Dubbel gevoel - Reisverslag uit Jaipur, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Dubbel gevoel - Reisverslag uit Jaipur, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Dubbel gevoel

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

09 November 2008 | India, Jaipur

Wederom een goeiendag,

Het is toch nog flink wennen hier. Het verschil met nederland is wel erg groot. Het eten smaakt me prima. De mensen zijn aardig, alleen willen ze continue geld verdienen. Natuurlijk valt er aan mij veel te verdienen, maar het is me soms net iets teveel. Denk nog wel eens, waar ben ik aan begonnen. Het zal nog wel effe duren voordat ik me helemaal op mijn gemak voel.
Zit ondertusen in Jaipur. De hoofdstad van Radjastan. Heb me hierheen laten slepen, door die familie waar ik kon blijven eten en die me hielpen nadat ik mijn pas kwijt was. Ze hebben me een veel te duur pakket aangesmeerd. Eerst Jaipur, daarna Agra (Taj Mahal), dan terug naar Delhi, waarna ik met het vliegtuig naar Kashmir ga. Ik kon het niet weigeren. Alleen kost het me wel een hoop geld. Ik weet niet als ik het zelf had geregeld of het veel goedkoper was. Maar de prijzen vallen me nu nog een beetje tegen, had het goedkoper verwacht.
Na Kashmir ben ik van deze mensen af (ze zijn nu bijna continue bij me) en kan ik het zelf eens gaan proberen.
Nepal of toch weer terug naar Radjastan en dan door richting zuiden. Of iets anders, ik moet het nog effe bekijken.
AL met al, begint het wel wat te wennen, maar het dubbel gevoel blijft.

Nou tot de volgende ronde maar weer.

Gegroet vanuit Jaipur, india
Gijs

  • 09 November 2008 - 16:24

    Francien:

    He He toch Isaac, het zit nie echt mee de eerste dagen wel? Balen! Maar Alles Komt Goed!! Je hebt nog 4 maanden! En dat ga jij wel ff allemaal regelen! Kheb er vertrouwen in! Nou, heel veel plezier he?? Liefs Sien

  • 10 November 2008 - 10:04

    Marloes Geerts:

    Hey Gijs,

    Leuke verhalen weer...lekker kort en krachtig!! En over dat wennen zit ik niet zo in! Over enige tijd heb jij ook zo'n lange baard en evt. een tulband en dan krijg jij ook alles voor minder! Hahahaha! Succes met alles daar....en tot je volgende verhaal!

    Groetjes Marloes

  • 10 November 2008 - 14:12

    Ruud:

    Gijs! Nu alweer weg? In ieder geval veel plezier en de groeten aan de koeien!

  • 11 November 2008 - 09:04

    Yvonne M.:

    Gijs, je weet he, beter een slechte dag in India, dan een goeie op het werk!!
    Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het daar gruwelijk moet stinken, en dat alles erg vies is. En daar schijn je maar niet aan te kunnen wennen als westerling. Verder blijft het altijd weer opletten, ook met de locale bevolking, omdat ze toch vaak wat van je willen. (geld!)
    Maar goed, ik hoef het jou niet uit te leggen, ervaring genoeg onderhand. Het gaat helemaal goedkomen, ik voel het!
    Trouwens, die Taj Mahal dat moet toch wel helemaal overweldigend zijn, toch?!
    Geniet er van Gijs, dan doen wij dat ook hier.
    Groetjes Yvonne M.
    PS: 10 graden hier, verschil moet er zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 154825

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: