Hi, how are you doing? - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Hi, how are you doing? - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Hi, how are you doing?

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

15 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Hallo, allemaal,
Ben momenteel in Oamaru, heb gereden vanaf Christchurch tot aan hier, ongeveer 350 km in ik denk 3 uurtjes. Ik heb dan ook een race stuur (merk Momo) en racependalen, lekker op blote voeten rondrijden. Ik ben hier gestopt, maar had vantevoren nog nooit hier van gehoord, Oamaru, toch is het een erg mooi plaatsje, vol gebouwenen uit de kolonisatietijd. Mooie fotoos gemaakt, denk alleen dat mijn toestel kapot is, de klepjes voor de lens gaan niet meer helemaal open, als ik het met de hand doe gaat het nog wel maar iets klopt er niet.
Ook heb ik geelwenkbrauw- en blauwoogpinguins gezien, geen fotoos.
Ze zeiden dat er twee kolonien zaten, bij de eerste, 1 pinguin, dat was het. Toen we gingen waren het er wel twee, maar stelde niet veel voor. De tweede was wel grappig, stuk of 20, helemaal gefokt. Zo spectaculair was het dus niet, maar ik ehb wel inguins gezien, in het wild, morgen ga ik nog effe terug, proberen er wat meer te zien. Nu waren we met zo'n 20 mensen, niet echt relaxt. Morgen ga ik ook naar Dunedin, is ongeveer honderd kilometer hiervandaan. Zijn allemaal grote afstanden, maar het is echt uitgestrekt, op het zuider eiland leven maar 700.000 mensen, plus constant zo'n 30.000 toeristen, niet echt druk als je vergelijkt dat het net zo groot is als groot brittanie, toch stond ik vandaag in de file, op een brug, schoot echt niet op, duurde 45 minuten.
Tcoh daarna weer lekker gereden, hij rijdt echt goed. Radio op, gassen maar.

Ik voel me heir in nieuw zeeland echt op mijn gemak, de mensen zijn allemaal zo relaxt, het tempo licht echt een stuk lager als in Nederland, en hier is niemand zo individualistisch bezig als daar, goed klimaatje, mooie natuur, alles relaxt. Ik raad iedereen aan hierheen te gaan, ooit eens een keer. Nou volgende keer weer meer, misschien met fotoos, moet alleen eerst een of ander japansinternet cafe vinden, die zijn allemaal wat makkelijekr in het gebruik van USB. Dit apparaat, waar ik nu op zit te typen, in een hostel, kost 2 dollar per 10 minuten, behoorlijk duur dus.
De groeten aan iedereen en tot de volgende keer maar weer.

• 15 Februari 2005 - 10:36

Yvonne:

leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik beleef de reis ook weer opnieuw als ik jouw verhalen zo lees. Dus je wilt echt naar Stewart Island? Stoer, het is een weird island met nog weirdere bewoners in gumboots (regenlaarzen). Be prepared Gijs, het is daar verlaten en stil, en er is geen ruk te doen, maar dat maakt het zo onwerelds. Dat mensen zo simpel kunnen leven. Probeer een kiwi te spotten (kan alleen snachts, en je moet er een track voor lopen) Mij is het nooit gelukt.
    Verder heb je in het zuiden waar je nu bent nog Petrified Forest en Catlins. Het is daar wat eenzaam gebied. niet veel backpackers.
    Veel plezierrrrrrrrrrrr

• 15 Februari 2005 - 16:57

Easy Going:

Jo geiser, klinkt zekers ruig allemaal, en de (sl)opel blijft natuurlijk lopen. Je hebt dus wel een plek op aarde gevonden waar de mensen easy going zijn en niet zo fucking egotrippers als hier! Have fun en doe t rustig aan!

• 16 Februari 2005 - 11:59

Kim:

he reiziger...stoer he om je nu ook zo te noemen. Erg leuk om al die belevenissen te lezen doet me natuurlijk denken aan mijn tijd met Cat in Ozzie...
    Op de afdeling zijn ze ook wel nieuwsgierig wat Gijs daar allemaal uitspookt.
    Tjeu liet me gisteren trots al zijn mailtjes van jouw zien maar snapte niet echt dat daar deze site achterzat..hihihihi
    Nog veel geweldige ervaringen toegewenst..niet te gek he!
    Groeten uit helliemond

• 16 Februari 2005 - 20:43

Ellen Leerling ;-):

Hey gijs,
    Alles goed, je ehbt echt al in korte tijd veel gave dingen meegemaakt.... ben wel een beetje jaloers hoor, jij daar heerlijk in de zon, wij hier met sneeuw, regen en windhosen :p Maar ja je hebt het cker verdient!! Veel plezier nog he, enne ik w8 op je kaartje !!!! Groetejs XxX "nurse"Ellen

• 17 Februari 2005 - 18:43

Ome Jos:

maak eens wat foto's van je nieuwe auto
    en rijdt hem niet in de prak

gr je ome jos

• 17 Februari 2005 - 18:46

De Langste Van De Familie:

hey gijs heb je die orkaan gevoelt of gezien
    die in nieuw-zeeland was geweest?
    was hier op het nieuws

gr ROB