I'm in Heaven!!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu I'm in Heaven!!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

I'm in Heaven!!!!!

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

07 Januari 2009 | India, New Delhi

He kouwkleumpjes,

Fijn he 20 graden onder nul. Hier met 50 graden verschil in de goede richting is het zweten onder een koude douche. Waar ik nu ben is het echt paradijs. Varkala, net boven Trivandrum, onder Cochin. Westkust zuid india.

Moet eerlijk bekennen dat ik het weer erg fijn vind om in mijn eentje te reizen. Niets ten nadelen van bram en evelien, dat was een zeer gezellige tijd. Heb er van genoten. Maar alleen reizen bied toch net wat meer mogelijkheden. En ik ontmoet net wat meer mensen.

Ben in Pondycherry maar een paar dagen gebleven. Het was wel genieten, zeer goede bakkerijen en brie gevonden in een supermarkt. Heerlijk gegeten dus, ook in de restauranjtes. Net effe wat meer europees en na twee maanden smaakte dat fantasitsch. Heb een dag een fiets gehuurd, samen met een gast uit nederland en eentje uit mauritius. Zijn naar auroville gefietst. Een of ander newage, spiritueel (raar) plan. Alles biologisch en met meditatie bereid zeg maar. We hebben ons ziek gelachen. Een of andere stuiterbal (of was het toch een ufo) is hun hoofdtempel. Best raar allemaal in ieder geval.

Vanuit Pondycherry was het plan om naar madarai te gaan, maar werd te laat wakker in de trein en had het gemist, toen maar op naar het meest zuidelijkste puntje van india. Via allerlei dorpjes met goeie echte indische kroegen daar aangekomen. Maar had ik net zo goed niet kunnen doen. Hoe een heilige plek in een markt kan veranderen met allemaal hetzelfde in de kraampjes (winterjassen voor kinderen ??????) Het is een plek waar je 's ochtends de zonsopgang kunt zien boven de zee, en 's avonds de zonsondergang boven de zee. Maar met enkele duizenden indiers die zich gedragen als kleine kinderen is het niet bepaald een relaxte plek. Ben er dus maar weer vlug weggegaan.

Ben nu in Varkala, met de trein gegaan in de goedkoopste klasse, ik denk dat varkens in nederland meer ruimte moeten hebben tijdens het vervoer. Duurde vier uur en was een sauna, stinkend naar zeet voeten. Toch goed vermaakt, flink gelachen met wat mensen. Varkala licht aan de zee. Bovenop een klif van zo'n 50 meter hoog zijn allemaal restaurantjes, guesthouses etc. Elke avond verse vis (tonijn van een meter lang, baracuda 1,5 meter, zeilvis, volgens mij wel bijna twee meter) Biefstuk (jaja, ook in india eten ze koeien), koud bier, bloemen etc.
Hier houd ik het wel effe uit. Heb een supergoedkope kamer (200rp) terwijl ik tegen mezelf had gezegd toch wat meer luxe te gaan genieten, heb immers gewoon salaris terwijl ik hier ben (en kom dus met meer geld thuis als ik gegaan ben). Maar het spelletje van de goedkope basterd uithangen is nou eenmaal leuk.
Bram en evelien, jullie moeten hier ook echt naartoe. Het strand is schoon, met een strandwacht die echt zit op te letten. De zee is lekker warm en zuiver/helder. Mensen zijn allemaal zeer chill en de muziek is goed. Of ambient/lounge of reggea of live.

NOu het verhaaltje was wel weer lang genoeg.

Sterkte in de kou daar, ik zal mijn best doen om af en toe aan jullie te denken als ik een ijsje eet of een koud biertje in mijn hand heb.

Gegroet Gijs.

Pap, heb enkele caches gezocht, maar nog geen gevonden. Lijken allemaal te zijn verdwenen. In Goa zou er een zeker moeten zijn die ik kan loggen, die wordt namelijk in het oog gehouden door iemand die het snapt.
Dat pakketje van earthcache is er, mooi, wist niet of het iets echts of virtueels was.
Mijn kapsel laat ik zeker zo totdat ik thuis ben. In reallive is het nog ruiger.
Zijn er niet nog meer pakketjes aangekomen? Zijn er namelijk twee onderweg vanuit india.

Yvette, sterkte met je voet. Succes met je extra vakantie.

En die kaartjes zijn er die nu al? Gaat wel vlugger als ik dacht. Matjo, niek en arie, jullie adres heb ik niet, mail dat effe door.

Nou, de foto's nog.

  • 07 Januari 2009 - 13:38

    Wailum:

    Jow Jow Isaac!!! Dikke shit ik hier maar koetjes en kalfjes water geven en jij (heerlijk) aan de Kingfisher beer... je hebt werk- en luxe pferden.Nice piccas!!!!jahaaaaaaaaaaa!!

  • 07 Januari 2009 - 14:13

    Jelle:

    zeg Gijs,
    warme kinderkleertjes is net wat ik hier nodig heb bij -20. Want ik heb het zo koud!!
    groetjes uit Waalre!

  • 07 Januari 2009 - 14:48

    Dianne:

    Ha Gijs,
    Het klinkt allemaal weer super zeg! Heerlijk hoor dat weer alhoewel ik het hier achter de pc met de verwarming aan ook wel lekker vind ;o))
    Blijf genieten en blijf ons vooral van die mooie plaatjes sturen van die lelijke mensen en mooie kindjes!
    Groetels~!

  • 07 Januari 2009 - 18:40

    Collegae 4c:

    Heey Gijs,
    Als je nog eens een kaartje stuurt mag er wel een lievere tekst op dan ons veel drukte toe te wensen!!!
    We bewaren ook wat lieverdjes voor jou oke?
    Als wij aan de koek en zopie zitten, denken we ook even aan jou in dat snikhete, stinkende, diarreeverwekkende India!
    Veel liefs van Hester, John en Lea

  • 08 Januari 2009 - 07:47

    Geert:

    Bedankt voor de kaart en goeie advies erop!! Wan volk daar zeg. Die vader van skele had een bus vol Indiers door Europa rondgetourd, hij had nog nooit zoiets smerigs meegemaakt!!

    Veel plezier verders

  • 08 Januari 2009 - 09:23

    SienSien:

    Hey Isaac!
    Heerlijk daar aant strand! Wil ik ook! Kheb proberen te schaatsen op 't veldje..maar ben daar nie zo'n held in..haha..

    bedankt voor je kaartje! Met de kachel is alles goed..heerlijk warm, moet nu wel met dit weer!

    Heel veel plezier nog!!
    Ben benieuwd naar je kapsel als je thuis bent ;)

    Greetz

  • 08 Januari 2009 - 11:26

    Je Vader:

    Hoi Gijs
    vanuit het witte, besneeuwde en koude Nederland. Er zijn verder geen andere pakketjes aangekomen.
    Groetjes je vader

  • 08 Januari 2009 - 12:27

    Monique D:

    Wat een mooie foto's weer. Krijg het er warm van als ik er naar kijk, al zorgt de verwarming er ook goed voor.

    Monique

  • 08 Januari 2009 - 20:41

    Frankniss:

    Hey Isaac, wat heb jij een relaxte maat!! haha geweldige foto! vooral die kerel op de achtergrond met zijn big smile!
    coole foto's, maar ook wel enge....leuke trein foto's.
    gr thuis
    frankniss

  • 12 Januari 2009 - 03:46

    Bram:

    he, gijs. we zijn nu in hampi. het is inderdaad erg mooi hier. tot nu toe eigenlijk wel de mooiste plek die we in india hebben gezien. lekker laidback ook, alleen jammer van de israeliers, daar stikt het hier van. die komen nu denk ik allemaal van goa vandaan. heb je ook water gedronken uit de kraan in Auroville? dat is, onder andere, muzikaal gezuiverd water(!?@) Ik weet niet of het daar aan heeft gelegen maar ik zit weer aan de anti-biotica. wij zitten er aan te denken om van hier naar goa te gaan later. mischien ook gokarna, ik heb van verschillende mensen gehoord dat dat erg relaxed is. het kan dus zomaar zijn dat we je daar weer tegen het lijf lopen. viel spass!
    Bram & Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 154830

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: