en weer wat verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu en weer wat verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

en weer wat verder

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

11 Oktober 2006 | Thailand, Bangkok

Hoi
Effe een kort verhaaltje, ben nu toch foto's erop aan het zetten.

Ben vanuit Sukothai naar Phitsanoluk gegaan, met de bus. Vanaf het busstation bij een vrouwtje achterop de brommer (niek, jij vertelde dat je dat in india steeds deed, probeerde het eens en het is echt zeer relaxt vervoer) die mij naar het hotel bracht.
Phitsanoluk is een plaatsje met niet veel bijzonders, toch vond ik het er zeer relaxt. De mensen waren allemaal zo behulpzaam en de omgeving was erg mooi. Heb daar genoten.
Vanaf Phitsanoluk met de trein 3,5 uur onderweg geweest naar Lop Buri.
Was alleen te vroeg uit de trein gestapt en daar stond ik dan, het plaatsje waar ik was stond niet in mijn lonely planet en dan ben je als backpacker aardig onthand. Maar daar kwam de behulpzaamheid van de thaise mensen weer aan en huppakee, op de bommer (met z'n drieen en mijn twee rugzakken (dus door mij een extra 100 kg)) en hup naar het busstation.
Daar werd geregeld dat ik op de juist bestemming an zou komen. Een uur later was ik dus in Lop Buri.
Het stadje staat bekend om zijn apenkolonie die daar gewoon midden in stad woont.
Heb er uren naar zitten kijken
op een gegeven moment waren ze aan me gewend en moest ik nog moeite doen dat ze niet aan me zaten te trekken of op me klommen, bleef vanaf toen maar wat in beweging.
Vanaf Lop Buri met de trein (voor 13 Bath!!!!) naar Ayatuya gegaan. Daar vanmorgen aangekomen. Fietsje gehuurd en wat rondgekeken. Zijn veel oude ruines (alweer) van de Unesco. Zijn in zeer goede conditie en ik zat haast te bedenken dat het wel jammer is dat ik niet in die periode geleeft heb hier.
Morgen vertrek ik richting het oosten van thailand. Komen weinig toeristen dus ben benieuwt.

Xieje
Gijs

  • 11 Oktober 2006 - 18:30

    Dianne:

    Klinkt allemaal weer super hoor, schitterende fotoos en ik geloof dat ik die ene ook herken ;O)) klein wereldje hahaha
    have fun gijs en vooral blijven schrijven en natuurlijk veel fotoos voor ons maken beleven we het toch een beetje mee!!!
    groetjessssssssssss

  • 12 Oktober 2006 - 08:58

    Bob Ross:

    Hey there gijs. I see you make beautiful picture's, can you make some more pics of nice tree's, just to give me so'm inspiration so I can 'put op a little tree right here' sneeky húúh. have a nice time, see you at the white hous. ciao

  • 12 Oktober 2006 - 13:16

    Joling & Gordon:

    Hay Gijs.
    Wij lezen je site met veel plezier. Aapjes met staart vind Gordon leuk. Ik weet het antwoord op: Weet iemand hoe dat beest heet?.jpg
    Het is een Penis Iguana (latijn's voor Piemelleguaan, te danken aan z'n vorm ex. pootjes). Hou je taai rakker!

    ps. dat rose staat je goed!

  • 12 Oktober 2006 - 14:55

    Leo Verbakel:

    Gijs,
    Je fiets is klaar, de zijwieltjes passen perfect bij je roze bel.
    kusjes

  • 12 Oktober 2006 - 22:27

    Piet Noot:

    Gijs, mijn auto is kapot. Kan jij dei misschien maken?

    groetjes
    Piet Noot
    De Mortel

  • 13 Oktober 2006 - 04:40

    Sien:

    Hey Isaac!

    Leuke foto's! Ja nu geloof ik het pas..haha..Leuke foto van jullie!! Echt gaaf om je foto's te zien!! Duzz je camera bevalt je wel zie ik!! Goeie keus! Goeie reis..

    Kus Sien

  • 13 Oktober 2006 - 08:13

    Sting:

    Be yourself, no matter what they say.

  • 13 Oktober 2006 - 09:22

    Danny Deo:

    Gijs, kom je binnenkort weer eens een keer met mij computeren. Ik heb civilisation 34 gekraakt. Vet cool.

  • 13 Oktober 2006 - 11:58

    Rita Kalb:

    Wat heb ik nou gehoord Gijs, zit jij in Thailand? Ik hoorde het via mijn penvriendin die kent weer iemand in Amerika die een achterneef in Thailand heeft! Wat is de Wereld toch klein hé! Nou een leuke vakantie toegewenst! doei Gijs

  • 13 Oktober 2006 - 18:13

    Je Vader:

    Gijs ik geloof wel dat je je vermaakt Blijf wel allert en kijk goed uit. Hier is verder alles nog het zelfde zels met Rakker. Wat betreft je brommer!
    Ik heb je brommer laten schouwen. Na veel pijn en moeite. Alleen ik heb hem op mijn naam moeten zetten,want ze accepteerde jouw rijbewijs niet. Je moest zelf aanwezig zijn. Daarom maar op mijn naam. Wil je hem straks op jouw naam hebben, dan moet je hem alsnog overschrijven. Maar hij staat nu op kenteken.En dat moest voor 1 november.
    Groetjes je vader


  • 14 Oktober 2006 - 11:46

    Kim:

    He Gijssie, wat beleef je weer een hoop stoere dingen daar.. Ben jaloers op je en na al die verhalen van jouw en Gerdi krijg ik weer enorm veel zin om te reizen..
    Eff sparen en werken nog dus.
    Nog super veel lol en reisplezier he..
    Groeten je collega 4B Kim..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 154839

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: