Alles weer op rails - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Alles weer op rails - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Alles weer op rails

Door: gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

21 November 2008 | India, New Delhi

Hoi mensen van het goede leven,

Het heeft effe geduurd, maar hier weer een nieuw verhaaltje uit het verre India.

In delhi heb ik enkele nachten geslapen bij een familie, voor niks. Met gratis eten etc erbij.
Zij hebben best goed voor me gezorgd en hierdoor heb ik toch wat centen kunnen besparen.
Het bleek dat het pakket dat mij verkocht was niet eens compleet was geboekt. In delhi was geen hotel geregeld en ook mijn vlucht naar en nacht in kashmir was niet geboekt.
Die familie heeft dat toen voor mij betaald (?). Waarom? Dat mag joost weten (dus anita, vraag het hem maar even). Ik zei nog dat dat niet hoefde maar het was al geregeld.

Toen ik naar kasmir moest vliegen was het helaas niet mogelijk, er lag daar 50 cm sneeuw op de landingsbaan. Normaal sneeuwt het daar pas in december, maar nu dus ook. De volgende dag kon ik echter toch vliegen en aangekomen in Kashmir bleek het dus echt koud te zijn. Vijf dagen heb ik daar in een woonboot geslapen en wat in de buurt rond gekeken. Ben de bergen (himalaya) in gegaan, tot we niet verder konden rijden met de auto, ivm met de sneeuwval en heb toen een enkele kilometers gelopen. Schitterend was het, maar koud. Ik was echt blij dat ik mijn jas etc nog niet had weggegooid.
Kashmir is waarschijnlijk erg mooi in de zomer. In de lonely planet staat geschreven dat je niet naar Shinagar moet gaan en zeker niet met verkiezingen. Iedereen kent de verhalen wel over kashmir neem ik aan. (oorlog, pakistan, terroristen, etc). Nou de tweede dag dat ik er was waren er dus verkiezingen. Ik heb nog nooit zoveel soldaten en AK47 gezien in een straat. Het viel uiteindelijk allemaal wel mee en ik heb er toch genoten van omgeving en dergelijke.

De eigenaar van de woonboot was familie van de mensen in Delhi waar ik geslapen heb, dus die travelagency-mafia had me nog steeds in de greep. Heb met de credit card kunnen betalen en heb er zelfs wat souveniers gekocht. Na vijf dagen ben ik met het vliegtuig naar het zuiden gegaan. Ik had het wel gehad met de kou. Ben naar Mumbai (bombay) gevlogen en heb daar een vliegtuig naar het Chennai genomen. Die familie weet nu niet meer waar ik ben en ik voel me nu voor het eerst in India helemaal vogelvrij. Ik kan weer doen en laten wat ik wil.
In Mumbai heb ik de nacht doorgebracht op het vliegveld en heb daar zelfs een boek kunnen verkopen aan een Indier voor 300 roepies (6euro). Het leek dus effe de omgekeerde wereld.

In chennai was geen toerist te zien en ik heb er enkele uren op het strand doorgebracht. Dat is toch wel effe anders als in NL. Ik was de enige witte (heb nog niet echt aan mijn tint kunnen werken). Veel mensen wilde op een of andere manier met mij op de foto en vanaf nu kost dat 1 roepie. Ben niet helemaal gek, ik moet ook betalen. Vele vinden dat trouwens niet eens een probleem.

Vandaag ben ik in Mahalbalipuram aangekomen. Eindelijk het india wat ik me had voorgesteld. Mensen geven me de ruimte, Nee is Nee en ze zitten niet de hele tijd op mijn lip om geld te verdienen. Palm bomen, de zee, lekker eten (niet steeds rijst met kip) en wat andere toeristen om tips en ervaringen uit te wisselen. Heb de laatste paar dagen nog geen 1000 roepie uitgegeven, en weet nu dus hoe het ook kan.
Ik ga er vanuit dat het nu allemaal goed komt en dat ik mijn trip weer op de rails heb. Het enige dat nu lastig is, is dat ik mijn pinpas op moet halen in Mumbai en dat is eigenlijk nu niet helemaal op de route, maar uiteindelijk levert me dat wel nog meer vrijheid op, dus ga er toch maar heen.

Dus mensen, het gaat weer goed hier, geen zorgen hier en ik hoop ook niet daar.

Gijs

Ik zal eens kijken of ik er wat foto's op kan zetten.

  • 21 November 2008 - 09:58

    Monique D:

    He he gelukkig weer een berichtje. Ik dacht al dat het misschien niet goed ging. Mooie foto's heb je gemaakt. En fijn dat je van de familie af bent. Zorg dat je het nu op de rails houdt he.

    Tot snel
    Groetjes Monique en 2 verkouden kindjes

  • 21 November 2008 - 13:16

    Je Vader:

    Na een paar dagen niks meer gehoord te hebben na die moeilijke tijd zijn we nu weer echt blij en gerust gesteld, dat het goed gaat. Dus geniet er maar van. Hier is het verder allemaal goed, alleen het weer is:
    Guur, koud, nat, storm, sneeuw. Dus gewoon klote weer.
    Groetjes je vader en moeder

  • 21 November 2008 - 17:21

    Siensien:

    Joehoeee!! Weer een leuk berichtje!! Kdacht dat je voor de zon ging..haha..en dan die foto's in de sneeuw! Ook mooi!!! Fijn dat je je pinpas weer bijna hebt zeg..kun je weer vooruit!! Vogelvrij!!

    Kben benieuwd naar je volgend verhaaltje!!

    Groetjes!!

  • 21 November 2008 - 22:14

    Brambo:

    Goed te lezen dat het weer helemaal OK gaat!! Vette foto's ter ondersteuning. Hier hebbe we inmiddels de kachel. Rustig instoke, voordat jij er weer bent.
    Geniet ze, en probeer het ook met pinpas cheap te doen.

    Greetz Bram

  • 21 November 2008 - 23:26

    Dianne:

    Gelukkig Gijs! Weer positieve berichten! Begon me al een beetje zorgen te maken om je!! Mooie fotoos heb je erop gezet, weet je wat misschien ook nog wel een leuke ervaring is.........een bezoekje aan een indiaase kapper........... ;o))
    Nou Gijs, geniet ervan en laat ons nou niet weer zo lang op een berichtje wachten!!
    Have fun!

    Groetjes, Dianne

  • 22 November 2008 - 11:28

    Diana Thielen:

    Hallo Gijs, ff een reactie van mij. Wat fijn dat je nu dat goede gevoel ervaart. Geniet er lekker van. Ik heb nu wat meer tijd om op je site te kijken want ik heb 2 middenvoetsbeentjes gebroken. Dus tot gauw!!!
    Pendel Diana

  • 22 November 2008 - 11:39

    Diana Thielen:

    He Gijs, ik heb 2 middenvoetsbeentjes gebroken, dus alle tijd om op je site te kijken. Al veel meegemaakt lees ik. Geniet ervan en hou dat goede gevoel vast tot gauw!! Avondpendel Diana

  • 22 November 2008 - 16:19

    Frankniss:

    Hey Isaac,
    Ik wil ook op de foto samen met jou, alleen moet ik dan ook betalen?

    Enjoy en rustig aan he ;)

    XX
    Frankniss

  • 23 November 2008 - 14:55

    Yvonne M.:

    he Gijs!
    stuur ons meer foto's van kindjes!!
    En wat eten we vandaag? Chicken Tandoori, Chicken Massala of kip Curry Flurry?
    Groetjes, Yvonne, Monique J. en Judith.

  • 23 November 2008 - 16:02

    Matjo.nl:

    Hey Isaac,

    Ik heb al je verhalen gevolgd en mijn inbeeldingsvermogen op de proef gesteld, helaas gefaald. Mijn processor liep warm en kwam stoop uit mijn oren.

    Het loopt weer allemaal op rolletjes dus. MOOI!

    Ben je nog figurant geweest in Mumbai, of voel je je al de hele reis bekeken? Als je gevraagt word, moet je gewoon alleen maar gekke bekke trekke en de film verziekke.

    We hebben een prachtig feestje achter de rug met een nog mooier slot. (Hoe kom ik in Utrecht, was de vraag.)

    Ik hoor 't wel weer.

    Ciao
    Matjo


  • 25 November 2008 - 20:26

    Monique J.:

    Ha die Gijs, blij om te lezen dat nu alles weer een beetje goed gaat. Geniet ervan en denk niet teveel aan ons! Mooie foto's hoor.
    Groeten.

  • 26 November 2008 - 14:58

    Yvonne:

    Gijs,
    wij zijn de depotheek-sleutel kwijt. Heb jij die soms??!
    Joost weet het ook niet (zegt Anita).
    We hebben een nieuwe collega: Marie! Leuk he.
    Ik moet weer aan het werk. Doei!!!
    groetjes, Yvonne Lea Anita en Saskia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 154830

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: