Het is (nog) maar kort - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Het is (nog) maar kort - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Het is (nog) maar kort

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

28 Oktober 2011 | Sri Lanka, Unawatuna

He hard werkende mensen,

Effe maar een heel kort berichtje.
Gewoon om te laten weten dat ik nog steeds in Unawatuna op het strand leef. Elke dag is het 's ochtends lekker weer en lig ik in de zon of zee. Beetje lezen, drinken en eten met het geluid van de golven op de achtergrond. 's Middags begint het dan te regenen en is het maar beter om binnen te zijn. Dus dan is het tijd om te lunchen, tussen de buien door terug naar de kamer om te douchen en wat internet. 's Avonds is er meestal wel weer een droog moment om terug te gaan naar het strand voor een lekker visje, en dan is er weer een dag voorbij.
Door dit drukke schema ondertussen al weer 4 boeken uit sinds ik hier ben, de 5e schiet ook al weer op.
Eergisteren nog naar Galle geweest. Geinig stadje, ooit de portugezen begonnen met te bouwen maar door de nederlanders afgebouwd. Tenminste het oude gedeelte, een erg mooi groot fort, vol met nederlandse kerkjes, huisjes en straatnamen. Toch binnen een paar uurtjes had ik dat ook wel weer gezien.
Duiken ga ik wrs niet meer doen, want eigenlijk geen zin in. Hoorde dat het toch niet zo spectaculair is, en niet echt het seizoen voor.
Misschien krijg ik het nog in mijn bol om het morgen te gaan doen.

Ga in ieder geval overmorgen hier weer weg, ga ik naar Hikkaduwa (koraal en kaffee), dan naar Bentota (schildpadboerderijen) en dan naar Negombo, want dan is het bijna tijd om naar het koude kikkerland terug te keren. Vlieg via Jordanie, maar daar blijf ik maar 1,5 uur, telt dus niet mee.

Gegroet
Gijs


En eigenlijk waarom ik dit berichtje type, heb weer wat foto's geupload:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2532282465536.148026.1207762056&type=1&l=eb2c095433

en o ja: mijn zonnebril heeft het dan toch niet overleefd, een pootje is afgebroken (zou ik die kunnen solderen?)

  • 28 Oktober 2011 - 10:59

    Gijs Vd Elsen:

    2563 to go....

  • 28 Oktober 2011 - 11:13

    Dianne:

    2557, ik doe mijn best ;o))
    Aftellen is nu echt begonnen Gijs, toch ook best weer raar lijkt me, gaat het nog goed komen met je om straks weer in het gareel te (moeten) lopen!?!
    Geniet er nog maar ff van!
    Dat kleurtje zal je hier niet makkelijk vast houden alhoewel het vandaag (alweer) lekker weer is voor oktober dan wel te verstaan hahahaah
    Groetjessssssssssss

  • 28 Oktober 2011 - 11:24

    Anita (4c):

    Ja gijs ik zal ook mijn best doen om je hits te laten halen.
    Het is inderdaad lekker weer hier maar om nou te gaan zwemmen in de zee,nee dat kunnen we beter aan jouw over laten.
    Probeer maar vast weer in een ritme te komen(valt het straks niet zo tegen).
    Geniet nog ff en tot snel
    Gr Anita

  • 28 Oktober 2011 - 12:11

    Lonneke:

    Dag luilak,

    Moet zeggen je leest er wel flink op los.. hoe dun zijn die boeken van jou?
    Ik deed meer dan 1 week op mijn eigen boeken (min.250 pagina's). maar ja dat waren dan ook bijna de enige boeken die ik las in mijn leven.

    Schildpadboerderijen.. ik kan me er echt niks bij voorstellen al vind ik het wel grappig klinken. Blijf nog lekker vervellen in luilekkerland!

    Ik heb net mijn nagels gelakt teen-nagels wel te verstaan, dit x zijn ze blauw,nou trilt de droger weer flink dus ik zal hem maar uit gaan zetten voor de energie rekening gaat stijgen.

    doei doei de mazzel x


  • 28 Oktober 2011 - 13:26

    Nien:

    2489 te gaan.
    Ook nog maar 8 dagen; klinkt beter :-)

  • 28 Oktober 2011 - 14:38

    Peter B:

    hey isaac,

    het einde is in zicht, mooi dat je naar huis komt, om samen een paar biertjes te drinken en te ouwe hoere en geen comminicatie meer via het internet!

