Back on the beach - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Back on the beach - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Back on the beach

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

15 Oktober 2011 | Sri Lanka, Tangalla

Allo en ahoi,

Terug op het strand, lekker genieten van de zon, zee en de frisse wind. Niet meer te veel reizen, niet steeds opnieuw zoeken naar een slaapplek en ook niet steeds weer die tuctuc-drivers die je vanalles aan willen smeren zodat zij commisie vangen.

Met de trein van Kandy naar Hapatule gegaan, een erg mooie treinrit van 7,5 uur over een km op 70. Ging niet harder als 15km/u. Dwars door de bergen, door tunneltjes, door theeplantages, kleine dorpjes en alles bij elkaar een schitterend landschap. Alleen aan het eind was ik toch wel een beetje gaar. Er was geen zitplaats, dus de hele reis op mijn backpack gezeten, en na een paar uur vonden mijn knieen dat wel mooi geweest. Alleen als ik rechtop ging staan, zag ik niets van het schoons buiten.
In de bergen was het een stuk koeler als in de rest van Sri Lanka, maar een graad op 20. Moest echt een lange broek aan en m'n jasje, niet normaal hoe koud dat was. Daarbij regende het dan ook nog regelmatig, dus het weer was er niet het beste. Maar die regen bracht dan wel weer wolken die door de bergen heen trokken wat dan weer erg mooi was.
In Hapatule proberen te gaan cachen, er lagen er een paar. Eentje lag bovenop een berg in een grot. Terwijl ik daar naar toe aan het lopen was door de theeplantages, begon het ineens erg hard te regenen, een moesson. Aangezien ik niet wist hoe lang die ging duren maar omgedraaid, terug naar het hostel. Natuurlijk houd het dan op als je terug bent, maar was echt drijfnat.
's Middags een nieuwe poging gedaan in een bos. Op m'n slippertjes over een slipperig paadje door het bos was niet het meest verstandige idee, maar ja, m'n schoenen waren (en zijn nog steeds) doorweekt. Deze cache gelukkig wel gevonden.

Volgende dag maar weer vertrokken met de trein. Was een goederentrein met allerlei vloeibare chemicalien waar ze achteraan een passagierswagon hadden gehangen. Ook deze rit was erg mooi, gelukkig duurde die maar een uurtje.
Aangekomen in Ella regende het ook daar, dus daar besloot ik ook maar een dagje te blijven. Naar Little Adams Peak geweest en verder alleen lekker gegeten daar.

Toen met de bus naar het strand vertrokken. Nu dus in Tangalla, ergens in het midden van de zuidkust. Strand is zowat verlaten, erg lang, palmboompjes, apen, kingfishers, hagedissen en nog meer wildlife. Tuctuc-drivers die je niet lastig vallen, goedkoop hostel, gratis internet, eigenlijk een perfecte plek. Alleen zijn de golven echt levensgevaarlijk. Onmogelijk om hier te gaan zwemmen. De kracht van de golven slaat je echt omver, en je word meteen meegesleurd de zee in. Dat is een tegenvaller, voor de rest is het prima.
Blijf nog even hier hangen, heb tijd genoeg. Ga daarna naar Mirissa, schijnbaar is het daar erg druk met de toeristen, want in Ella hoorde ik alleen maar mensen die naar Mirissa gingen. Daarna naar Unawatuna. Met hier en daar een dagtripje naar een stadje, strandje of dingetje in de buurt. Wil mezelf niet te veel meer verplaatsen. Na bijna 10 maanden ben ik het steeds verplaatsen een beetje beu.
Had wel nog even gekeken naar de Maladiven, ben er toch dichtbij. Vluchten vanaf Sri Lanka zijn niet al te duur. Maar helaas is het leven daar wel echt niet te betalen. Niet echt een backpack locatie. Homestays zijn er niet te duur, alleen de rest. Dus dat maar geskipt.

Probeer nog een keer of twee meer een verhaaltje te typen hier, voordat het laatste berichtje van die jaar verschijnt. Kijken of ik de 100.000 pageviews kan behalen (zie linksonder).

Groeten vanuit het lekker warme Sri Lanka, nog even en dan kom ik bij jullie weer in de kou zitten.

Doeg en tot ziens
Gijs

  • 15 Oktober 2011 - 06:30

    Nien:

    Geniet nog maar lekker,
    hier is het koud en grauw..

    X

  • 15 Oktober 2011 - 07:28

    Peter En Kristel:

    hoi Gijs
    Sri Lanka klinkt echt prachtig! Vooral zo'n verlaten strand met al die coole beesten!
    Hier begint het kouder te worden, brrr.
    Heel veel plezier nog!!
    Groetjes Peter en Kristel

  • 15 Oktober 2011 - 09:48

    Yvonne M.:

    badmeester, ben ik al bruin......?!
    Jongen, wij zijn stinkend jaloers....
    de zee, het strand, de zon.....Ik heb gisteren alweer voor het eerst ijs moeten krabben van de autoruit!!
    En ze voorspellen een strenge winter dus...denk daar maar es vast aan als je ligt te bakken in de zon!:-)
    Groetjes uit Waalre

  • 15 Oktober 2011 - 12:31

    Fam. Vogels:

    Oei oei, 20 graden al zo koud hebben!! Da moet dan wa worden hier! Hier vriest het 's nachts al! Al ijs op het dak gezien!
    Maar je hebt een nieuwe winterjas, dus moet goed komen ;) !

    Geniet ze nog daar! En kom maar uitgerust thuis :) ! Nog ff!! Gezellig!!!

    Groetjes Bram, Francien & Maik!


  • 15 Oktober 2011 - 13:30

    Je Vader :

    Iedere dag een kort verhaaltje dan haal je je 100000 pageviews wel.

    Wat betreft een auto. Vanavond belt de vrouw van de mazda nog, ik weet nog niet waarom, maar als ze hem nog heeft wil ik morgen gaan kijken.
    Groetjes je vader

  • 15 Oktober 2011 - 16:13

    Dianne:

    Ik lees het wel weer Gijs, tis af en toe best afzien dat reizen ;o)))
    Geniet er nog maar van die laatste 3 weken, toch best raar he dat het dan (al) om is!
    Tot dan dan!
    Groetjes!!

  • 15 Oktober 2011 - 19:54

    Monti En Elly:

    Ha die Gijsie,

    Leuk zo'n boemeltreintje en lekker van het uitzicht genieten.
    Jammer dat je geen zitplaats had.
    Ik ben een keer met de trein naar Maastricht geweest en heb vanaf station Vierlingsbeek tot aan Maastricht moeten staan. De trein zat propvol tot in de gangen en entree toe. Je hoefde niet bang te zijn om te vallen want we stonden allemaal strak tegen elkaar aan. Leken net varkens op transport. En dat in Nederland met al die regels over veiligheid. Leuk dat je ook nog een paar caches meegepikt hebt komt je landen totaal nu op????????
    Morgen krijgen we nog een mooie dag en dan wordt het minder. Och trekken we maar een ander jasje aan. Straks flink aan het werk om al die nieuwe puzzels op te lossen en op te halen. Ik lees dat je bijna weer in het bezit bent van een sportwagen.
    Misschien een waar je ook in de bestuurderskant in kunt stappen?
    Maar jou kennende maakt dat allemaal niet zoveel uit als het maar rijdt.
    Nog effe plezier en tot dan dan.
    Hoie wa.

  • 18 Oktober 2011 - 06:32

    Dianne:

    Ha Gijs,

    Ik denk ik kom nog eens kijken.........95628.......nog ff te gaan!
    tot gauw,

    gr. Dianne

  • 18 Oktober 2011 - 07:44

    Yvonne:

    Ja Dianne! Dat dacht ik ook.....95636....
    Het komt wel goed denk ik.
    Houdoe

  • 19 Oktober 2011 - 14:52

    Hoi Gijs:

    Maak nog maar een reisverslag dan kom je misschien aan de 100000
    Groetjes je vader

  • 19 Oktober 2011 - 15:14

    Hoi Gijs :

    Dit was ik nog vergeten. Er is een pakje binnen gekomen van bol.com
    Groetjes je vader

  • 19 Oktober 2011 - 18:48

    Nien:

    4207.... Nog maar.... Gelukkig is t nog maar 17 dagen wachten :-) Dus schiet maar eens op om de 100000 te halen.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 154832

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: