India's 9/11 - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu India's 9/11 - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

India's 9/11

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

29 November 2008 | India, New Delhi

hoi iedereen die zich ongerust maakt,
Het is hier in bangaloor niet anders als voorheen. Het enige is dat ze vandaag de begravenis hebben van een van de politieagenten die is omgekomen woensdagin mumbai. Ik ben veilig, hier en als ik in mumbai aan kom ook. Over twee weken is het allemaal wel weer rustig. Ik hoorde dat er een negatief reisadvies is nu, maar dat zal dan wel weer over zijn.
Op tv is het 24 uur per dag niks anders als sensatie, vind ik mooi om naar te kijken. Ook al was ik in mumbai tijdens de aanslagen , dan was ik waarschijnlijk toch niet erbij. Het waren alleen hotels waar je meer als 200 euro per nacht betaald en een joods gebedshuis en een treinstation (oke, hier had ik kunnen zijn).
Geen zorgen tot morgen.

In bangaloor heb je net weer wat meer westerse wereld. Ik moest gisteren weer een keer pinnen, maar die credit card wilde maar niet werken. Vandaag heb ik een pinautomaat gevonden die hem accepteerde, en ik heb meteen mezelf maar getrakteerd op wat nieuwe t-shirts en een menuutje bij de Mcdonalds (wailum, het is niet zo goor als ze zeiden. Smaakte als de verekkenis). Vanmorgen dacht ik nog dat ik tot 12 december moest doen met 1600 roepie. Dit had best gekunt, mijn ontbijt was bv maar 18 roepie, met twee keer opscheppen in een of ander donker steegje. Smaakte trouwens ook goed.

Verder nog effe over mijn rug, voor degene die daar in is geintresserd. Ik weet zeker dat het een hernia is, ik voel hem zelfs zitten. Heb er niet steeds last van en neem ook niet veel naproxen, het scheelt waarschijnlijk dat je hier meestal op een plank slaapt, met hoogstens 5cm schuimrubber. Vannacht heb ik een 10 uurs treinritje in de sleepersclass. Met een fles whiskey overleef ik dat ook wel weer. Ben morgen dus in Hampi, een oude bedevaartsplaats uit de 15e eeuw, schijnt een zeer relaxte plek te zijn. Vol met baba's die bloemen verkopen, belooft dus weer wat.

Nou tot laterz,

Gijs

  • 29 November 2008 - 13:50

    Monique D:

    Gelukkig alles is goed met jou. Kijk maar wel uit als je in Mumbai komt. En nog effe over die rug. Hoe lang heb ik al niet gezegd dat er iets was met je rug, maar ja. Zorg maar dat je heel terug komt.

    Monique D

  • 29 November 2008 - 15:06

    Dianne:

    Blij om te lezen dat je safe & sound bent Gijs, zorg ook maar dat je dat blijft! Geniet ze en ik hoop voor je dat je rug niet je reis verziekt!
    Groetjes en tot mails,
    Dianne

  • 29 November 2008 - 21:45

    Nienke:

    Hey gijs,

    gelukkig dat alles goed met je is, op je rug na dan....
    Wat heb je weer mooie plaatsen bezocht, mooie foto's!
    Geniet ervan en wachten weer af tot je volgende verhaal/avontuur!

    Gr.

  • 30 November 2008 - 18:52

    Hent:

    Ha Gijs,
    Door het gelazer in India leek me het zinnig om te kijken hoe het je vergaat. Niet in het geweld terecht gekomen gelukkig. Geniet er van.

  • 01 December 2008 - 17:32

    Yvette:

    Hi Gijs,
    Gelukkig gaat het goed! Wel balen van je rug! Heb je genoeg naproxen ed bij je?
    Wat een gave foto's!
    Veel plezier weer en we houden de site in de gaten!
    Liefs Yv

  • 07 December 2008 - 10:59

    Jos:

    gijs lekker jongen met die brommer scheuren door dat land, en dat mar vur 3 euro geniet er mar lekker van. groetjes.

  • 25 December 2008 - 06:04

    Erik:

    'Sensatie mooi om naar te kijken'?
    Meer dan 170 doden, maar jouw rug is erger. Interessant leven heb je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 154823

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: