Natte kleine wereld - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Natte kleine wereld - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Natte kleine wereld

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

09 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Meine damen und hern,

Daar is weer een nieuw verhaal op deze drukbezocht site.

Na mijn jungle avonturen ben ik de volgende dag op een tochtje naar de Golden Triangle geweest. Via Chang Rai. Dit gebied is het grensgebied tussen Mayanmar, Laos en Thailand. We zagen de Mekong en daar kon je dan een tochtje overmaken (heb ik niet gedaan, is tourist-trap). Wel was het dar erg mooi en al met al een mooie dag. Weer diverse oude tempels gezien, heb er nou zoveel gezien dat mijn fototoestel alleen nog daarvoor gebruikt wordt als het echt speciaal is.

De dag erna ben ik vertrokken uit Chang Mai. Ben naar Sukothai gegaan. Ligt halverwege chang mai en bangkok in (zie kaartje voor de aanwijzing). Onderweg passeerde we een of andere carnavalstocht, dat zag er wel grappig uit, jammer dat we niet uit mochten stappen.
Na een busritje van vijf uur kwam ik in sukothai aan. Eerst had ik het niet zo in de gaten echter op een gegeven moment viel me wel op dat er redelijk veel water op de weg stond. Opeens dacht ik: O, daarom hebben ze mijn tas in een plastic vuilniszak gedaan voordat ze heb in het bagagerek legde beneden in de bus.
Het water werd hoger naarmate we dichter bij de stad kwamen en dus dichter bij de rivier. Blijkt dat het hier al drie weken onder water staat. Op sommige plekken is het droog, en op sommige plekken staat het een meter hoog. Het stroomt ook nog eens erg snel wat het helemaal apart maakt. De meeste huisjes zijn beschermt met zandzakken echter hebben er ook mensen niet zoveel geluk en hun winkel en/of huis is helemaal/gedeeltelijk onder gelopen.
De mensen hier zijn er niet echt van ondersteboven. Het is al de tweede keer dit jaar en ze hebben allerlei dingen bedacht om toch maar gewoon door te gaan. Ze zitten soms zelfs uit de raam te vissen op de plek waar ze normaal de auto neer zetten.
Veel kruisnetten worden er gebruikt en ze vangen ook nog iets ook, midden op straat. Zeer apart. De kinderen vinden het water maar wat leuk, direct vanuit de keuken je zwembad in kunnen springen is natuurlijk ook erg fijn. Het water is niet koud dus zwemmen kan ook goed.
Het probleem is alleen dat het water uit de riolen ook omhoog komt en dat is dan weer minder fijn.
De ene kant van de stad is mooi droog en daar hadden ze dan ook maar een festival georganiseerd. Samen met twee meiskes uit zimbabwe en eentje uit zwitserland daar heen gegaan, ik heb nog nooit zoveel verschillend thais eten gehad op een avond, overal mochten we proeven, want ze vonden het maar wat fijn dat wij in hun cultuur geintresseerd waren, zelfs allerlei schelpdieren geproefd, en daar ben ik normaal niet zo'n fan van (nu nog niet trouwens). Al met al een zeer geslaagde avond.

Gisteren ben ik naar Oud Sukothai geweest. Dit is het eerste zelfstandige koninkrijk geweest van thailand rond 800 na het begin van de jaartelling. Het staat vol oude ruines en Kmer-Beelden. Daar heb ik de hele dag rondgefietst om mijn gehuurde fietsje (voor 20 Bath = ong. 35 cent). Al met al 10 km gefietst maar het meeste wel gezien denk ik. Op een tempel ben ik uitgegeleden met mijn slippertjes en belande ik met mijn voetzool op een scherpe steen, resultaat was een redelijk diep wondje.
Normaal ben er niet zo bang voor maar met al dat water vol allerlei viezigheid is een infectie zo opgelopen. Gelukkig is deze jongen dan werkzaam in het ziekenhuis en heeft hij het wondermiddel betadine bij. Thuis (in het hostel) aangekomen heb ik het maar zo goed mogelijk schoongemaakt en behandeld, je weet maar nooit.

Het hostel waar ik nu ben is erg gezellig. Was ik met twee nederlandse meiskes aan het kletsen, ging het over de onzin van deze site, de vele leuke reacties. Ik zo van: "Al de bekende mensen uit de mortel reageren of ze dat nou zelf weten of niet". Zegt Cindy (een van hen): "De mortel? ken jij dan Francien van de weijer?" "Ja die ken ik, is een goeie vriendin van mij" Dus francien dat meisje dat ook door thailand rondreist heb ik nu ontmoet (zie foto als je het niet gelooft). Op dat apres-ski feest een half jaar geleden hebben we elkaar net misgelopen, omdat ik de nachtdienst in moest. En dan kom je elkaar wel tegen aan de andere kan van de wereld. Zo zie je maar weer, de wereld is maar een klein bolletje.

Ons hostel is mooi droog en ligt aan de rivier achter een dikke betonnen wand (soort van dijk). Die houd het nu nog tegen, maar als het water nog dertig centimeter hoger komt te staan heeft ook die dijk geen functie meer en zijn er veel mensen gedupeerd. Een mooi moment om te gaan dus. Ik ga naar Phitsanoluk en ga daar bekijken welke richting ik nu op ga. Er zijn een paar dingen die vast staan en dat is dat ik op 5 november naar de blackmoon ga (een minder commercieel full moon gebeuren met dikke psy-trance en maar ongeveer 500 man, ipv 20.000 engelse zuipers) daarvoor wil ik in iedergeval naar cambodja. Twee canadezen hebben we een paar zeer goeie tips gegeven over een gids/tour dat ik daar echt zin in heb.

Nou ga ik er effe proberen wat foto's op te zetten (heb al meer als een gig aan foto's). Veel plezier daar toegewenst en tot de volgende keer maar weer. Nou oogjes dicht en snaveltjes toe.

Gijs (die probeert droog te blijven)

ps. foto's lukt nu niet, komen later

  • 09 Oktober 2006 - 09:42

    Sjors Buis:

    gijs, ik heb nog 2 leuke aanbiedingen voor jou. kom snel want op=op.

    groet, Sjors B.

  • 09 Oktober 2006 - 11:06

    Mark Bankers:

    Gijs, vaste klant van mijn altijd al goed lopende supergezellige en vernieuwende kroeg. Helaas gingen de laatste tijd de zaken wat minder succesvol dus heb ik het Kaffee moeten verkopen. (ja eindelijk verkocht!) Het geval is wel dat je nog een rekening hebt openstaan van 123,80 euro. Zou je deze zsm willen overmaken? anders moet ik de deurwaarder langs sturen!
    Groetjes,

    Mark en Ingrid( zij zou jou vooral missen)

  • 09 Oktober 2006 - 11:08

    Francien:

    Haha..Dat is wel echt toevallig...Lachuhh man! Over 1 maand heb ik vakantie..zou zo ff bij jou op bezoek wille komen!Ruig man!!

  • 09 Oktober 2006 - 16:29

    Bram:

    De wereld is idd een klein bolletje. Ik kom ook telkens bekenden tegen!
    Zo ook Mr. Troefmarkt, die laatst een blik bier overhandigde terwijl ik mijn lekke band aant vervangen was, op Kleefswit nog wel...

  • 09 Oktober 2006 - 17:20

    San3:

    waar was da feesje ergens heb wel zin om weer es goed te spacen ;)

  • 09 Oktober 2006 - 19:20

    Yvonne:

    werkelijk ongelooflijk dat verhaal van die Cindy! Volgens mij ben je helemaal nog niet gestopt met roken, en hallucineer je nu een beetje!
    Geweldig om dat 'meiske' nou net daar te treffen. It's a small world...

  • 09 Oktober 2006 - 19:41

    Sjors B:

    he gijs, ik zit nu ook in een natte kleine wereld... alleen jammer dat ie maaika heet.... ruilen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 154844

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: