De laatste halte - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu De laatste halte - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

De laatste halte

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

02 November 2011 | Sri Lanka, Negombo

Ha,

Zit in Negombo, stadje vlakbij het vliegveld. Effe mijn laatste 2 dagen hier uitzitten.

Iedereen schrijft wel steeds dat ik nog moet genieten van het mooie weer. Nou, het regent elke dag hier sinds de laatste twee weken. Het is dan wel 25 graden, maar ook erg nat.

Ben nou een 2 uur hier, dacht effe te gaan genieten hier van een luxe hotel. Maar ze vragen zulke belachelijk hoge prijzen, dat ik toch weer in een goedkope kamer zit. Krijg hetzelfde er voor: bed, douche, ventilator en een muskietennet. Dacht eigenlijk een kamer met een TV te scoren, maar dan is de prijs bijna $100 en daarvoor kan je in een resort op de malediven zitten. Dus dat laat dan maar.

Nog twee dagen hier vertoeven. De laatste nacht zit ik bijna de hele nacht op het vliegveld, en dan vlieg ik hier weg rond 6u in de ochtend. Vlieg met Royal Jordan Airways via Jordanie dus, heb daar een tussenlanding van 1,5 uur. Land om 15.50u. in Amsterdam (locale tijd).

Heb er een beetje spijt van dat ik naar Negombo ben gegaan, want in Unawatuna wist ik nu wel precies waar ik overal heen moest, ivm prijs/kwaliteit-verhouding. En lekker met de voetjes over het strand, die is hier ook wel, maar niet zo mooi als daar. Maar ja na 9 dagen daar te zijn geweest is het ook wel weer leuk om effe ergens anders heen te gaan.

Gegroet en tot vlug,

Gijs

• 02 November 2011 - 14:06

Monique D:

Ha Gijs

Ja nog even en je bent weer op nederlandse bodem. Nu zal je wel in uren tellen niet.

Tot snel

Monique
    xx

• 02 November 2011 - 14:09

Monti En Elly:

Ha die Gijsie,

Kom op nog effe volhouden.
    Gelukkig heb je nog internet. Kan je toch nog wat rondneuzen We hebben hier gisteravond ook regen gehad.Vandaag is het mooi weer. Maandag met onze puppy een cache in Helmond " De Warande "gelopen. Daar moet je dan de tijd voor nemen want ze moet natuurlijk alles bekijken. Er valt heel wat te leren voor zo'n pupseltje. Heeft wel veel energie. Zijn we niet meer gewend. Kun je straks na je werk ook De Warande mooi doen om even te ontspannen . Mooi park. De nieuwe van Robje heb ik opgelost maar die van Flipneus abracadabra...

Gijsie GOEDE RIES EN WEL THUIS.

• 02 November 2011 - 14:12

Rita Mart Lars:

Gijs, wij wensen jou een fijne terug reis toe. Lekker terug naar ons Nederlandje, naar je pa en ma en naar je "schatje".
    Heel veel plezier nog deze twee dagen en dan.....................
    Hier hebben we ook prachtig herfstweer.
    Groetjes uit Erp.

• 02 November 2011 - 15:22

Yvonne V B:

Gijs, een goede reis terug. Het kan voor jou waarschijnlijk niet snel genoeg gaan om weer op Nederlandse bodem te zijn!

Tot gauw

• 02 November 2011 - 15:48

Marloes Van Z:

Hey Gijs,

Goede reis en tot snel!!

GRTZ

• 02 November 2011 - 15:51

Dianne:

Hey Gijs!
    Goh wat vervelend regen, hier schijnt de zon en 19 graden ;o))
    Ik ga morgen de wacht in voor 2 nachten, als het niet te druk is zal ik kijken of ik je naar de 100 000 kan brengen ;o))

Nog paar nachtjes slapen en dan mag je eindelijk naar huis!

Goeie reis en sweet dreams tot dan!
    groetjesssssssssssssssssss

• 02 November 2011 - 16:29

Marianne +fam:

hoi Gijs wij wensen jou al een goede reis. groetjes en snel tot ziens.
    Jeroen heeft een dochter erbij "Nora". Alles goed met moeder en kind!

• 02 November 2011 - 16:54

Toke:

Gijs, een heel goede terugreis.
    Je zult zien wat een mooi land Nederland is nu je het zo lang hebt gemist, en al die mooie mensen natuurlijk!
    Tot 'n keer bij Franske,

toke

• 02 November 2011 - 19:11

(Ome) Leon:

Hey Gijsie,

"25 graden en erg nat", dat lijkt wel op een warme douche.

Nog veel plezier en sterkte met de terug reis!!!

Gr.Leon

• 02 November 2011 - 20:13

Lonneke:

Nou nou nou, zo kan die wel weer.
    Hier is het ook herfst hoor, oke de afgelopen dagen dan wel weer droog overdag. Maar ja, jij hebt onderhand 9 maanden zon gehad dus nou maar lekker regen. Dan valt die regen tenminste niet hier. Wij gaan over een paar weken nog genoeg regen, sneeuw en slijk krijgen dus bereid je maar voor op dat kikker weer. Half november word er winter beloofd maar ja met die voorspellingen weet je het ook nooit!

Succes met de terug reis en sterkte met je leven zonder tv.. dat vind ik zelf ook maar niks als ik die moet missen. Dus daar mag je van mij best over zeuren en klagen ;) :D

Tot ooit
    doei kusjes

• 03 November 2011 - 06:47

Gijs:

Joehoe, volgens mij moet het gaan lukken met de 100 000 pageviews. Want dit was nog niet het allerlaatste verhaaltje. Morgen komt de aller aller allerlaatste van deze trip.