allo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu allo - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

allo

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

08 April 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

Huihh,

Ben weer eens in auckland voor de verandering. Net terug van Waihiki island. Was zwaar relaxt. De eerste dag meteen iedereen in het hostel leren kennen en het was zwaar gezellig. Het bier vloeide rijkelijk. Het hostel was echt een soort thuis. Een mooi zwembad, jacuzzi en steeds erg goeie muziek, cafe del mar, salmonella dub, katchafire, etc. En dan precies het goeie op het goeie moment. Heb nu ik in auckland ben dus maar meteen weer wat nieuwe cd's gekocht. De volgende dag een fiets gehuurd en naar de andere kant van het eiland gefietst. Doe ik dus nooit meer. Toen we terug kwamen bleken we 45 km gefietst te hebben, heuvel op en af op een grind weg, ik heb mijn eigen kapot gezweet. Aan de andere kant van het eiland wel in oude tunnels geweest. Uit de WWII. Was wel leuk.
We vonden echter dat we nu genoeg inspanning hadden verricht en heb de overige drie dagen niks anders gedaan als: gelezen/gedronken/geslapen. Zeer relaxt. We zijn nog een avond naar een kroeg, Strand 21, geweest en daar hebben we nog meer gezopen. (Ja sorry hoor, maar het bier smaakte bij iedereen nou eenmaal goed en dan gaan de rondjes vlug).
Het nadeel van al die eilanden is wel dat het er stikt van de muggen, dus mam niks voor jouw.

Morgen ga ik met een engelse gast naar de world rally. We huren een auto en rijden dan naar het noorden om enkele stages te kijken en 's avonds is er een special en dan is de rally in een stadion. Hij kent een paar mensen van het subaruracingteam en misschien kan ons dat wat opleveren, gratis kaarten of zo.

Maandag ga ik met de bus naar de coromandel en dan probeer ik daar weer wat rond te liften, richting alternative traingel, grote groep hippies die daar een beetje proberen rond te komen. En maandag ga ik een boete betalen bij de politie, nee geen nieuwe maar die van 150 $ die ik nog hd staan van dat ongeluk, dan kunnen ze daar iig niks meer van zeggen. Ben de laatste tijd toch erg low budget bezig dus dat kan er wel weer van af.

Nou dat was het wel weer.
Mzzl.
Gijs

Ps. Nieuwe foto's staan erop, ook bij oude bericht. Op Waiheke heb ik er niet veel gemaakt, ben dan ook erg weinig het hostel uitgeweest.
Pap, ik heb nog plaats voor 12 foto's. Je hoeft geen nieuwe ruimte aan te vragen, ga nu gewoon oude eraf gooien, die heb ik toch op cd staan en iedereen heeft ze al gezien.

***UPDATE***

We zijn naar de rally geweest. Dit was echt vet. We kregen dus VIP passen (ja 2x), voor de rally's en voor de Subaru privat area, road books, de boeken die de coureurs hebben in de auto, een tas (die heb ik nou) en een hoop meer. We mochten dus overal gratis naar binnen en konden overal gratis eten. Nou ja bijna overal. Op een plek konden we niet binnen, het was bij de special stage. In manakau, een crossterrein. Ze hadden ons niet verwacht en de capaciteit van de tent was niet groot genoeg, konden ons dus echt niet binnen laten, we hadden namelijk geen uitnodiging, enkel de VIP-passen en om daar binnen te komen moest je op een gastenlijst staan en een armbandje hebben. Maar we mochten wel op de rest van het terrein voor niks, dus toch ruig genoeg. De auto's raceten dus echt super hard, daar ben je niks bij geert. Relaxt geluidje en driften, niet normaal. Heb de foto's erop gezet, niet allemaal, maar de ruigste. Nou dat was het, mzzl maar weer. En geniet van de foto's.

• 08 April 2005 - 09:24

Henri:

joo isaac relax. volgens mij heb je het er zwaar, echt afzien. gister naar brabant party geweest in den bosch, zoiets fouts maak je niet veel mee. vanav gaan we naar center parcs bij zandvoort, weekeindje onthaasten. het ga je goed, cheers

• 08 April 2005 - 10:50

Bram:

Hey Isaac, wederom goed bezig. Ik ga morgen naar Centrer Parcs, en 's zondags gaan we racen op Zandvoort. Onthaasten met haast ;)

• 08 April 2005 - 11:54

Monique:

Ha die Gijs,
    Zo te zien vermaak je je wel daar in nieuw-zeeland. Dat wordt dadelijk afkicken van het goede leven daar en weer hard werken bij ons, haha. En dan zit ik lekker in de zon. Maar ik kom wel af en toe mentale ondersteuning geven. Voor mij zit het werken er bijna op, nog zes werkdagen. Geniet er nog maar van!!
    Groetjes Monique en .....

• 08 April 2005 - 15:19

Easy Going:

Damn Isaac..jij hebt t weer goed, hoe vet is t om naar de rally te gaan, vallen wij in t niet bij met ons driften, Have fun!

• 08 April 2005 - 17:13

Yvonne:

time flies...
    bestel nog een jug, en geniet nog efkes!!

• 09 April 2005 - 19:29

Cathelijn:

Hee Gijs!!

Is het wel slim om een auto te huren na alle verhalen die ik heb gelezen!! Geintje!! Je hebt al veel meegemaakt die 2 maanden. Die laatste maand gaat veel te vlug voorbij......geniet er nog van!!!

Have fun!!!
    cathelijn.

• 11 April 2005 - 09:44

Anita:

Ha die Gijs wat zul jij moeten afkicken man het scheelt dat het bier je hier ook wel zal smaken en misschien heb je je rijsltijl ook aangepast.
    Nou ik zou zeggen laat het je allemaal nog welgevallen en geniet er nog ff van want als je terug bent zullen we je wel weer bezig houden!!!!!
    Have fun en tot snel
    Groetejes Anita

• 13 April 2005 - 07:56

Pap:

Beste Gijs
    Al een beetje aan het aftellen???
    Nog een paar weken, geniet er nog van.
    Jouw eerste bekeuring, van dat te hard rijden, hebben ze naar huis gestuurd en moet volgens de brief voor eind april betaald worden.
    Wat ben je daar mee van plan??
    Thuis zitten we nu midden in de verbouwing. We hebben de deur die naar de nieuwe badkamer gaat omgedraaid en verplaatst. Dit betekent slijpen op de overloop, dus een grote bende. Maar aan alles komt een eind. Ik hoop dat de grootste troep als je terug komt klaar is.
    Geniet nog en groetjes je vader

• 13 April 2005 - 23:14

Paul V:

ja gijs dat wordt dokken.... enne heb je het beste voor het einde bewaard? Zoals vader abraham zingt;'Het lekkerste zit altijd onderin?"

Groet enne psv is door naar de halve finales c.l. Maar daar zal jij weinig om geven

Groeten
    paul

• 14 April 2005 - 09:27

Geert:

Gais. Ik heb de rally zitten blieken maar jo niet voorbij zien komen....
    en die vrouwen ook nie trouwens...

• 14 April 2005 - 18:03

Ha Gijs,:

Ik lees dat je je nog steeds erg goed vermaakt! Je hebt ook veel mooie foto's! Als je nog maar ooit aan het Elkerliek klimaat kunt wennen!! hahhahaha............

Geniet er nog even volop van!!!

Groetjes Marloes