De Coromandel - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu De Coromandel - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

De Coromandel

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

15 April 2005 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Hoi,

Ben nu in de coromandel, weer een erg mooi stukje NZ.
Ben met de bus naar Thames gegaan, (voor de eerste keer met de bus in NZ) voor 17 $.
In Thames heb ik een wandeltocht gelopen van 7 uur met een of andere dude uit het hostel. Het ging naar de Pinacles. Het laatste stuk leek meer op bergbeklimmen, maar we kwamen er dan toch. Super mooi uitzicht.

Na Thames naar Coromandel Town gelift. Binnen 1 minuut had ik een lift, was erg relaxt. In Coromandel Town is niet echt veel te doen, heb er palingen gezien van 2 meter groot en zo dik als je arm. Mocht ze niet vangen en ze zeiden dat ze ook niet lekker waren, jammer.
Verder was er niet veel te doen, is maar een klein dorpje, net zoiets als de mortel, niks te doen dus.
Probeerde verder naar het noorden te liften, maar er kwamen maar drie auto's langs in anderhalf uur en een wild emij maar meenemen, maar die ging naar een plaats waar nog minder mensen kwamen, dus de kans op een lift terug was te klein. Ben dus maar naar Whitianga gelift. Ligt aan de andere kant van de Coromandel.
De rit duurde een uur en was er gmooi, een nadeel was dat het busje enorm naar de sliliconenlijk stonk, maar ja, vervoer voor niks is altijd goed.
Hier in Whitianga ben ik gisteren naar de bios geweest. Film: Sahara, mooi film met alleen een beetje ongeloofwaardig verhaal. In het hostel was niet veel te doen en buiten was er een koude wind, dus het kwam goed uit dat er een bios was.
Vandaag naar Cathedral Cove gefietst. Tochtje van een uur, 13 km (one way). Was ook mooi.
Morgen is er een power boat race. De formule 1 van de boten. Boten die met 150 km/u over het water heen schieten. Ze produceren alleen een ongelooflijk tiefus lawaai, namelijk 150 dB (vliegtuig dichtbij is 120 dB). Maar in ons hostel hebben we een VIPlounge, onze doormkamer heeft namelijk uitzicht op zee en erg grote ramen, komt dus wel goed. Ben benieuwt.

Ja, het einde zit er aan te komen. Moet zeggen dat het me veel te snel gaat. Al zijn er ook dingen die ik wel fijn vind, eigen wc, bed en kamer. Goed eten (ja mam, dit is een complimentje), fijne douche (als ie tenminste klaar is). En rakker, dat is degene die ik het meest gemist heb, ik hoop dat ie me nog herkend. Verder weer een goed feest, dat heb ik wel nodig, lekker stampen tot in de vroege uurtjes. Maar we zijn nog niet thuis. Heb nog zo'n 14 dagen te daan als ik hier weg ga. Moet nog naar Tarauga, Waitomo Caves (abseilen en raften in groten) en Raglan (leren surfen in twee dagen of zo).

Nou dit was het wel weer. Ga de foto's erop zetten. mzzl
Gijs.

• 15 April 2005 - 05:19

Paul V:

w00t w00t!!!!!

• 15 April 2005 - 06:50

Easy Going:

Ha die Geiser, damn die palingen wil ik wel vangen, tering ja je bent al weer bijna terug, maak er nog wat van...hiephoi

• 15 April 2005 - 08:44

Henri:

isaac, does normaal je gaat toch niet terug naar nederland...

• 15 April 2005 - 14:43

Sienuhh:

He Isaac,

Geniet nog van die laatste weekjes..Hier ist koud/regen..Jammer..ben weer toe aan t lenteweertje!..Veel plezier nog...Tot Binnekort!

Kuzz

• 15 April 2005 - 15:05

Bram:

Niet terugkomen, heerst hier een ziekte, zwaar besmettelijk.

Die meeuw op de foto is trouwens ook relaxed. Moet je maar eens vergroten op de orginele foto.

Mine! Mine! Mine! Mine!
    (Finding Nimfo)

• 15 April 2005 - 20:01

Dianne:

Goh Gijs, 14 dagen nog, geniet ervan! Je hebt nog leuke dingen voor de boeg zie ik wel!
    mooie plaatjes weer trouwens! Wordt straks moeilijk kiezen welke je gaat uitvergroten!!
    gijs have fun en tot over een paar weekjes!
    gegroet, dianne

• 16 April 2005 - 02:39

Rick En Linda:

Jo, bedankt voor de malaria tips! Tis dus nog ff afwachten voor ons :(
    Jij maakt ook de nodige avonturen mee daar en je foto's zijn ook zwaar relaxed. Geniet nog van je laatste 2 weken, inderdaad de tijd vliegt voorbij!!
    Tot in juni. Ciao...

• 18 April 2005 - 18:51

Pap:

Met Rakker gaat het nog beter als met mij.Ome Arie weet een auto (opelkadet) voor jouw alleen je moet daar heel snel over beslissen. Bel daarom even naar huis.
    Groetjes je vader.

• 18 April 2005 - 20:51

Macatelli:

jo isaac ga nog maar ff gek doen daar, het zit er zo weer op....laterzzzz

• 19 April 2005 - 07:02

Combo:

cool een familielid van mij staat op je te wachten als je thuis komt...een enige echte dikke kadett!!!!

• 20 April 2005 - 22:23

Frankniss:

Isaac, ben blij dat je nog leeft !! na dit verhaal kan ik weer rustig slapen. geniet nog extra want het is zo 1 mei !!! heel veel groetjes thuis
    frankniss