Terug van paradise - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Terug van paradise - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Terug van paradise

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

03 April 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

he,
Hier weer wat nieuws.

Ben nu net terug gekomen van een erg mooi eiland: Great Barrier Island. Het is het vierde grootste eiland van NZ, er wonen echter maar 1000 mensen, geen electriciteit, enkel van generatoren.
Het was echt prachtig, we zaten in een lodge, met drie backpackers. Een vrouwke uit Duitsland, een meidje uit duitsland, Sandra en ik. In de middle of nowhere.

De eerste dag dat ik er was heb ik een tocht gelopen van 3 uur. Ik dacht dat het een erg makkelijke tocht was omdat het de tramline was en dus dacht ik: niet stijl en immer geradeaus. Echter soms was het echt meer bergbeklimmen als lopen, ik snap niet hoe die tram daar gereden heeft. Soms was het levensgevaarlijk. Maar mooi.
De tweede dag met zijn drieen een tocht gelopen. Naar het hoogste punt van het eiland, een tocht van 6 uur. Weer ontzettend genoten, op Mt Hobsen hadden we een erg mooi uitzicht van kust tot kust en zagen we dus heel het eiland. Echt de moeite waard. Daarna kwamen we uit bij de Hotpools. we hadden echter net niet tijd genoeg om daar in te gaan liggen.
De derde dag maar wat uitgerust en een beetje op het strand liggen maffen. Was goed te doen.
Ik heb op het eiland flink gelift, erg makkelijk. Elke auto die langskwam nam je mee en zo heb ik heel wat raar volk gezien. De meeste waren trouwens zo dronken/stoned als maar kan. En dat op smalle erg kronkelende weggetjes, met kinderen achterin was wel een beetje te, maar ja we hoefden niet te lopen.
Toen we vandaag terug wilde, bleek de boot kapot. In eerste instantie konden we helemaal niet terug maar er bleek toch een andere boot gevonden te zijn, duurde nu alleen 6 uur om terug te varen. Mooie zonsondergang, dat wel.

Morgen ga ik naar Waihiki island, daar werkt dat duits meidje, ga daar heen, schijnt ook weer een paradijs te zijn, alleen wat meer bewoond. 8000 inwoners. Zij weet er al de goede plekken, woont er nu al twee maanden, is er au pair.

De foto's komen nog, tijd is nu op, dus mzzl
Gijs

ps. Dat feest van berghuis mis ik niet zo, maar koninginnendag. Dan zit ik in het vliegtuig, blehhhhhhhh. Maar ja.
Trouwens lea, kan je zorgen dat ik op 6 en 7 augustus vrij ben. Wil dan namelijk naar een concert. Zou ik erg tof vinden, ik weet niet of je het al gepland hebt, maar anders meot je maar effe kijken of er iemand wil/kan ruilen. En als het effe kan, het weekend daarna ook van 12 tot en met 15 augustus, dan wil ik naar een festival in belgie. Deze datum is eigenlijk belangrijker als de vorige. Maar als beide kunnen, zou erg mooi zijn. Dan werk ik er na wel drie weekenden. Please. Dank je.

  • 03 April 2005 - 12:39

    Bob And Esmee:

    We genieten van je verhalen, we zien je binnekort weer in Nederland. Gezellig een pilske vatten. Groetjes
    Bob en Esmee

  • 03 April 2005 - 15:21

    Easy Going:

    Mooi weer aan t genieten geiser, goed bezig! Wanneer mogen we je nieuwe duitse vriendin ontmoeten? Mazzellllltov

  • 03 April 2005 - 18:07

    Pap:

    Ik ben blij dat er weer een positief bericht van je op staat.
    Net weer gewandeld met Rakker. Het was vandaag schitterend weer bijna 25 graden en volop zon. Lekker de hele dag Ine zijn verjaardagsfeest gevierd met de familie in het tuinhuis. Dus je ziet wel het wordt hier nu ook echt lente.
    Geniet en groetjes van je vader.

  • 04 April 2005 - 10:45

    Bram:

    heey Isaac, ik ben het helemaal met jullie pa eens, vooral genieten nu het nog kan, begin mei begint de sleur immers weer... Wij genieten hier ook nu de lente echt is begonnen (of is het al zomer?)

  • 04 April 2005 - 12:02

    Geert:

    Flinke plannen al bij terugkomst!

  • 05 April 2005 - 09:19

    Feest Commissie:

    Beste Gijs,
    Fijn dat je ons na je terugkomst in Nederland weer gaat vergezellen. De agenda is weer volgeboekt en de feestneuzen zijn weer uit het stof gehaald!
    Alaaf!

  • 05 April 2005 - 13:50

    Macatelli:

    Een Duits meidje dat de goede plekken weet...komt helemaal goed, 6 en 7 aug werk ik anders wel voor jou Gijs. greetzz

  • 05 April 2005 - 21:26

    Matjo:

    Jo isaac Op duitse vrouwe jacht! Goed bezig. Moet je regelen dat ze naar fullmoon in duitsland gaat. Naar D-a-D kunne we idd ook wel weer heengaan (vernieuwde site).
    Wir koeke wann du wieder zum hause biBssst.. Tjuusssch

  • 05 April 2005 - 21:40

    Matjo:

    Jo isaac Op duitse vrouwe jacht! Goed bezig. Moet je regelen dat ze naar fullmoon in duitsland gaat. Naar D-a-D kunne we idd ook wel weer heengaan (vernieuwde site).
    Wir koeke wann du wieder zum hause biBssst.. Tjuusssch

  • 06 April 2005 - 21:32

    Frankniss:

    isaac, leuk man zo'n Duitser !! zijn echt lieve mensen, vooral de meiden.
    tot snel amigo !!
    groetjes thuis

  • 07 April 2005 - 14:07

    Dianne:

    Ha die Gijs!
    Zijn dit nu die Bounty-eilanden van de reclame? Lijkt met fantastisch wat je daar allemaal beleeft!
    Leuk hoor, ben erg benieuwd naar al je fotoos en straks je reisverhalen!
    have fun!
    groetjessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 154812

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: