Turtlebeach - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Turtlebeach - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Turtlebeach

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

20 Oktober 2011 | Sri Lanka, Tangalla

He allemaal,

Een kort verhaaltje over mijn ontzettend drukke week hier in Tangalle. Wat heb ik gedaan?
Niet echt heel veel. Heb twee boeken uit gelezen, elke dag verse vis gegeten, regelmatig een biertje gedronken en natuurlijk genoten van het ontzettend lekkere weer.
30 graden, een buitje gehad in de nacht (begon wel in de avond, ok).
Er staat steeds een lekker briesje, heerlijk.

Ben vier keer over het hele strand gelopen, duurt telkens een 1,5/2 uur voordat ik aan de andere kant ben aangekomen. Onderwijl ik mijn ogen openhoud voor die speciale schelp die er misschien ligt. Vandaag is de golfslag iets minder heftig, dus dat was weer een reden om over dat strand te gaan struinen.

Elke keer als ik er overheen loop is het strand veranderd. Tonnen met zand worden er steeds verplaatst, heel dynamisch allemaal. Leuk, want zo blijft het een beetje afwisselend.
Had een avond de neiging om te gaan kijken naar schildpadden die eieren komen leggen. Dit doen ze het hele jaar door, elke nacht is het dan een verrassing waar, wanneer en hoeveel er komen. Alleen toen ik wilde gaan was dat net de avond dat het regende.

Ben uiteindelijk niet meer gegaan, want tijdens mijn strandwandelingen heb ik vanalles gezien dat met de schildpadden te maken heeft.
Als eerste vond ik ergens een uitgekomen ei, de schaal dus. Niet heel speciaal, maar toch geinig.
Ook diverse uitgegraven nesten gevonden, uitgegraven door monitorlizards.
Vandaag tijdens mijn wandeling vond ik een babyschildpadje. Helaas wel dood, waarschijnlijk de heftige golven niet overleefd. Op de terug weg zag ik een monitorlizard bezig een nest leeg te eten. Toen ik er aan kwam, liep ie vlug weg. Een eitje nog kunnen herbegraven, hopelijk komt die nog uit over een paar weken.
Helaas het eieren leggen zelf niet gezien, maar toch was het allemaal wel interresant.

Naast de gebruikelijke lege flessen, slippers, drijfhout en tempex lag er ook nog wel eens iets anders tussen het aangespoelde zooitje. Een paar mooie schelpen gevonden, een vissekop van een of andere diepzeevis en nog wat andere vermakkelijke dingen die ik mooi liet liggen.
Het was niet zo erg als op het strand van Terschelling, toch lag er genoeg. Jammer dat er zoveel zooi in de zeeen drijft.

Morgen ga ik toch maar weer weg hier, naar een ander strand, Mirissa. Heeft effe geduurd voordat ik besloot om te gaan, maar het is er dus toch van gekomen.

Nou iedereen maar weer vertellen tegen de andere dat er weer een berichtje op staat, heb nog ruim 4000 hits nodig voordat ik op de 100000 zit.

Gegroet
en het allesbeste, tot gauw.

Gijs

  • 20 Oktober 2011 - 10:26

    Monti En Elly:

    Ha die Gijsie,

    Misschien wilde mevrouw schildpad wel helemaal niet dat jij bij de bevalling was.
    Daarom hen je dat nu gemist maar je hebt toch nog veel moois mogen zien.
    Poeh Poeh het begint nu wel op te schieten met de trip. Het is allemaal al weer bijna voorbij. Waar blijft de tijd.
    Vandaag hebben we lekker herfstweer.
    Heerlijke dag om een wandelingetje te maken met Kensy.
    Nou het is middag en m'n maag begint te knorren dus ga ik maar een lekker broodje kroket of frikandel met een dot mayonaise eten.
    Begint het water bij jou al in de mond te lopen. Hoeft niet want lekkere verse vis houden wij ook wel van. Hmmmmmmmmmmmmmmm en die heb jij zoveel gegeten.
    Zal daaro wel wat goedkopie zijn dan hiero? Maar goed we lezen nog wel wat er allemaal nog staat te gebeuren.
    Geniet ze nog.

    Hoi wa

  • 20 Oktober 2011 - 11:41

    Lonneke:

    Hai neefje,

    Precies, niet zo hebberig met je schildpadden, dadelijk komt mama schildpad niet meer terug en dat dan allemaal dankzij jou. Niet erg handig van je! vind je het gek dat die schildpad dood was, die kreeg een hartaanval toen jij aan kwam lopen.. arm beestje ;)

    vis.. ja dat zullen wij morgen ook wel eten, ik heb gisteren het vlees niet eens aan laten branden, bleef er dit keer dan ook bij staan ipv. dat ik weg liep en iets te laat terug kwam :P

    Maar loop jij nog maar lekker een paar kilometer over dat fijne strand van jou, dan fiets ik hier nog een paar naar het werk dan wel.

    FF iets minder smakelijk bericht.
    Heb dinsdag echt het hoogtepunt poep opruimen bereikt. zo krijg jij ook weer meteen lekkere beelden door je hoofd heen.

    Ik heb wel weer genoeg onzin geschreven voor dit verhaal dus...

    aju.. paraplu

  • 20 Oktober 2011 - 13:49

    Pageview Kijker:

    Nog 4080 te gaan!

  • 20 Oktober 2011 - 14:39

    Anita (4c):

    He Gijs ik denk ik zal nu dan maar een keer wat schrijven.
    Ik heb steeds erg genoten van je verslagen en foto´s en de rest van de fam ook.
    Wij zijn ook helemaal niet jaloers geweest ofzo van al je mooie en prachtige dingen die je hebt gedaan.
    En ja dan toch nog maar ff veel plezier en tot snel.
    Gr Anita

  • 20 Oktober 2011 - 17:39

    Marloes Van Z:

    Hey Gijs,

    Weer een hit minder tegaan!!
    Ben je al aan het aftellen??

    Tot snel....

    GRTZ

  • 20 Oktober 2011 - 20:30

    Lydia:

    Hoi Gijs,
    Geniet nog maar lekker van je vrije tijd en het mooie weer!!!!!
    Vandaag moest ik je urenteller in je postvakje leggen!!! Ja ja, die is er nu al, dus weet ik zeker dat jij binnenkort ook weer op de afd. loopt, GELUKKIG voor ons. Toch maar je urenteller bij Nieke in het postvak gelegd. En weet je wat,volgens mij stond je zelfs met bepaalde uren nog in de plus ook!!!!
    Groetjes en nog heel veel plezier.
    Lydia.

  • 21 Oktober 2011 - 07:52

    Ome Jos :

    Ha die gijs geniet er nog efkus van het is zo voorbij. gr

  • 22 Oktober 2011 - 17:53

    Nien:

    Ik kijk meer uit naar nog maar 14dagen!!!! dan het behalen vd 100000 hits :-)

  • 24 Oktober 2011 - 15:39

    Pageview Kijker:

    nog 3576

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 154836

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: