ik weet het nog niet - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu ik weet het nog niet - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

ik weet het nog niet

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

29 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

hoi

Het is me het weekje wel. Heb hier de hele tijd in auckland moeten wachten. Vrijdag (goede vrijdag) alles dicht, zaterdag geen officiele kantooruren, en maandag 2e paasdag. Auckland is saai. Grote stad maar verder niet veel te beleven.

Ben vrijdag maar naar een aquarium gegaan waar ze ook een fokprogramma hebben voor koningspinguins. Was leuk om te zien. Zaterdag avond naar een psyfeest geweest. Dit was geweldig. Eindelijk weer wat anders aan mijn hoofd en flink doorgestampt. Was om 8.30 u thuis (zondagochtend). Zondag dus de hele dag geslapen en maandag niet veel gedaan, beetje films gekeken in het hostel.

Vandaag heb ik mijn auto naar de sloop gebracht. Had hem vrijdag te koop aangeboden, in diverse hostels, dmv een advertentie. Maar er zijn er zoveel te koop niemand heeft contact gezocht. Ik wilde ervan af dus ben ik naar een holden sloop gereden. Zeggen ze: alles wat we kunnen verkopen is kapot, de hele voorkant. Ze wilde er maar 50 $ voor geven, niet meer, ook niet na een heel pleidooi aan wat er allemaal nog wel zo goed aan was. Heb tenslotte maar het MOMO-stuur eraf gehaald en voor de 50 $ gegaan, beter als niks, en ik wilde er niet meer mee rijden. Scheelt me nu in benzine, nog een ongeluk en nog meer bekeuringen.

Vandaag moest ik dus de verzekering terug bellen. Zij zouden me vertellen of ik de 1000 $ nou moest betalen en waar. Komen ze met een adres van een of ander klein maori dorp, waarvan toen ze uitgesproken waren ik de eerste letter alweer vergeten was. Aan de telefoon net gedaan of ik dus nog maar 500 $ had en dat ik daar nog een maand van moest zien te leven. Nou ben 5 x voor 5 minuten in de wacht gezet. Steeds overleg, dan weer met de baas, dan weer met een deurwaarder.
Ze willen met me in contact blijven ook als ik in nederland ben, ze hebben alleen mijn e-mail adres en ik weet niet of ze ook aan mijn gegevens kunnen komen via de politie. Ook weet ik niet of ze iemand/iets uit NZ een deurwaarder langs kan sturen in NL. Ga dat nog effe uitzoeken. Zo niet dan betaal ik niks, als dat wel gaat, dan toch maar betalen.
Nou ja, dat was het wel weer effe, verder niks spannends. Mzzl.

Gijs

***UPDATE***
Na met een advocaat te hebben gebeld heb ik een nieuw inzicht gekregen. Ik ga niks betalen, alleen de boete van 150 $ die ik heb gekregen van de politie voor het veroorzaken van het ongeluk. De verzekering is niet gemachtigd mijn adres o.i.d. te achterhalen bij de politie, en ze hebben verder niets als mijn naam. Het adres dat ze hebben is dat van een hostel in christchurch. Toen ik met ze aan de telefoon was, wilden ze maar al te graag dat ik vertelde wat ik nog ging doen en dat ik een part-time baantje ging zoeken (NOT!). Als ik in nederland ben kunnen ze me nooit meer vinden. Ze zoeken het maar uit. Er was geen tijdslimiet voor het te betalen bedrag en er kwam geen rente op. Toen ik vroeg wat er ging gebeuren als ik niet betaalde, moesten ze overleggen met een deurwaarderskantoor en daarna waren ze zelf een beetje zenuwachtig. Mijn email adres gaat trouwens veranderen. Stuur ik nog wel een berichtje over rond.
Jullie daar maak je geen zorgen, morgen ga ik naar een klein eilandje in het noorden, daarna coromandel. Blijf nu in beweging, nog vlug alles zien, ga niet naar fiji, thailand of een ander land. Ticket is niet te veranderen. Dus moet vanaf auckland vertrekken. De advocaat vertelde me wel dat als ik terug kom in NZ ze me hoogstwaarschijnlijk vlug gevonden hebben, dus als ik weg ben, doei, het was mooi geweest.

Nou mzzl maar weer.

  • 29 Maart 2005 - 06:04

    Combo:

    Holden? are you death?

  • 29 Maart 2005 - 07:17

    Henri:

    isaac het zit je niet mee. succes met de onderhandelingen. groet

  • 29 Maart 2005 - 19:15

    Dianne:

    Ha die Gijs!
    Hoop dat je ondanks deze pech toch nog een hele fijne vakantie hebt daar! Geniet nog van deze maand!!
    Hier verder weinig nieuws, ik heb al een briefje voor je hangen om een dienst te ruilen ;o) dus je hebt wat om naar uit te kijken straks!!
    Have fun & see you over een maandje!
    groetjessssssssss

  • 30 Maart 2005 - 12:13

    Pap:

    Ik zit nu rustig op school. Leerlingen werken hard, geen kijken naar. Ze zijn met een deelexamen lassen bezig. Af en toe omhoog kijken en net doen alsof je alles ziet.
    Die wat negatieve ervaringen van de afgelopen dagen die je hebt meegemaakt hebben ook altijd iets positiefs. Je moet nu voor je zelf opkomen en je kunt niet direct terugvallen op steun uit je omgeving. Daar wordt je zelfstandig van. Ook al denk je dat je dat al bent!!Dit zijn echte levenservaringen.
    Nu zonder auto kan toch ook heel leuk zijn. Liften en openbaar vervoer, waardoor je meer in contact komt met de plaatslijke bevolking en andere vakantiegangers en het kost minder. Allemaal voordelen. Het noorderieland is mooier, kleiner en het is er beter weer. Heel veel wat je nog niet gezien hebt ''Allemaal voordelen'''
    Dus geniet die laatste weken van al dat moois.
    Heb je nog ruimte om foto`s te laten zien??? Laat dat weten als dat niet zo is.
    Want foto`s wil iedereen zien. Wij vooral.
    Groetjes je vader.

  • 31 Maart 2005 - 07:35

    Geert:

    Ja man Geisje! Laat je plezier niet vergallen door wat overheidsdienaars!

  • 01 April 2005 - 08:03

    Anita (beum):

    ha die Gijs,dus toch maar liften en met de bus en trein,krijg jij in ieder geval geen schuld voor een ongelukje.
    Na de bruiloft van Monique te hebben gemist mis je ook het feest van Berghuis,maar dat zal je weinig kunnen schelen als je met je kont in het zand ligt te zonnen of zoiets.
    Verder weinig nieuws hier.
    Geniet er nog lekker van want het is zo 1 mei ha ha
    Maaaazzzzzzzzzeeeeelllllllsssss
    En groetjes Anita

  • 02 April 2005 - 18:03

    Niek:

    als je dr zo vanaf komt heb je niets te klagen.
    Ik zal verder niemand inlichten...
    n auto is natuurlijk wel fijner. maar de meeste reizigers zullen het ook zo moeten doen, opzich niets mis mee.
    gewoon n kwestie van je er aan over geven en naar buiten kijken. n harde kont gaat wel weer over.
    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 154818

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: