Happy New Year - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

01 Januari 2009 | India, New Delhi

Gelukkig 2009 allemaal vanuit India.

Iedereen flink gefeest mt de jaarwisseling? Zal wel flink tekeer zijn gegaan.

Ben ondertussen weer zelfstandig aan het reizen. Heb Bram en Eveline in Puri het beste toegewenst en ben met de trein naar Kolkata (calcutta) gegaan. Wat een relaxte stad is dat zeg. Meer chilluh als Mumbai, voor zover mijn favoriet denk ik in India. Niet te smerig en relaxte mensen. Ze zijn daar allemaal wat meer open minded.
Ben er alleen maar een dag geweest omdat ik naar het zuiden vloog. Wilde in eerste instantie naar de Andaman, maar kreeg dat ticket niet geboekt. Op een of andere manier accepteerd KingfisherAirlines mijn credit card niet. Ben naar chennai gevlogen en vanaf daar met de bus naar Pondychery gegaan. Een soort franse enclave in India. Het is nog maar zo'n 50 jaar weer bij india en dat is ook wel te zien. Indiaase stad met franse architectuur en stokbroodjes etc.

Met oud op nieuw dacht ik ook flink te gaan feesten, maar het was of 2000 rp betalen (40 euro, is heel veel geld in india) voor een feest van 20u tot 2u en dan eten erbij en 1 drankje (wat ook voor 100 rp kan) of in een of andere typische Indiaase kroeg wat drinken (donker, geen muziek, alleen mannentjes die zat zijn). Ben dus maar over straat gaan lopen op zoek naar een plek waar veel mensen waren. De eerste straat waar ik door heen liep (rond 23u) lag vol met mensen die al lagen te slapen. Geen jaarwisseling voor hen dus. Toen kwam ik op een plek waar veel mensen bij elkaar waren met vuurwerk en veel lichtjes. Bleek een kerkdienst te zijn, die heb ik bijgewoont voor een half uurtje, begin ik het nieuwe jaar misschien toch nog goed. Daarna ongeveer een 500 indiers de hand geschut en toen was het 1 uur en was het uitgestorven. Dus einde jaarwisseling. Helaas geen dik feest maar dat halen we wel weer in.

Ben op weg naar het zuidenlijkste puntje vanaf waar ik aan de westkant weer omhoog reis. Kerala (varkala, backwaters, Cochin), Karnataka (mysore, gokarna) en dan Goa, waar ik mijn laatste tijd ga rondbrengen voor ik terug naar delhi vlieg en naar huis.

Geen foto's deze keer, heb er sinds puri maar 10 gemaakt en die zijn niet de moeite waard om te plaatsen.

Gegroet vanuit India met 35 graden van GIjs.

• 01 Januari 2009 - 07:22

Wailum:

Ja Gijs ook voor jou alles wat geod is!voor 2009!!

• 01 Januari 2009 - 08:54

Lea:

Terwijl iedereen hier thuis nog op 1 oor ligt drink ik in mijn eentje een glas ziekenhuiswijn op het nieuwe jaar.
    Zat afgelopen nacht in de wacht met Alma op 4B en Kim Bressers in de pendel en we hebben het nieuwe jaar al werkend ingeluid mag ik wel zeggen!
    Ook voor jou de beste wensen voor 2009,veel plezier ginds en een behouden thuiskomst.
    Groetjes, Lea.

• 01 Januari 2009 - 10:34

Monique D:

Ha Gijs

Gelukkig nieuwjaar. Je bent hem rustig begonnen, als dat maar geen voorbode is voor de rest van het jaar.;)

Groetjes Monique

• 01 Januari 2009 - 11:26

Eveline :

ha gijs
    jij ook een gelukkig niewjaar. wij hadden zo`n beetje het zelfde probleem, lagen dus om 2:00 in bed
    we zijn helemaal zelfstandig in mammala nog wat, je kent mijn talenknobbel, aangekomen. hier kwamen we aafke nog tegen en zij gaat nou ook richting pondycherry.
    wij blijven hier waarschijnlijk nog een dag of twee en dan gaan we ook die kant op.
    groetjes eveline

• 01 Januari 2009 - 11:54

Lieke:

jij ook een gelukkig en gezond 2009 en nog een fijne reis

• 01 Januari 2009 - 12:30

Je Vader:

Gijs een gelukkig nieuwjaar van de hele familie!!!!!!!
    Bij jouw 35 graden. Hier wordt op dit moment, op alle open wateren, volop geschaatst. Dus toch een groot verschil. We hebben hier vandaag de nieuwjaarsborrel van de familie Megens.
    Verder alles goed.
    Groetjes je vader en moeder

• 01 Januari 2009 - 13:32

Monique Janssen:

Hallo collega, ook voor jou de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. We hebben 1 januari bijna overleefd. Het was heel gezellig werken hoor. Wel allemaal een beetje moe en melig!!! Groeten van Danny, Dianne, Monique J., Natalie en Saskia en een beetje Lydia, is ziek geworden in navolging van de rest van het team. See you.
    Monique

• 01 Januari 2009 - 16:59

Ine:

dag broertje, de beste wensen voor het nieuwe jaar!!! groetjes van je zusje

• 01 Januari 2009 - 18:48

John En Anita:

Ha die Gijs wij zijn je collega's van de avonddienst die was Monique nog vergeten. Ook namens ons alle goeds voor 2009 en je hebt een geweldige look gekregen hahaha.
    Groetjes John en Anita

• 02 Januari 2009 - 22:19

Henri :

ja man jij ook een goed 2009! hier een mooie jaarwisseling gehad. hoop dat je je staart nog hebt als je terug komt! groet henri en grietje

• 03 Januari 2009 - 11:26

Ard & Lud:

yo isaac, jij ook de beste wensen voor 2009 of 2010 wa ist nou? mmm ben nog niet helemaal genezen van de jaarwisseling. greetz ard & lud

• 03 Januari 2009 - 14:58

Marloes Geerts:

Hey Gijs,

Jij ook heel heel goed nieuwjaar!!! Om eerlijk te zijn ben ik niet zo dol op je nieuwe Look!!! Ik dacht dat het niet erger kon maar dus wel!! Hopelijk groeit je haar nu in een fatsoelijk model aan....anders krijgen ze het op afd. 3E wel heel erg druk zodra je back in het Elkerliek bent! Veel plezier weer de komende tijd!!

GRTZ Marloes

• 04 Januari 2009 - 11:35

Hoi Gijs
    Hoe is het daar met je andere hobby, het zoeken naar een cache???
    Er is hier een pakje gestuurd met daarin een stikker van www.earthcache.org met een bronze (een soort speltje)
    Heb je daar ook al iets kunnen vinden??
    Groetjes je vader

• 04 Januari 2009 - 18:26

Arjan:

Jo, Isaac!

De beste wensen voor de gekste mensen! Jammer dat je niet echt dik het nieuwe jaar hebt kunnen infeesten, maar ik denk dat je toch wel genoeg te doen hebt om je bezig te houden ;) Nog veel plezier en de ze de groeten in Goa.

Gr. Arjan

• 04 Januari 2009 - 18:55

Jos:

ha die gijs nog een vurekus goei en gezond jaar. ik hoop dat je het nog steeds fijn vind daar.het is daar teminste een heel wat beter weer dan hier. gr. van ons allemaal.

• 05 Januari 2009 - 18:54

Rick:

He Isaac,
    Bedankt voor je nieuwjaarskaart! Jij ook ook de beste wensen voor 2009 en hoop dat 't weer net zo mooi voor je wordt als de laatste paar maanden!

Grtz,
    Rick

• 05 Januari 2009 - 19:15

Bram:

Ha kerel. Jij ook al het goeds voor 2009 en volgende jaren!!

En een ruig kapsel!! Vet man! Met de kachel gaat het goed, ook wel nodig, er ligt nu een dikke pak sneeuw en het wordt vanacht -17!!

Gr. Bram

• 05 Januari 2009 - 19:24

Verhuve:

Isaac, n zeer goei new jaar sowieso daar nog in india. ja, lekker met nieuwjaar. bedankt nog, is erg mooi. hier allles goe wel kauw. t ga je goed... gegroet

• 06 Januari 2009 - 16:51

Nienke:

Hey gijs,

jij ook de beste wensen voor 2009! Weer leuke verhalen om te lezen en mooie foto's!
    Geniet er nog van. Tja wat zal ik van je kapsel zeggen... :-)

Gr. Nienke

• 06 Januari 2009 - 16:51

Nienke:

Hey gijs,

Geniet er nog van. Tja wat zal ik van je kapsel zeggen... :-)

Gr. Nienke

• 06 Januari 2009 - 18:26

Hoi Gijs
    Je kunt hier schaatsen zoveel je wilt. Vanacht -20 graden Dus we zijn best jaloers op de 35 graden bij jouw. Zet nog een enkele foto`s op deze site.
    Groetjes je vader

• 07 Januari 2009 - 09:16

Piet:

Tering gijs, je lijkt wel een priester met dat kapsel van je! schitterend