Op naar het zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Op naar het zuiden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Op naar het zuiden

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

20 November 2006 | Thailand, Bangkok

Geachte lezers,

Jammer van dat pakketje. Die brulaap had het echt wel relax gevonden bij ons in de mortel. Zoveel soortgenoten, alsof hij thuis kwam. De andere dingen die er in zaten zijn te vervangen alleen jammer dan maar geen kadoos, soory allemaal.

Ben nu net terug in Bangkok, het het regent hier alsof de pleuris is uitgebroken bij Buddha daarboven. Gelukkig heb ik de bus naar Krabi om 18.00 u. en daar is het weer lekker weer (30 graden zon en zee). Duurt wel 14 uur, maar met die slaappillen van tegenwoordig moet dat wel te overbruggen zijn.
Was drie nachten in Katchanaburi.
De eerst nacht naar een museum geweest over de tweede wereld oorlog en naar oorlogsgraven. Waarom zou je zeggen. Nou stukje geschiedenis is altijd wel leuk en er zijn daar ongeveer drieduizend nederlanders gesneuveld ten gevolge van dwangarbeid. Dus beetje respect gebracht en het was op zaterdag, collega's: ik hoop dat het niet te verdrietig allemaal was, al kan ik dat haast niet geloven. Het zal wel druk zijn geweest. Ik was er in mijn gedachte in ieder geval bij. (Kameraden: hier effe geen grappen over maken, svp).
Ben de dag erna naar een natuurpark geweest, met zeer mooie watervallen en mooie natuur. Ook een stukje over de Deathrailway gegaan en naar de Hellfirepass: een stuk berg weggekapt met de hand door krijgsgevangen. (Om je een beeld te geven zie foto).

De dag erna ben ik naar de befaamde tijgertempel geweest. Het is een tempel (de naam zegt het al) waar monikken tijgers opvangen en/of grootbrengen.
De tijgers lopen los tussen de kippen, varkens, buffels, paarden, herten, etc.
Tussen 13.00 en 16.00 u. gaan ze aan de ketting en kunnen toeristen komen en met ze op de foto. Ze zeggen dat ze ze niet sederen, maar daar heb ik mijn twijfels over. Ze worden om 12.00 u. gevoerd, vegetarisch en tot pap gemalen voedsel. Als je dan om 13.00 u. komt liggen ze allemaal was suffig te zijn. Tegen vier uur daar en tegen zijn ze allemaal weer een stuk meer actief en beginnen ze aan de ketting te trekken. De hoofdmonnik kan ze dan wel weer rustig maken door ze op de kop te geven, maar alle andere mensen die springen liever vlug buiten bereik van ze. In ieder geval was het wel een mooie ervaring en heb ik vier tijgers aangeraakt. Jippie, nooit kan ik dichter bij de grootste katten ter wereld komen zonder het risico dat mijn hoofd eraf gemaaid wordt.

Nou, was wel weer genoeg. Strax de bus en dan eindelijk richting zuiden. Ik heb te weinig tijd. Ga denk ik veel van maleisie missen, zal er in een week doorheen trekken, alleen het westen, jammer. Maar weer een excuus om nog maar weer een keer weg te gaan.

Dank u en tot ziens,
Amen

ps. Trouwens over mijn baartje: Pap, in de eerste weken had ik me helemaal niet geschoren, toen keek ik een keer in de spiegel en toen dacht ik dat jij er was, dus maar vlug een mesje gepakt en begonnen met scheren. Maar met zoveel haar doet dat nogal zeer dus alleen mijn wangen en mijn nek gedaan. Ben nu mijn sik aan het sparen. Wrs lijk ik op een geit als ik terug kom. En wat mijn haar bovenop mijn kop betreft. Het is langer als ik ooit heb gehad. Kan het bijna op een staartje doen en ik zie mijn haar nu zelf, ook best raar. Hangt er ineens iets voor je ogen. Collega's: wat zou tjeu ervan vinden als ik met dreadlocks terugkwam?

  • 20 November 2006 - 17:09

    Bram:

    Ik ben ff bij Tjeu aan geweest, en hij vind het helemaal toppie als je met dreads terugkomt. Doen!
    Verder weer hele vette foto's!

  • 20 November 2006 - 20:47

    Francien:

    Hey Isaac!
    Je hebt je deze week weer prima vermaakt zie ik..komen we terug van vakantie en meteen weer je verhalen lezen!Skon! En ruige foto's!!Stoer man!!
    Geniet ze nog!

    Greetz Sien

  • 21 November 2006 - 10:37

    Maaika Buis:

    Ik ben ginne soortgenoot van een brulaap, en ook geen nijlpaard, ben speciaal voor jou afgeslankt gijsje

  • 22 November 2006 - 01:15

    Ankie Alma En Moniqu:

    Hoi Gijs

    Hij is niet bij Tjeu geweest want die zit in de dominicaanse republiek. Maar ons lijkt het wel leuk als je met dreads terug komt dus doe maar. Je hebt zoals altijd weer hele mooie foto's. Geeft een goede afleiding in de nachtdienst.

    Gegroet van de drie nachtzusters

    Ankie, Alma en Monique D

  • 22 November 2006 - 22:29

    Mark:

    jow geiser, klinkt goed...en echt een vette foto bij die lieve tijger!een kleur permanetje in je baard dan lijk je echt familie:) geniet er nog van...en laterzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 154838

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: