006 - 12:07

    Rick:

    Zo te lezen loopt alles weer op rolletjes. Geniet er de laatste weken van...


    Ciao

  • 11 December 2006 - 12:10

    Frankniss:

    Kerst in Hong Kong, klinkt niet verkeerd mr. Isaac !!! En ik wacht op die fullmoonpictures! lijkt me wel kikuh.
    succes met cultuur snuiven!
    cya,
    frankniss

  • 11 December 2006 - 12:46

    Monique:

    Hoi Gijs

    Zo te lezen vermaak je je nog steeds opperbest. Als je dadelijk nog maar weet wat werken is. Bij ons zul je je in ieder geval ook niet vervelen. Tot snel

    Groetjes Monique

  • 12 December 2006 - 14:48

    Niek:

    De tijd vliegt nog ff en je kan weer met ons komen feesten.
    zoals altijd heb je hier niets te missen alhoewel ik me goed vermaak.
    ben erg benieuwd naar je reallife verhalen.

    de groetjes en zet m op.
    bedankt voor de kaart!

  • 13 December 2006 - 08:28

    Jos:

    gijs je ziet daar toch wel heel veel, ik hoop dat je er je eigen ook goed kunt wassen want je hebt toch een druk schema, maar geniet er nog van want het is zo afgelopen. groetjes van ons allemaal. doei doei.

  • 16 December 2006 - 00:20

    Wax:

    bedankt dat was een hele goede slotzin!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Cameron Highlands

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 154843

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: