Nog steeds in Mahabalipuram - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Nog steeds in Mahabalipuram - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Mahabalipuram

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

27 November 2008 | India, Mahabalipuram

Hallo iedereen,

Ben nog geen meter verder gegaan, sinds het vorige bericht. Nog steeds verblijf ik in het hotel te mahabalipuram. Het is hier trouwens regentijd, soms is het echt niet normaal hoe hard het regent, maar met 25 graden is het wel te doen. :-)

Het dorpje hier is bekend om zijn grottempels die zijn uitgehakt uit steen, en dat het een beeldhouwersdorp is. Pap, jij zou hier eens heen moeten gaan met je cursisten. Heb ook een nieuwe hobby/tijdverdrijf gevonden. Ben een triktrak-bord aan het maken van een oude trui en gevonden voorwerpen met naald en draad. Begint een beetje een verslaving te worden. Als het regent, als ik moet wachten op mijn eten, etc, elke keer maar weer. Ben benieuwd hoe die eruit ziet als ik thuis kom.

Morgen ga ik met de bus naar chennai, met de trein naar bangalore en dan moet ik effe kijken wanneer ik met de trein naar hospet kan, ik ben onderweg naar Hampi, een zeer relax dorpje met honderden tempels naar het schijnt. Ben op mijn gemak richting mumbai aan het gaan, zodat ik daar ben als bram en evelien met mijn pinpas aankomen.

Tot laters
Gijs

  • 27 November 2008 - 09:23

    Dianne:

    Ha Gijs!

    Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar je nieuwe hobby, kun je er niet een foto van maken?
    Fijn dat je weer relaxed bent en geniet van je trip!
    Veel plezier verder en tot horens!
    Dianne

  • 27 November 2008 - 22:11

    Yvonne M.:

    nou kijk maar uit, lijkt me niet verstandig om nu naar Mumbai te gaan. Anders zetten ze je daar weer aan het werk, met al die gewonden daar.
    Doe voorzichtig.
    Yvonne

  • 27 November 2008 - 23:06

    Diana Thielen:

    He Gijs, blijf voorlopig ff daar,want in mumbai is het nu niet veilig, tenminste vlgs berichten hier.Ben voorzichtig en geniet van de tempels daar!
    Hou je taai en tot gauw

    gr diana thielen

  • 27 November 2008 - 23:38

    Ine:

    ja gijs, pas maar een beetje op. Nog maar even niet naar mumbai, het ziet er daar niet zo gezellig uit!

    MUMBAI - Een reeks aanslagen heeft de Indiase stad Mumbai woensdagavond veranderd in een slagveld. Door tien explosies en vuurgevechten in het centrum van de stad zijn meer dan honderd mensen om het leven gekomen. Voor zover nu bekend raakten 287 mensen gewond.

    Verder veel plezier!

    groetjes van je zusje


  • 28 November 2008 - 09:06

    Geert :

    Ben je die reisagent vriend van je tegen gekomen?? Om nou gelijk zo veel bommen te gooien en en mensen te gijzelen is wel wat overdreven niet?! De andere Indiers kunnen er ook niks aan doen, rotte appels heeft elk volk!

    Veel plezier, Geert

  • 28 November 2008 - 09:20

    Rick:

    Hé Isaac,

    Tsja, ik hoorde inderdaad dat Mumbai tijdelijk weer veranderd is in BOMbay. Nu kun je eens zelf natrekken dat wat de Westerse media allemaal meldt ook inderdaad klopt. Als het over terroristen gaat wordt de boel vaak zo "opgeblazen"....

    Doe voorzichtig, maar laat je niet te veel beïnvloeden. Er zijn nog altijd ontelbaar meer plekken in India waar 't wel goed gaat.

    Succes met je triktrakproject, tot de volgende knoop!

    Groeten,

    Rick

  • 28 November 2008 - 17:19

    Eveline :

    ha gijs
    vandaag van jou moeder het adres van deze site gekregen. ik had al op verschillende manieren gezocht. ik was erg nieuwsgierig. hopelijk is het over twee weken weer wat rustiger in mumbai. zo te lezen kunnen we wel wat tips gebruiken tijdens het reizen door india. voor mij nu nog drie nachten in het elkerliek en dan zit dat er ook weer op.
    hopelijk tot over twee weken
    groetjes eveline

  • 29 November 2008 - 00:41

    Anja Roelofs:

    Heey Gijs,

    Gisteravond bij de Mexicaanse avond (in het zkh) je site-adres van Diana gekregen. Gelukkig dat het nu weer wat beter gaat na je moeizame begin. Je bent wel weer bezig met een mooie reis aan je foto's te zien. Ben ook benieuwd naar het vervolg. Geniet nog van de tempels en de rest en wees voorzichtig als je naar Mumbay gaat.

    groetjes Anja (die lange van de spoed)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Mahabalipuram

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 154832

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: