Nieuwe Skills - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Nieuwe Skills - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Nieuwe Skills

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

09 November 2006 | Cambodja, Preah Seihanouk

Allo allemaal,

Weer effe een update:

Heb er nu bijna twee weken op zitten hier in Sihanoukville. Mijn visa voor cambodja is maandag verlopen dus zaterdag hou ik cambodja voor gezien. Ga richting Thailand.

Heb in die twee weken vakantie nog best veel gedaan:
Veel op het strand gelegen uiteraard, veel bier gedronken, gezwommen. Heb leren motor rijden (Honda 100 cc, semi-auto geen echte motor maar ja zo noemen ze die hier). Heb ook mijn been verbrand toen, maar begint al weer bij te trekken. 1oo km/u zonder helm is wel leuk maar als je het verkeer in cambodja kent (overal koeien op de weg, verkeer rijdt aan alle kanten van de weg en verkeersregels?), bedenk je je wel snel en ga je toch maar wat beschaafder rijden. David reed trouwens als een oud wijf dus daar meot ik toch steeds op wachten.

Ben verschillende keren uit geweest naar een andere kroeg als degene waar ik (bijna) elke avond heen ging.
Een keer met Gavin (engeland) naar de opening van de Poco Loco Club, was wel lachuh alleen een beetje een te foute tent dus maar verder gegaan, uitgekomen in een discotheek vol khmers. We waren de enige blanke. Lachen daar. Heb me verdiept in de cambodjaans manier van dansen, kon er geen zak van, maar na een paar bierjtes vond iedereen het wel ruig.
In Eden heb ik veel lol gehad, eerst al de halloween party, waar ik was verkleed als muskito in muskitonet. Daarna nog met het groepje waar we altijd mee op het strand lagen enkele keren tot 6 uur doorgaan en dan meteen met zonsopkomst de zee in plonzen
in je ondergoed. Het leukste van dat is dat als je eruit komt, je een ontvangstkomitee hebt van ongeveer 25 khmers.

Had al verteld dat ik mijn duikbrevet wilde gaan halen. Eerst studeren (jaja een boek van bijna 300 bladzijdes), toetsen maken en dan het zwembad in. Gisteren en vandaag op een boot geweest, waarbij we bij een of ander eiland bleven slapen op de boot. Ik dein nu nog op en neer. Duiken is echt fantastisch. Als een visje zo vrij. Je moet wel vanalles in de gaten houden maar ik voel me erg veilig. De instructeur was een relaxte gast die de hele tijd zat te ouwehoeren, alleen onderwater zeer goed en serieus, zodat je alles mee kreeg en je jezelf overal goed kon aanpassen en eventueel redden. We doken bij mooie koraalvelden en heb echt nog nooit zoiets moois gezien in het echt. Het was alsof ik naar de dvd van de bleu planet keek. Super.

Nou was weer lang genoeg, ga naar de kroeg met mijn duikmaatjes, een chick uit zweden en twee uit denemarken.
Foto's komen in bangkok weer. Kost teveel tijd en geld hier.

Doei Doei Zwaai Zwaai en ik heb een foto van een papagaai ;-)

Gijs

  • 09 November 2006 - 16:40

    Ingrid:

    hey gijs...

    lachuh man, als je terug bent moet je ons cambodjaans manier van dansen maar eens leren.. hahaha zou wel veel met je heupen zijn of niet...

    kuzzz Ingrid

  • 09 November 2006 - 17:25

    Frankniss:

    Keurig Isaac, ben trots op jou! Leuk verhaal en leuke foto's moet ik eerlijk zeggen.
    En waar is die foto van de papagaai?

    cheers, frankniss

  • 09 November 2006 - 23:26

    Bram:

    Hey Isaac. Die papagaai zal wel heel ruig zijn. Zo te horen eigenlijk alles wel... Heb je ze ook de Isaac-wiggle geleerd?

  • 10 November 2006 - 03:51

    Sientjuhh:

    Hey Isaacje!

    Skonne verhalen! Ja zeker duiken is gaaf he?..Heb je er ook foto's van??Die wil ik zeker een keer zien!Gaaf!!
    Ga je in thailand ook duiken? Is daar ook kei mooi he? We horen het wel weer!!

    Xx Sien

  • 10 November 2006 - 11:35

    Dokter Berghuis:

    nou dacht ik eindelijk van je af te zijn, en nu is de kans dus groot dat ik je onder water ergens tref. Je weet het, het duik-virus is ongeneeslijk...

  • 11 November 2006 - 09:02

    Jos:

    gijs daar vast veel rijden op moters kun je dadelijk hier op je mobilet ook goed rijden. En dat duiken lijkt me ook wel gaaf. groetjes gijs.

  • 11 November 2006 - 22:43

    Cathelijn:

    Hey Gijs!!!!
    Je vermaakt je wel daar ver weg.. Is ook niet gek lekker relaxen aan het strand en de onderwaterwereld bewonderen!! Heb je Nemo de groeten gedaan???

    Geniet er maar van, de tijd vliegt. Have fun!!

    Groetjes vanuit het koude en natte Helliemond.....

  • 12 November 2006 - 15:22

    Alma:

    He Gijs.

    Je verhalen en foto's zijn echt super. Geniet ervan daar want voor je het weet loop je alweer in het elkerliek po's te sjouwen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 154839

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: