Holiday again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Holiday again - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Holiday again

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

23 November 2006 | Thailand, Bangkok

he fans,

hoe is het daar nou? AL lekker koud, regen, guur, druk, alles weer geregeld, verkiezingen achter de rug?
Hier is het nog steeds prima, 30 graden, weinig wind, het regent hier heel af en toe een half uurtje, koelt het lekker twee graden af en alles lijkt weer nog groener.
Zit momenteel in de buurt van Krabi, in Oa Nang. Is vlakbij Ko Phi Phi.

Om hier te komen moest ik met de bus, 14 uur. Nou dat viel erg mee, de bus was luxer als de first class in een vliegtuig, incl massage in de stoel, hamburgers van de mcDonalds, pepsi etc. We waren er ook nog eens in elf uur en dus was dat weer een meevaller.
Hier aangekomen dacht ik door te reizen naar een eilandje, maar ik hoorde dat dat allemaal veel duurder daar was (is ook logisch natuurlijk, alles moet ingevaren worden). Dus een hostel hier op het vaste land geregeld en daar zit ik nu goed te vertoeven.
De eerste dag een scooter gehuurd en rond gaan beren. Omgeving verkent. Het is hier overal erg mooi, witte stranden, veel palmbomen, stijle kliffen van kalksteen vol met stalagtieten en grotten.
De tweede dag ben ik naar Rai Lay gegaan, een stukje strand waar je alleen met de boot kunt komen, heb daar weer een nieuwe vaardigheid erbij geleerd, wandklimmen.
We hebben zes tracks geklommen. De eerste twee waren makkelijk (5a, 5b voor degene die dat wat zegt) en daarna naar de 6a's. Op zich ging het klimmen redelijk, ben net een aapje. Alleen bij eentje die 6b+ was kon ik een stuk niet voorbij komen (waar de + voor telde). Stond helemaal gestrekt op mijn tenen en met mijn armen helemaal gestrekt en toen moest ik me opduwen en/of trekken maar mijn spieren waren te gaar geworden. Damm, baal er nog van dat het me niet lukte.
Vandaag heb ik een eilanden tour gemaakt met de speedboot. Eerst Bamboo island toen naar Ko Phi phi Leh, daarna Ko Phi Phi Don en toen naar Monkey island. Als laatste nog midden in de zee naar een rif dat 10 meter diep ligt. Overal snorkelen en dat is toch wel een passie van mij geworden. Heb vandaag zelfs een murene gezien. Schijnt dat dat toch wel geluk moet zijn.

Elke avond zit/lig ik in de Lazy Bar tegenover mijn hostel. De meeste die er komen zijn Thai-Rastas en verder alleen de mensen van het hostel en de buren. Zeer relaxte tent. Was er een half uur en moest al op de zaak letten want Ra (de eigeneaar) moest effe wat te eten gana regelen. Iedereen moet zelf maar zijn bier pakken achter de bar en verder is het gewoon: be lazy.
Heb hem ook maar mijn hangmat kado gedaan. Die sleep ik al 8 weken mee maar heb hem nog niet gebruikt, heb ik ook weer wat plaats in mijn tas.
Nou de groeten maar weer en ik heb zin in een peer.

Doei.

  • 23 November 2006 - 10:53

    Rita Kalf:

    Gijs, wat leuk dat je zo vaak iets speciaal voor mij op je site zet, neemt die laptop niet veel ruimte in je rugzak?

    kusjes

  • 23 November 2006 - 12:36

    Henri V:

    damn isaac! weer us goed om zo'n mooi verhaal te lezen, te ontspannen! relaxte foto's ook. succes op ko phi phi richie chukie. mzzl

  • 23 November 2006 - 17:10

    Je Vader:

    Wat een genieten daar. Ik ben echt jaloers dat je dit mee kunt maken. Je zult wel denken dan moet je dat doen, maar dat zal wel het plichtsbesef, de opvoeding en de leeftijd zijn. Maar goed geniet nog maar, het is zo kerstmis.
    Tante Petra gaat iedere dag naar de brievenbus om te kijken of ze van hun petekind een kaartje hebben
    ontvangen maar tot nu toe nog te vergeefs. Ze houden wel deze site in de gaten.Dus reageer maar.
    We hebben een andere auto gekocht een Renault scenic van okt. 2002
    Mooie auto met alles er op en eraan. Jouw auto is de afgelopen week goed gebruikt. Is er goed voor.
    Nu ben je weer een beetje op de hoogte.
    Groetjes je vader en moeder.




  • 23 November 2006 - 18:47

    Frankniss:

    zo zo isaac, alweer een berichje van jou, ik vind het een beetje eng worden, haha.
    nee geintje leuk om je verhaaltjes te lezen op je site, ze zijn teminste niet al te lang.
    hele gave foto's !!! lijkt net of ze van google afkomen.
    Enjoy the special moment!
    Frankniss

    ohja check mijn nieuwe site van de radio eens, en plaats een berichtje
    www.Dance-Essentials.nl

  • 23 November 2006 - 20:20

    Wax:

    Vuile Isaac is zeker wel vet daaro,ik hou je verhaaltjes mooi in de gaten hoor!hele goede fotograaf jij,petje af.

    Heb trouwens een mooi appelboompje geplant met hele mooie rode appels!is een appel ook goed of moet ik toch een peer opsturen1

    geniet ervan en drink met mate!!!!!!
    greetz waxi

  • 24 November 2006 - 14:19

    Bloem:

    Heej Isaac.... ziet er goed uit man! lijkt me een heerlijk levendje daar. Ik blijf je avonturen volgen!

    Oh trouwens wax?!?!?!? je zou dat van dat appelboompje toch met mij overleggen ;-)

  • 25 November 2006 - 12:13

    Yvonne:

    wat een belachelijk mooie stranden daar! Waar is het Fa-meisje??
    Weer es wat anders als de Noordzee bij Scheveningen, waar je gelijk je tenen al niet meer ziet bij de eerste stap die je in zee zet.
    Adios!

  • 27 November 2006 - 10:38

    Dianne:

    Ha Gijs,
    Ik heb mijn peer net op..........tis weer genieten daar en die stranden helemaal super.......geniet er maar van!
    groetjessssssss

  • 27 November 2006 - 19:19

    Combo:

    He gaijs zijn daar ook veel botsauto`s of kunnen ze beter rijden maar goed dat je de bus pakt
    Haaaiii.

  • 28 November 2006 - 08:11

    Kadett:

    Gijs is mis je.... Jan mijn vorige baasje moet ik ook al zo lang missen....kom jij wel terug?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 154841

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: