Bangkok Efficiencie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Bangkok Efficiencie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Bangkok Efficiencie

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

16 November 2006 | Thailand, Bangkok

Dag allemaal,

Maar weer een update vanuit het warme (33 graden :-)) Bangkok.
Ben niet echt heel ondernemend geweest de laatste paar dagen. Heb samen met twee slovenen geshopt wat ik al verteld heb in het vorige vrrhaaltje. Heb veel T-shirts gekocht en wat andere spullen, o.a een memorystick van 2 GB.
Omdat mijn backpack helemaal afgeladen vol was heb ik een pakketje naar huis gestuurd. Duurt ongeveer twee maanden, dus wrs ben ik al thuis als het aankomt. Anders Mam en Pap: niet open maken, er zitten namelijk kadootjes in voor jullie en die wil ik zelf aan jullie geven.

In de boot vanuit Cambodja heb ik een koudje gevat (fijne airco's overal) en ben nu flink verkouden. Met het duiken mijn teen gestoten en nu is deze flink ontstoken. Ik ben verpleger dus ik dacht dat gaat wel over en anders regel ik wel iets. Echter gisterenavond was het zo pijnlijk dat ik nauwelijks kon lopen en als ik op mijn teen duwde kwam er pus uit. (ja lekker he).
Ik zei tegen Katja en Tonie (de slovenen) dat ik eerst nog effe wilde afwachten maar zij vonden dat ik toch echt naar een dokter moest gaan.
Vanmorgen vond ik dat het wat beter was dus dacht ik, de apotheek is goed genoeg, koop een naald en wat alcohol en maak het schoon, misschien wat pijnstillers en voila, geregeld.
Dus naar de apotheek, zegt deze: jij moet anti-biotica hebben en wij hebben geen naalden.
Heb maar wat augmentin gekocht en 70% alcohol en ben aan de slag gegaan in mijn kamer. Flink wat gaten geprikt in mijn teen, maar er kwam alleen maar bloed uit geen pus, terwijl er toch een flinke zwelling is. Katja en Tonie vonden nog steeds dat het beter was dat ik naar de dokter ging en na mijn zelfkastijding dacht ik dat het misschien inderdaad het beste was.
Op naar het ziekenhuis. Eerst een tablet augmentin genomen, een diclofenac (met pantozol, voor de collega's) en de bus gepakt.
In het ziekenhuis aangekomen was ik meteen aan de beurt. Was wel grappig, hier hebben ze dus zusters genoeg in het ziekenhuis, een was mijn bloeddruk op aan het meten aan mijn linkerarm (140/90), een gaf mij de thermometer in m'n mond (37.3) en een andere telde mijn pols rechts (?). Even later naar de dokter, die duwde even, keek ernaar en stelde wat vragen. Toen zei die dat het ontstoken was (Duhh) en dat ik anti-biotica moest, augmentin vijf dagen. Ik had namelijk Cellulites on little toe. Ik zei dat ik al anti-biotica in nam en dus hoefde hij eigenlijk niks meer te doen. Hij gaf me nog een anti-bacterieel-zalfje voor het schoonmaken van mijn teen en vertelde dat ik alleen met slippers mocht lopen, niet te veel en 's nachts mijn voet omhoog.
Nou dat had ik dus allemaal zelf al verzonnen, maar nu wist ik het dan toch zeker. Kostte alles bij elkaar maar 800 Bath (20 euro).
Dus zit ik nu een paar dagen zonder biertjes 's avonds, Dat is het rotste van alles.

Morgen ga ik toch maar verder reizen naar Katchanaburi om daar maar twee dagen te blijven en dan eindelijk naar het zuiden. Party time.
Heb ondertussen een uitnodiging gekregen van een groepje hippies. Iedereen heeft wel van de fullmoon party's gehoord, die is op het strand en duurt een nacht.
Dit feest is op een boot en duurt drie dagen, wordt dus weer lekker gek doen.

Nou was weer lang genoeg, iedereen weer op de hoogte, en pap en mam: maak je dus maar geen zorgen, die teen komt weer helemaal goed en het koste zo weinig dat de verzekering het zeker wel vergoed.

Mzzl.

Gijs

Teen Update:
De augmentin werkt voortreffelijk. De teen doet geen pijn meer en is al minder dik en rood. Ook voor mijn verkoudheid doet de anti-biotica het goed. Ik hoest nu geen groen sputtem meer op. En mijn brandwond van de brommer is ineens ook dicht en pust niet meer. Lang leven anti-biotica.

  • 17 November 2006 - 12:31

    Yvonne:

    wat een sappige verhalen weer. Gelukkig zijn we wel wat gewend hier. Volgende keer :) toch maar een EHBO-kit mee?

  • 17 November 2006 - 12:41

    TPG Nederland:

    Geachte heer v d Elsen,
    Hierbij geven wij de mededeling dat poststuk : T4875934 niet op het vermeld adres geleverd gaat worden. Door nog onbekende redenen is het vliegtuig waar het poststuk zich bevond neergestort in de Dode Zee (Yam HaMelach), echter door het hoge zoutgehalte (33%) is het vliegtuig nog drijvende.
    Vandaar de oproep aan alle verzenders dat de pakketjes die gevonden zijn opgehaald kunnen worden aan het loket Moabinda in het Moabgebergte van Jordanië.
    Excuus voor het ongemak maar bedankt dat u gekozen heeft voor de service van TPG-post om dit pakket te versturen.
    We zullen u de volgende keer niet teleurstellen!
    Groeten Team TPG
    Een fijne vakantie toegewenst!

  • 17 November 2006 - 12:48

    Rita Kalb:

    Gijs! Wat ik nou toch hoor! Een kennis van me in Cuba heeft een dochter en die kent een vriend uit Zambia die op zijn beurt weer een dame kent uit Madagascar en die dame heeft haar hond ondergebracht bij de Familie Saira uit Jordanië.
    En die familie heeft een pakketje gezien wat van jou afkomstig is!
    Zal ik vragen of ze het apart leggen tijdelijk?
    Ik hoor het wel hè jonge!
    Nou groeten Riet

  • 17 November 2006 - 13:40

    Loket Moabinda:

    Shalom Gijs van de Elsen,
    Helaas kan u het pakketje niet op laten halen. Bij het inspecteren van de inhoud kwam een exotische brulaap te voorschijn. Deze is direct afgemaakt. Ik snap dat u een evenbeeld van u zelf wil meenemen maar dit is helaas niet toegestaan, aangezien er in Helmond al genoeg buitenlanders wonen.
    Tevens hebben wij dit bericht doorgestuurd naar de partij voor de dieren en zij zullen de verdere procedure onder hun hoede nemen.

    Met vriendelijke shalom,

    Achmed Akbar
    ex-helmonder
    eindelijk uitgezet
    door verdonk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 154844

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: