Expect the Unexpected - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Expect the Unexpected - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Expect the Unexpected

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

19 Oktober 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

hi there,

Ik zal maar weer een keer wat nieuws erop zetten, want iedereen zit natuurlijk weer met spanning te wachten op nieuwe spannende avonturen (ehuhm).

Angkor Wat is echt fantastisch. Veel toeristen dat wel en veel zeer handige
verk(o)op(st)ers (kinderen), maar dat is ook niet voor niets. Ben er drie dagen geweest. De eerste dag had ik wel een flinke kater (was weer gezellig) maar toch enorm genoten. Toen ook de tempel gezien waar tomb raider is opgenomen. Allemaal erg mooi en zeer mysterieus. Met al die bomen die al honderden jaren door de ruines groeien wordt het nog mooier allemaal.
Ik zal proberen er zo vlug mogelijk foto's van op te zetten.
De derde dag achterop een scooter, 35 km over de altijd zeer fijne wegen, naar een rivier gegaan. In deze rivier zijn de makers van angkor wat ook aan de gang geweest en hebben ze zeer veel ruige figuren uitgehakt in de rivierbedding. De jungle tocht vantevoren was ook relax.

Na echt genoeg te hebben gehad samen met een amerikaan die ik in Angkor What? (goeie kroeg) heb ontmoet naar Batdâmbâng gegaan. Ik zou om 05.30 u. opgepikt worden. Werd dus 06.10, maar oke. Bleek later dat we dus met 18 man in een mini busje moesten. Altijd fijn dat ze het motto Safety First hier echt niet kennen.
Na bij de boot gedropt te zijn hadden we het wel naar ons zin. Mooi weer, een keer niet te warm (maar 30 graden) en een tochtje op de boot van zo'n 7 uur. En geen hobbelige weg, maar lekker varend over een meer en rivier.
Na nog geen 10 minuten onderweg te zijn ging de moter van de boot kapot. Omdat deze gewoon open en bloot in de boot staat en deze van en oude vrachtwagen is, was ie binnen 20 minuten gerepareed en konden we verder. Maar zoals mijn titel al luid, verwacht het onverwachte (is mijn motto van cambodja totnutoe), zaten we na 10 minuten in een storm, al een flink eind op het meer. Met een bootje van 2 meter breed, 15 meter lang en 25 mensen aan boord was het best heftig. Golven van 2-3 meter, bliksem en donder en regen niet normaal. De meeste vonden het niet zo eng, maar er waren er wel bij die naar veiligheidsmaatregelen begonnen te vragen. Deze mensen kennen alleen cambodjas manier van werken nog niet.
Gewoon door gaan en we zien wel hoe het afloopt, was het antwoord van ons. De mensen van de boot zorgde dat het allemaal goed kwam en toen we op de rivier aankwamen was het weer rustig. De regen hield op en we konden echt gaan chillen.
Na 8 uur per boot te zijn vervoert kwamen we om 1600 u. in Batdâmbâng aan.
Alle 25 naar hetzelfde hotel omdat ze zeiden dat ze daar warme douchjes hadden (niet dus).
Vandaag achterop de brommer wat de buurt verkend. Killing Caves (daar zijn honderden mensen afgemaakt zo'n 20 jaar terug), naar bomen vol met vleermuizen, een tempel (voor familie van Dooren) en naar een boerderijtje (dat was echt zwaar relaxt). Daarna met een zelfgemaakt treintje/wagonnetje over een spoor dat er ligt sinds 1927 en waar nooit meer iets aan gedaan is, weer terug naar batdâmbâng. Vanavond maar weer nieuwe plannen maken. Misschien naar Phnom Penh en anders misschien iets anders. Backpacken is zo relax.
Je hoort weer van me,

De groeten Gijs.

• 19 Oktober 2006 - 12:24

Leo Schepers:

Gijs, zorg dat ik je niet meer zie op de Kios in De Mortel, want anders kom ik mijn krant halen.

Kus Leo

• 20 Oktober 2006 - 07:41

Frans Schepers:

Leo, van mijn kiosk af anders kan je klappen beuren.

• 20 Oktober 2006 - 09:12

Henri V:

jojo isaac klinkt allemaal weer verekes goed!! geniet en we lezen het. ciao

• 20 Oktober 2006 - 15:02

Geert:

Jo Geizer, Vanavond hier ook expect the unexpected met de Sjonnies in Hellmond!! Ofja.. Unexpected, dezelfde show als in St Theunis, Kzal ze de groeten doen van hun grootste fan in het buitenland!! Zet hem op!

• 20 Oktober 2006 - 16:40

Francien:

Storm overleeft..gelukkig ;), Kben benieuwd waar je nu naar toe gaat..Klees ut wel weer..kga weer aant werk :( groetjes!

• 22 Oktober 2006 - 09:44

Matjo:

ha die Isaac, heb net mun inhaalslag gemaakt en 3 verslagen gelezen! Klinkt alsof je het goed hebt :D, ga zo door! Ik zal er achteraangaan welk beest je op de foto hebt gezet.
    De sjonnies waren zeker vetja, flink feeste en gek doen natuurlijk, maar dat doen we altijd. Hou je haaks en denk maar zo, IN NEDERLAND REGENT 'T OOK..

Ciao ciao en de groette aan die fokking ruige apen daar.

• 22 Oktober 2006 - 19:35

Mark:

jow isaac, hele mooie verhalen!Geen botten mee gejat uit killing caves!Ik moet nog een goede knie hebben!veel chill plezier en laterzz