Van west naar oost - Reisverslag uit Puri, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Van west naar oost - Reisverslag uit Puri, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Van west naar oost

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

21 December 2008 | India, Puri

Yes, (arm zwait naar rechtboven een winkel/etalage aanwijzend), my friend, come, nice stuff, special price.

Dat is de meest gehoorde begroeting die ik gehoord heb zover.

Bram, evelien en ik zijn op dit moment nog steeds samen aan het reizen. We zijn vanuit Bombay met de trein naar Aurangabad gegaan, vanaf daar Elora bezocht, een tempelcomplex uit de 6e eeuw uitgehakt in de rotsen. Erg mooi, maar weer veel van hetzelfde. Vanaf nu geen tempels meer voor mij. Ben zoals ik het noem, weer tempelziek geworden, een overdosis tempels.

In aurangabad ben ik naar de kapper geweest, of beter gezegt, de kapper had ik opgehaald in mumbai ban de airport. Hij had een tondeuse bij. Mijn kapsel is geweldig, kaal op een plukje na (foto komt). Dus pap, die bos haar is eraf.

Vanaf aurangabad zijn we met de bus naar Loona gegaan. Daar is een van de grootste kraters in de wereld in massief gesteente. 2km in doorsnee, erg mooi. Foto's komen als ik in puri ben. In Loona aangekomen waren we de grootste attractie van allemaal. Er komen daar zeer weinig toeristen en op het busstation waren we dan ook omringt door ongeveer 100 mensen die ons aan stonden te staren. Vanaf daar met de bus weer verder en in een gat overgestapt in een sleeperbus.

Toen weer de trein etc. Kort gezegd, in enkele dagen veel kilometers gemaakt en best vermoeid geraakt, maar nu zijn we in orissa. Hier gaan we proberen een tijger te spotten in een national park, als we het geregeld kunnen krijgen. Met de kerst naar puri om te chillen, aan de zee met lekker eten en veel bloemen in de guesthouses. Schijnt echt relax te zijn daar, dus dan weer shanti shanti. Niek als je die tips hebt van puri, mail ze effe.

De Indische wc's hebben de voorkeur bij mij gekregen, het kostte wat tijd maar nu weet ik hoe het moet, broek helemaal uit en lekker hurken. Is schoner en "leegt" beter :-)

Mzzl en tot de volgende keer maar weer.

Gijs

Update 23/12/2008:
Foto's geplaatst. We zijn ondertussen in Puri, blijven hier tot na de kerst.

• 21 December 2008 - 08:50

Dianne:

Ha Gijs,
    Je weet ons wel in spanning te houden met je nieuwe look!
    Blijf genieten en vooral ons leuke verhalen sturen!
    Het vooruitzicht voor de kerst ziet er goed uit, eigelijk hetzelfde als hier een beetje chillen en lekker eten alleen lijkt de temperatuur me daar een stuk aangenamer!
    Groeten!!!!!!!!!!!

• 21 December 2008 - 11:02

Lieke:

He Gijs!

leuk om te horen wat je allemaal mee maakt.klinkt allemaal wel erg leuk.ik ben ook erg benieuwd naar je nieuwe look....
    hier gaat alles verder zijn gangetje,en we printen je mailtjes altijd uit om op te hangen op de afdling,voor de mensen die niet zo handig zijn met de pc!!!
    geniet er verder nog van en stuur maar snel wat foto's.

groetjes Lieke

• 21 December 2008 - 15:29

Diana Thielen:

He Gijs, vanuit ons kikkerlandje wens ik je fijne feestdagen toe!
    Chil ze (wat dat ook moge zijn!) en wat betreft je kapsel: ik ben benieuwd!!!
    Tot gauw

Diana

• 22 December 2008 - 08:37

GOA:

Beste Gijs,

IVM onveilig situaties moeten we jou als groot feestbeest toch helaas laten weten dat alle feestjes vanaf heden tot en met na de jaarwisseling zijn komen te vallen op GOA.

Onze welgemeende excuses en toch een goede reis gewenst!

Goa (India)

• 22 December 2008 - 08:47

Monique D:

Ha Gijs

Ik ben erg benieuwd naar je nieuwe look. Dat lange haar kon ook niet meer he. Geniet van de kerst.

Monique D

• 22 December 2008 - 12:21

Sien:

Hey Isaac,

Kijk eens aan, iedereen benieuwd naar je nieuwe look..haha...blijkbaar was dat andere zo erg lees ik hier..Kun je het dan mee doen he?? hihi..

Ik wens je ( jullie ) Fijne feestdagen en een heel leuk, knallend 2009!! Het wordt een mooi begin van het nieuwe jaar!!

Geniet er lekker van!

Kus Sien

• 23 December 2008 - 00:22

Sabine En Anita:

Hee die gijs ook wij zijn uiteraard benieuwd naar je kapsel,vooral waar dat ene plukje dan wel mag zitten.
    Met kerst veel shanti,shanti en een knallend nieuwjaar.
    Geniet er nog van Sabine en Anita

• 23 December 2008 - 08:54

Geert:

Kzal Niek eens vragen om wa tips te posten. Hij leest dit niet volgens mij, is met andere dingen bezig.

Tsjuss Geert

• 23 December 2008 - 12:40

Monique En Luna:

Ha Gijs

Er is veel af zo te zien. Nu nog een foto waar ook je gezicht op staat. Luna vindt het maar raar....

Fijne kerstdagen lekker chillen en tot snel

Monique en een dikke kus van Luna

• 23 December 2008 - 15:29

Hahaha...skon kapsel!!!

• 25 December 2008 - 08:53

Je Vader:

Hoi Gijs
    Ook nog prettige kerstdagen voor zover je daar iets van kerst merkt.
    Het is hier nu 1e kerstdag. Rustig donkergrijs, echt hollands weer. Het vriest nog niet, maar de voorspellingen zijn, dat we binnenkort kunnen schaatsen. Ik geloof er nog niet in.
    Wat betreft je kapsel. Ze geloven niet dat jij dat bent op die 2e foto.
    Ze geloven niet dat je zo voor joker wilt lopen.
    Aan je neus, die net zichtbaar is denk ik dat je het wel bent.
    Dus graag een foto met je hele gezicht erop.

Groetjes je vader en moeder

• 25 December 2008 - 13:26

Team 4c:

Namens alle kerstengeltjes van 4C, wensen wij jou een zalige Kerst!!
    Geniet er nog maar even van ginds, want volgens mij zit je al weer op de helft. ;-)
    Dooooooooeeeeiiii!

• 25 December 2008 - 21:18

Gerben & Dianne:

Ha Gijs,
    Tegen de tijd dat je weer komt werken zal het wel weer goed gekomen zijn met je kapsel!
    Blijf genieten!

Groetjessssssssssss

• 26 December 2008 - 14:20

Ruud En Jerrill:

Die foto van Bram en Eveline in Leopolds?Wij weten genoeg!! ;-)

Zoalig neijoar!!

• 27 December 2008 - 04:17

Yvonne M.:

Zomaar even de groetjes, had effe een momentje over in de nachtdienst!
    Hoie wa!

• 30 December 2008 - 02:31

Kim 4b:

Lache dat kapsel gijs echt iets voor jouw:)
    Kan je er ook een mooi vlechtje van maken hari krisna?
    Heb net ff al je berichies gelezen tis zo rustig in de pendel..
    Je beleeft daar weer een hoop.. Begint te kriebelen..
    Super relaxed uiteinde daar shanti shanti!!

• 30 December 2008 - 18:56

Lijn En Frank:

Yo Isaac
    fijn dat t goed gaat met je, hebt trouwens n stoer kapsel laten fixen. veel plezier nog daar, en dikke oudopnieuwnacht. groeten Lijn & Frank

• 31 December 2008 - 18:31

Je Vader:

Hoi Gijs
    Nog een heel goed, gelukkig en gezond 2009 toegewenst.
    Je bent al over de helft van je vakantie heen. Het gaat toch snel. Ik hoop dat je er de komende tijd nog veel plezier aan zult beleven.
    Je pakje dat je opgestuurd had, is nog niet afgeleverd.
    Groetjes je vader en moeder