Laatste loodjes.. - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Laatste loodjes.. - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes..

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

21 April 2005 | Nieuw Zeeland, Raglan

Ha,

De powerboatraces waren super. Al wisten we al na de eerste ronde wie er ging winnen. Toch bleef het wel spannend. Ben vanaf Whitianga naar Tauranga gelift. 200 km in vier uur, met een pauze van een uur, omdat degene die mij mee nam daar wilde surfen.
In Tauranga was niet veel te beleven. Ben daar naar Mt Manganui geweest. Dat heeft een superlang en mooi strand, met prachtig weer.

De dag erna ben ik met de bus naar Waitomo Caves gegaan. Ik wilde niet liften daarheen, omdat ik dan hoogstwaarschijnlijk op het kruispunt zou worden gedropt waar ik het ongeluk had. :-) Ben dus maar met de bus gegaan. Waitomo Caves staat bekend, what's in the name, om zijn grotten. Ik wilde er eigenlijk gaan blackwaterraften maar dat bleek 335 $ te kosten en ik had maar 150 $ bij me. Bleek dat er maar 41 mensen wonen daar, dus geen bank/PIN-app. Ben dus maar naar een andere organisatie gegaan. Spellbound. Dit was een tour naar twee grotten, een met ontzettend veel glowworms en een met erg mooie stalagtieten/-mieten/etc. We waren maar met zijn drieen, de gids en een engelsman en ik. Die gids vond dat wel relaxt en zei meteen dat wij de glowworms konden zien zoals nog niemand ze dit jaar had gezien van de toeristen. Dat beloofde dus wat. Aangekomen in de grot vertelde hij natuurlijk van alles wat hij wist van de grot, daarna moesten we in een rubberboot, net zoeen als die ze gebruiken met raften. Hij stuurde de boot de grot in en het was super. Na de tocht zei hij, oke, normaal doe ik dit wat rustiger en dan moet iedereen er nu uit, maar omdat jullie maar met zijn tweeen zijn, gaan we nog een keer. Maar nu moeten jullie gaan liggen in de boot. Nou dit was niet normaal, en omdat onze ogen nu aan het donker gewend waren zaggen we meer. Miljoenen lichtjes tegen het plafond. Ik had al verschillende keren glowworms gezien maar zoals dat was niet normaal, schitterend. Jammer dat we geen foto's konden maken, we probeerde het wel, maar lukt gewoon niet, alleen met een belichting van meer dan 5 minuten aldus de gids. Na deze grot hadden we koffie pauze en daarna gingen we naar de volgende grot. Ook deze was mooi, en omdat de gids en zijn kameraad alles zelf aangelegd hadden (zoals lichten/paden/handvaten/etc) wist hij ongelooflijk veel te vertellen. Het was een geslaagde trip, de beste chill-out die ik ooit bezocht heb.

De volgende dag kon ik met twee amerikanen mee rijden naar raglan. Dus dat deed ik, moest eerst 's ochtends nog een drie uur wachten, omdat zei met een excursie mee gingen. Ben dus toen naar een andere glowwormcave gegaan. Dit was een commerciele vol met japanners, dus had ik besloten om mijn discman mee te nemen. In de bot in de grot met mijn muziek op (pitch black, jullie krijgen dat nog te horen), was het zwaar relaxt en hoorde ik tenminste al die japanners niet.

In Raglan aangekomen naar het hostel gegaan, was vol. Dus een andere gezocht, kwam ik op een semi-camping uit. Met allerlei cabines in oude treinstellen, was wel grappig om te zien, kostte alleen 40 $ per nacht dus maar in mijn tent gaan slapen.
Mijn eerste idee was om hier te leren surfen (zonder zeil pap). Maar omdat het niet zo'n goed surf weer is (geen golven), heb ik besloten om als het beter wordt te leren kitesurfen (heb ik in NL ook nog wat aan) en anders ga ik weer weg uit raglan en dan zie ik wel waar ik heen kan liften.

Nou gegroet, allemaal.

PS Heb trouwens de boete van 150 $ betaald, in Mt Manganui. Dus daar kunnen ze me niet meer mee confronteren. Die van 170 $ betaal ik niet (hoeft niet aldus de politieagent).

PS 2 Wat voor opel kadett? Hoe duur? Wat is de km-stand? En is het die oude van ome Arie zelf?

Gijs.

***UPDATE***

Ben nu weer uit Raglan vertokken. Heb niet gesurft of gekiteboard, vond het weer niet mooi genoeg. Ben naar Hamilton gelift, ben in een hostel beland wat nog maar een week open is. Ga morgen naar de Zoo (denk ik). Verder wil ik die auto wel kopen, voor 250 Euro. Gegroet.

  • 21 April 2005 - 07:51

    Pap:

    De auto van de overbuurman van ome Arie. Jantje Beekmans die is gestorven en die wagen moet snel weg.
    Prijs €300,-
    Groetjes je vader

  • 21 April 2005 - 09:01

    Macatelli:

    Yo isaac die kadett is voor jou... koopje! Ook de radio erbij nemen die is alleen al €300 waard..laterzz

  • 21 April 2005 - 09:02

    Easy Going:

    Jo geiser, neem een paar glowwormen mee in een potje, kan ik mooi mee vissen ;)
    Die kadett van Jan beekmans is een goeie, altijd rustig mee gereden en nooit afgetrapt, alleen apk is van belang! Tot laterz

  • 21 April 2005 - 12:17

    Pieperz:

    Juist Isaac, meteen regelen die Kadett. Jantje had hem lang en nooit afgetrapt. Doen!

    Verder nog veel plezier daar he, laatste loodjes....

  • 22 April 2005 - 07:40

    Geert:

    Geiser kopen die brik! anders doe ik het!

  • 26 April 2005 - 11:40

    Henri:

    jaa man die kadet!!!
    nog ff en dan is ut erpel wat de pot schaft. geniet ze nog, doen wij hier ook. haha mzzl

  • 27 April 2005 - 19:21

    Frankniss:

    Isaac en een auto deel 3, haha prachtig! Maar kerel geniet nog van je laatste dagen aan de andere kant van de wereld!!!! doe ze daar de groetjes. want hier in de mortel is het weer lekker saai.
    succes met je studie !!

  • 27 April 2005 - 22:09

    Rick En Linda:

    Ha die Isaac,

    Iedere keer leuk, lekker avonturen vergelijken...

    Doe het relaxed aan die laatste dagen,

    Tranquilo Hermano!...

  • 28 April 2005 - 11:26

    Police Department:

    Dear Gijs,

    We are waiting for you at the airport because we just can't let you go. You still have to pay those fines! If you might escape we will track you down in the Netherlands!
    WE WILL FIND YOU!!!

    Kind regards,

    Jozef Maori
    A.K.A A.C.A.B

  • 28 April 2005 - 18:32

    Dianne:

    Hé Gijs!
    goeie reis hoop dat alles beetje vlot verloopt met niet te veel vertraging!
    tot binnekort!
    groetjes Dianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Raglan

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 154820

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: