Yangzhou - Reisverslag uit Yangzhou, China van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Yangzhou - Reisverslag uit Yangzhou, China van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Yangzhou

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

02 Juli 2011 | China, Yangzhou

Nihau,

China is groot. Ben er ondertussen wel achter dat het echt heel groot is.
Na de treinreis van Gaungzhou (14u) en vanaf Nanning naar Guilin (6u) en een bus van Guilin naar Yangzhou was ik eindelijk op plaats van bestemming. 2 volle dagen gereist, mooi landschap voorbij zien komen. Maar ik wist toen wel dat 4 weken in China zo voorbij zijn als ik telkens met de trein ga.
Dus ga ik ook vliegen. Maandag ga ik hier weg, naar Xi'an. Daar is het terracota leger gevonden. Toch een van de dingen die ik gezien moet hebben voordat ik China weer verlaat.
Vlieg er dus heen en vlieg er ook weer uit. Het is echt in het midden van China en als ik dat met de trein ga doen ben ik meer als een week kwijt voor de twee dagen dat ik in Xi'an ben.

Maar nus dus in Yangzhou. Dit was aangeraden door iemand die ik heb leren kennen in Vietnam. Ook Malcolm uit Hong Kong had me dit aangeraden.
In de roughguide uit 1997 die ik bij heb staat dat het een klein dorpje is waar niet veel touristen komen. Nou dat is dus wel veranderd in de 14 jaar.
Vooral nu in het weekend, is het echt niet normaal druk. Vooral chinezen dus. Er zijn er echt heel veel, overal. Stations zijn gemaakt voor duizenden mensen. Treinen niet normaal lang. Overal en steeds zie je mensen.

De eerste dag dat ik hier was 's avonds een lichtshow gezien. Zeer mooi. De choreografie was van dezelfde persoon als bij de opening van de olympische spelen. Goede avond daar.
De volgende dag beetje rond gefietst. Het landschap is echt heel mooi hier. Overal kleine bergen, google maar eens Yangzhou, er staan vast vele foto's op. Was naar een grot geweest, soms moest ik er op handen en voeten doorheen. Maar aan het einde was een modderbad. Was er gewichtsloos in, echt heel relax. Daarna in dezelfde grot kon ik mezelf wassen in een warm (heet) waterbron. Ook natuurlijk. Heel ruig.
Ben er nog een trail gaan lopen. Naar bovenop een berg. Schitterend uitzicht.
Dag erna heel lang in de bus heen en terug (2x 3,5 uur) voor een uitzicht dat ook erg prachtig was. Rijstterassen. Heb ik ze toch nog gezien (nadat ik ze gemist had in de filipijnen).
Vandaag een cache gevonden met T4,5. Was echt lastig, bijna mijn leven gekost, maar was zeker de moeite waard. Daarna nog met een chinees gaan uiteten. Wat stond er op het menu: Hond uit de hotpot, (dus niet hond in de pot, al was het dat eigenlijk wel). Smaakte niet verkeerd. Maar of ik het nog een keer eet, misschien van de BBQ, iets minder vet dan.
En morgen ga ik een cruise over de rivier doen, hetgeen waar alle chinezen voor komen. Om 8u 's ochtends, zodat het nog niet te warm is. Het is hier elke dag boven de 30 graden, regent af en toe, maar verder goed te hebben.

Zo lang genoeg weer.
Veel groetjes en tot ziens.

Gijs

  • 02 Juli 2011 - 12:17

    Gijs Vd Elsen:

    En foto's kan ik nu niet uploaden, die komen tzt
    XX

  • 02 Juli 2011 - 12:59

    Lassie:

    let maar op dat je geen kennelhoest krijgt.

  • 02 Juli 2011 - 13:20

    Monti En Elly:

    Ha die Gijsie,

    Je hebt weer vele leuke dingen meegemaakt. Maaaaaaaar die hond eten.......
    We hebben hier twee erg warme benauwde dagen gehad. Bah, wat een pffffffffff weer. Het gazonnetje is in tussen gemaaid. Gisteren een leuke serie in Maasgouw gefietst van 32 caches. Heel netjes en voor cachers duidelijk zichtbaar gemaakt. Zo krijg je niet teveel van die zoeksporen zoals je op sommige plaatsen ziet.
    Er was erg veel zorg aan deze serie besteed. Het is nu hier 19 graden en tot nu toe is het nog droog.
    De natuur is al aardig opgeknapt van de regen. Sommige pas aangeplante boompjes die zullen het niet redden na zo'n droogte. Als je over 181 dagen terug komt kun je een huis kopen want de overdrachtsbelasting is omlaag gegaan voor een jaar. Is goed voor de economie zeggen ze.
    Maar dat geld zullen ze wel weer op een andere plaats terug halen want de regering heeft het geld hard nodig.
    Zo moeten de festivalgangers en TT liefhebbers meebetalen aan de inzet van politie. De voetballers hoeven dat niet. Raar he.
    Nou de koffie is bruin dus we gaan even een bakkie doen.
    Hoie wa

  • 02 Juli 2011 - 17:35

    Monique En Shu Lin:

    Hallo Gijs, wat leuk om te lezen dat je in het geboorteland van Shu Lin bent. Wij zijn toen ook in Xi'an geweest, en hebben daar ook het terracottaleger bezocht. Erg indrukwekkend en helaas langzaam aan ook erg toeristisch geworden, maar toch de moeite waard. Van daaruit zijn wij toen naar Yulin City gevlogen met een heel stoffig vliegtuigje. Geniet er maar van en denk maar aan Shu Lin. Lieve groetjes Monique Janssen

  • 03 Juli 2011 - 12:55

    Lonneke:

    Aloo,

    Ben benieuwd hoelang je erover zou doen met de trein naar het midden van het land.
    Hond eten... ja dat doe ik ook elke week :P..haha
    Je hebt dus wel al van alles gezien..mensen, mensen, heeele lange treine, weer mensen, lichtshow, mensen :P
    Hier schijnt de zon nu gewoon, ik kan zelf zeggen volop! Eigenlijk best handig nu even want had gisteren de tuinslang bij dat rotsje gelegd in de achtertuin maar was vergeten de kraan dicht te draaien, (niet zo slim nee, ik weet het) maar toen ik daar achter kwam was die al overstroomd :P..haha dus nu maar hopen dat ik hem niet gemold heb.. maar het water loopt nog dus ik heb nog hoop :).

    Veel plezier bij het terracota leger

    doei
    kusjes

  • 04 Juli 2011 - 14:44

    Saar:

    Ha Gijs!

    Wat een verhalen steeds weer... Je houdt het goed vol, hè! Steeds weer zoveel nieuwe dingen om te ontdekken!
    Ik heb gezellig samen met Nien afgelopen weekend nog wat herinneringen opgehaald van onze reis! :-) Doen we ook nog wel een keer als jij weer terug bent!
    Geniet van je tijd daar in China!

    Ik mag ook weer bijnaaa op vakantie!! Lekker 2 weekjes naar Frankrijk op de camping.. Weer eens iets anders!

    X

  • 06 Juli 2011 - 14:10

    Marianne:

    Hoi Gijs ben weer jaloers want het terracotta leger heb ik hier in nederland gezien in de toen rond reizende expositie.Het idee om daar echt te gaan kijken lijkt me super.Geniet er maar van.
    De meisjes zijn alle 2 over nu dus bijna vakantie.
    gr fam nijst.

  • 09 Juli 2011 - 17:58

    Peter B:

    Hey Gijs / Isaac,

    Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag....29 op naar de 30, Hopelijk die thuis gevierd kan worden met de geng!

    Wat doe jij vanavond? Hoeveel tijd verschil zit er tussen china en ons?

    Jij hebt al in ieder geval een fijn modderbad en warm waterbad gelegen voor je ouder word.

    Was de hond lekker, ik hoop dat de mensen daar ook veel varkensvlees eten, of is het aangereden hond/kat etc en ratten en muizen!!!

    Groetjes Peter

    Kusje van Kristel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 154830

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: