Xi'an & Wenzhou - Reisverslag uit Wenzhou, China van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Xi'an & Wenzhou - Reisverslag uit Wenzhou, China van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Xi'an & Wenzhou

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

08 Juli 2011 | China, Wenzhou

Nihau,

Wat kan het soms toch heet zijn. Elke dag in China is het tot nu toe nog boven de 30 en meestal boven de 35 graden geweest. Houd normaal gesproken enorm van de warmte, echter hier is het zonder het briesje soms lastig vol te houden als je ook nog het een en ander wil doen. Lopen met een backpack van 17kg bijvoorbeeld.

De riviercruise in Yangshou waar ik nog van maakte in het vorig bericht was erg mooi. Wel een kortere versie als die beloofd was, maar het stuk waar het om ging heb ik toch bezocht. Op een plastic (?) bambooraft over het riviertje samen met drie chineesjes.

Dag erna vroeg op moeten staan omdat ik om 6u de taxi naar het vliegveld had. Vlucht was weer appeltje eitje. De chinese luchtvaartmaatschappijen zijn echt geweldig. Veel beenruimte, altijd iets te eten voor niks en mooie stewardessen. Aangekomen in Xi'an bleek het voor de verandering weer eens te regenen. Gelukkig het hostel redelijk vlug kunnen vinden. Meteen bleek het een echt hostel te zijn, lang niet meer gezien. Dikke bar erin, engels sprekend personeel, erg handig allemaal.
Had besloten om toch maar weer eens op een dorm te slapen, kost toch stukken minder en makkelijk om weer wat mensen te leren kennen. Alleen bleek in mijn dorm de chinezen geen engels te kunnen en 's nachts bleek er een van echt een heel bos om te zagen. Over het geluid van dikke psy heen kon ik hem nog horen. Gelukkig ging hij de volgende ochtend weer weg dus de nachten daarna goed kunnen slapen.

Ging naar Xi'an om het terracota leger te zien. Dat wss een van de doelen voor China. Viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ben blij dat ik het gezien heb. Maar had er meer van verwacht. Het aantal soldaten was niet zo groot als ik gedacht had en het aantal chinezen eromheen was juist te groot in aantal. Toch nog indrukwekkend genoeg om enkele uren vermaak te geven.

De volgende dag was er nog steeds geen zon te zien en had geen zin om nat te worden dus heb verder niet meer veel van de stad bekeken. Ondertussen weer wat engelse boeken kunnen vinden dus met lezen en de bar bezoeken de dag doorgekomenn.

Ben gisteren naar Wenzhou gevlogen. Stad aan de oostzijde van China aan de kust, in het midden. Hier woont Cameron, een gast die ik leerde kennen in Vietnam. Had me uitgenodigd, dus dan kom ik hier heen. Slaap op de bank, in een appartement waar het echt een tering zooi is. Het is hier nog warmer als in de andere plaatsen waar ik tot nu toe was.
Had hem gemist op het vliegveld en zonder telefoon is het dan lastig om iemand te vinden in een stad van 4 miljoen. Gelukkig was er een chinees zo vriendelijk om me zijn telefoon te lenen nadat ik enkele vergeefse pogingen in een telefooncel had gehad. Werd toen een half uurtje later opgehaald door ene Evert. Een NLse gast die hier al 9 jaar woont en een kroeg heeft. Een maat van Cameron. Samen met zijn dochtertje van 4 zijn we naar een park geweest. De dag beetje rond gekomen, 's avonds bij hem thuis wat naar de tour zitten kijken en toen was het tijd voor de kroeg. Daar Cameron weer ontmoet. Zit nu op zijn labtop het een en ander bij te werken. Cameron moet werken, maar vanavond is het weer tijd voor party. Morgen ook natuurlijk. En dan de volgende dag, mits ik geen kater heb, ga ik met de hogesnelheidstrein nar Shanghai.

Xiexie voor het lezen, en tot de volgende ronde maar weer.

Gijs

Foto's China:

• 08 Juli 2011 - 11:13

Monti En Elly:

Ha die Gijsie,

We lezen dat je je toch weer altijd overal goed staande weet te houden en overal een oplossing voor weet te vinden. Dat is wel fijn als je op wereldreis bent en niet alles strak geplant is. Gelukkig ben je erg flexibel. Anders is het denk ik ook niet vol te houden.
    Hoe zit het met de virtuele taart voor morgen. Wordt het dit keer een verjaardag met chinese hapjes????

Het is vandaag erg bewolkt. Af en toe regen en het is 19 graden. Het waait nogal. Zondag hebben we caches gedaan in Made want deze hadden we al zo lang opgelost liggen dat we ze nu maar eens opgehaald hebben. We missen wel het samen met jouw puzzels op te lossen. Dat was altijd wel leuk elkaar op ideeen te brengen. Nu moeten we het zelf doen. Maar we hebben nog veel liggen dus we kunnen voorlopig vooruit.
    Zo we zullen maar weer eens aan het werk gaan.
    Voor morgen alvast VAN HARTE GEFELICITEERD en een fijne verjaardag.
    Groetjes en houdoe

• 08 Juli 2011 - 11:13

VindenPuntNL:

Hi Gijs,

Je hebt vast ons bericht gelezen. Maak er een goed jaar van!
    Dat je met vandaag erbij al een half jaar weg bent......

Vanavond begint ook hier de vakantie. Voor ons valt hij in drieën uiteen, met steeds wat rust ertussen.

Blijf ons verblijden en verrassen met je mooie verhalen!

Met groeten van
    VindenPuntNL

• 08 Juli 2011 - 12:13

Je Vader:

Hoi Gijs wat heb je mooie foto`s op facebook staan. Het is zeer indrukwekkend. Ook dat terracotta leger en de natuur, prachtig.
    Gijs morgen ben je jarig, 29 jaar.
    Ik hoop dat je het daar ook kunt vieren met wat vrienden. Niet te gek en we zullen er hier ook een pilsje op pakken.

GEFELICITEERD JE PAPA EN MAMA

• 08 Juli 2011 - 17:22

Ton:

Hoi Gijs
    Van harte gefeliciteerd.
    Ik vind het nog steeds leuk je nieuwe reisverhalen te lezen.
    Fijne dag vandaag

• 08 Juli 2011 - 17:40

Rita Mart Lars:

Hoi Gijs,
    In ieder geval vast van harte gefeliciteerd met je verjaardag morgen.
    Wij volgen je steeds , als we een seintje krijgen dat we weer naar je site mogen om je spannende avonturen te lezen. Heel veel groeten uit Erp.

• 08 Juli 2011 - 20:00

Rinie En Hannie:

Ha die Gijs,Zo wat maak jij toch veel mee.We blijven het volgen allemaal.Nou morgen een hele fijne verjaardag,Geniet ervan.Groetjes uit Beek en Donk van ons,en de kids.

• 08 Juli 2011 - 22:14

Lea:

PROFICIAT Gijs,
    Volg je nog op de digitale voet. Fijn feestje en ook voor de rest van de tijd: geniet ze nog!

• 09 Juli 2011 - 14:17

Je Broer:

he gijs, dat doe je toch goed zo allemaal.
    fijne verjaardag.

groetjes
    jan

• 09 Juli 2011 - 18:23

Lonneke:

Ten eerste HARTELIJK GEFELICITEERD! met je 29e alweer. Zo te lezen vermaak je je toch prima ondanks het veeels te warme weer. De foto's zien er wel super mooi uit, en zelf sta je er nu tenminste ook redelijk vaak op :D

Mocht je nog aan de alcohol zitten feest ze nog even door!

Groetjes en kusjes van ons allemaal

• 09 Juli 2011 - 19:58

Monti En Elly:

Ha die Gijsie,
    Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.Proficiat,Gefeliciteerd.
    met je 29e verjaardag PROOST PROOST PROOST

• 11 Juli 2011 - 06:53

Rick:

Ha die Gijs,

Ja, de juli-maand is weer aangebroken, dus party party. Gefeliciteerd met je verjaardag!

• 11 Juli 2011 - 12:40

Jan En Petra:

Hey Gijs,
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je 29e verjaardag! Flink wat pilsjes er op gedronken? Geniet er maar lekker van daar en wij blijven je volgen. De verhalen zijn steeds zó leuk om te lezen!
    ome Jan en tante Petra