    Tot snel,

    Groeten Peter

  • 28 Oktober 2011 - 16:49

    Monti En Elly:

    Ha die Gijsie,

    Poeh poeh het schiet al op zeg.
    Bij de pagevieuws zit je bijna aan een rond getal maar bij de caches blijf je steken op 288 in het buitenland.
    Kom op Dirk dit MOETEN er 300 worden.
    Laat je niet kennen dus er nog even tegen aan. Actie................
    Hier zijn bij Someren vandaag een Powertrail van 100 caches uit gekomen. Met de fiets lijkt het ons wel leuk om deze te doen. Anders is het auto in auto uit. Moet lukken is ongeveer 40 km.
    We hebben vandaag de winterbanden maar weer op de auto gelegd.
    Kan de vorst maar komen.
    De winkels liggen hier al vol met kerstspullen. Wat zal ik dit jaar nemen rood, wit of zilver.
    We zien wel want we hebben hier iemand die er waarschijnlijk met de kerstspullen vandoor gaat. Gisteren kon zij de "sneeuw" in de winkel maar moeilijk laten liggen. Dit vond ze erg interessant. Ga maar weer eens het aanrecht opruimen want de kabouters doen het niet.
    Hoie wa .


  • 28 Oktober 2011 - 16:53

    Monti En Elly:

    p.s Om de bril te solderen zul je moeten weten wat voor materiaal het is. Anders misschien met duck-tape of powerlijm?

  • 28 Oktober 2011 - 17:32

    Leda:

    Gijs, lekker genieten nog die paar dagen. Misscien zie ij je nog voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrek. Kan ik de TB. Luna meenemen. Ligt nog steeds bij je ouders. Houdoe en tot gauw. Gr. leda

  • 28 Oktober 2011 - 17:32

    Leda:

    Gijs, lekker genieten nog die paar dagen. Misscien zie ij je nog voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrek. Kan ik de TB. Luna meenemen. Ligt nog steeds bij je ouders. Houdoe en tot gauw. Gr. leda

  • 28 Oktober 2011 - 17:42

    Miep:

    Nou Gijs hoe zal t je vergaan als je hier weer de winter ingaat.
    Nu is t weer super maar ja voor hoelang................. Geniet nog heel even en tot snel.

  • 28 Oktober 2011 - 19:29

    Je Vader:

    Hoi Gijs
    Bij de brillenman hebben ze ook nieuwe pootjes. Solderen haalt meestal niet veel uit en het is daarna meestal ook geen gezicht meer. Wat is de reden dat hij kapot is gegaan. Het kan ook metaalmoehied zijn en dan haalt solderen al helemaal niet meer uit.
    Groetjes en tot volgendeweek zaterdag

  • 29 Oktober 2011 - 08:38

    (Ome) Leon:

    Hey Gijs,

    Wat heb je het toch slecht he, die laatste paar dagen!?
    Weer een leuk verslagje.
    Ria en ik hebben in Turkije ook een schildpadden hospital bezocht, daar werden dus gewonde schildpadden verzorgt, schildpadden van zo`n metertje groot!
    Nog fijne dagen!!!

    Groetjes, Leon, Ria, Sanne en Lonneke.

  • 29 Oktober 2011 - 15:19

    Monique D:

    2083 Ik help ook mee

    Geniet nog maar even van het mooie weer. Hier is het nu nog lekker maar ze voorspellen een horrorwinter. Maar ja het is nederland dus eerst zien en dan geloven

    Zie je snel

    Monique D
    xx

  • 30 Oktober 2011 - 08:07

    Je Vader:

    Hoi Gijs nog minder dan 2000 pageviews te gaan
    Gewoon iedere dag een klets verhaaltje en je komt er nog wel voor je thuis bent
    Groetjes

  • 30 Oktober 2011 - 08:34

    Saar:

    Lekker chillen aan het strand, boekje lezen, en dat allemaal zonder zonnebril! Vervelend leven! Gelukkig mag je nu echt bijna naar huis!!
    Geniet van de laatste daagjes en tot volgende week maandag!!!

  • 30 Oktober 2011 - 14:43

    Yvonne V B:

    Hey Gijs,

    Geniet nog even van het warme weer en het zonnetje. Hier kom je in de kou, en regen..! Alvast een goede terugreis..en tot gauw maar weer
    Gr. Yvonne

  • 31 Oktober 2011 - 12:45

    Sien:

    Ohhh die zonnebril, da minde nie!! En dat je laatste dagen! Ik zou hem nie solderen. Ik zou gewoon een nieuwe kopen hier!! Hedde meteen un skonne neie ;) ! Want deze was wel ruig!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik al vond dat hij allang mee ging hahahahaha!!!! Dat was met die vorige reisjes wel anders!! :) .

    Wat schiet het al op. Het is al maandag...zo zaterdag..als jij je voetjes in dit kikkerlandje zet. Kun je lekker weer met je meiske knuffelen! En met jullie pap en mam natuurlijk!!

    Isaacje, geniet er nog ff van. Zeker van het weer!! Hier moet je nog ff wachten tot je weer lekker in je zwembox buiten kan lopen int warme zonneke.

    Tot heeeeeeeeeel snel!

    Liefs xx Francien

  • 31 Oktober 2011 - 20:57

    Yvonne M.:

    sjonge jonge, metaalmoeheid!! Da's een goeie zeg!!
    Oja, ik zie dat de verveling begint toe te slaan, aan de manier waarop jij je eitjes bakt!!
    Kom nou maar gewoon terug, tis weer mooi geweest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 154831

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: