Kut. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Kut. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Kut.

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

24 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

hoi alweer een bericht na twee dagen, maar het heeft een rede.

De holden heeft slechte remmen, laat ik het daar op houden.

Vanuit Taupo ben ik samen met een duits meisje, Sarah en een nederlands stelletje naar Roturoa gereden. De auto had nog nooit zovol gezeten. Iedereen zar krap, maar het ging en na een uur rijden waren we in Roturoa. Een stad die bomvol zit met maori's en daarom de meest criminele stad is van NZ. Sarah was daar de vorige keer bestolen van al haar spullen, dus we waren erg voorzichtig. Eerst een hostel gezocht. Een oud huis van een koreaans stelletje. Erg aardige mensen maar de keuken stonk verschrikkelijk. Roturoa stinkt trouwens toch al heel erg. Het ruikt naar: Rotte eieren, Fluimicil (ja zo erg) en gier. Niet te harden. Het komt door de hoeveelheid zwavel in de lucht. Verder is de omgeving wel erg mooi. (foto's komen nog) Een erg actief vulkanisch landschap vol geisers, hete rivieren en poelen en veel damp. Meertjes die geel zijn of groen (en licht geven in het donker). Mooi om te zien, aar je moet haast overal ontzettend veel betalen heb dus alleen het Thermaal Wonderland gedaan, dit is het mooiste.

We zijn maar een nachtje gebleven, we konden die lucht niet harden en omdat sarah's vlucht op zaterdagochtend om 400 u gaat gingen we naar auckland. Het Edwart en Jollyn gingen vanuit auckland zeilen en ik heb zaterdag dat feest, dus dat kwam allemaal goed uit.

We waren een uur aan het rijden toen we in Cambrigde waren, een klein nikszeggend plaatsje. We moesten rechtsaf draaien op de rotonde en dus iedereen minderde snelheid. Maar vlak voor de rotonde was nog ene klein kruispunt en daar moest iemand van de tegenovergestelde richting over onze baan naar links afdraaien. Onze baan moet dan voorrang verlenen en dus stampte twee auto's voor me degene op de rem. Degene daarachter ook en ik ook, maar omdat ik zo zwaar was en het wegdek glad, gleed ik zo'n 5 meter vooruit (terwijl ik toch maar 30 km/u reed).
BENG!!!! Er tegenaan. En degene tegen die daarvoor. Mijn auto voor flink in elkaar. Degene voor me een flinke deuk in de bumber en de voorkant de bumper los. En het vrouwtje dat als eerste remde had een klein deukje achterin. Politie erbij. Allemaal een rapport afgeven. Papieren invullen. Kreeg ik nog een boete van 150 $, omdat ik de veroorzaker van het ongeluk was. Moest ik me maar aanpassen aan de omstandigheden: 10 km/u rijden 40 meter afstand bewaren,aldus de officier. Nou ja, ik ga die niet betalen.

Mijn auto reed nog maar de koeling raakte steeds iets. Gelukkig was er een crashrepair om de hoek en daar brachten we hem heen. Een uur later voor 40 $ konden we weer verder rijden en deed alles het weer. Enkel heb ik geen licht meer en is mijn rechter richting aanwijzer kapot. Maar van de politie mocht ik er nog mee rijden als het ging, dus dat doen we. We zijn in Auckland aangekomen, zonder verdere problemen. Ik laat hem niet verder repareren. Rijdt er nog twee weken mee rond en dan gaat ie naar de schroot.
Het begint hier iets minder weer te worden, ga dus naar Fiji, o.i.d. Fiji is voor 500 $ te bereiken, en daar is het superrelax heb ik gehoord, lekker effe uitrusten van die lange vakantie hier.

Nou dat verhaal weten jullie ook weer, vanavond gaan we eens flink zuipen en dan morgen effe relaxen zodat ik zaterdag fit ben voor het psy-feest. Daarna naar de coromandel en voor de rest weet ik het nog niet tot aan Fiji.

Mazzel en tot ziens.
Gijs.

Ps, pap, ik denk dat ik niet had moeten zeggen aan de telefoon dat ie weer reed als een zonnetje, ik zal het wel over me afgeroepen hebben. Misschien was het weer tijd, heb er 8000 km opzitten dus ja, mijn gemiddelde blijft in stand.

****UPDATE****

Na de verzekering gebeld te hebben (duurde wel een uur), bleek dat ik een eigen risico had van 1000$ (550 E). Teveel geld voor de schade die ik had veroorzaakt, maar ik moet het hoogstwaarschijnlijk toch betalen. Mijn budget laat dat alleen helaas niet echt toe, voor een maand heb ik dat geld echt nog nodig. Ben nu dus bezig mijn tickets te wijzigen. Ik probeer zo vlug als ik kan NZ uit te komen. Ik hoop voor woensdag. Of naar Fiji, of naar Thailand. Beide goedkoop en dan hoef ik niet meer hier te blijven, hoef ik niks te betalen en kunnen ze me niks meer maken. Het enige nadeel is dat ik nooit, maar ook echt nooit meer terug kan naar dit erg mooie land. Helaas, er zijn gelukkig nog veel mooie plekken op de wereld waar ik heen kan gaan. Het was een pechdag, maar alles bij elkaar denk ik dat als ik het voor elkaar krijg volgende week weg te zijn (na goede vrijdag en pasen) ik toch een mooie ervaring er aan over houdt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb je nou het idee: "Ooooo, wat zielig, help me dan, banknr 463918053, onder vermelding van: Help een arme sloeber.
Mazzel.

  • 24 Maart 2005 - 06:53

    Combo:

    Arme holden, waarom kan die jongen nu nooit eens een auto heel laten....

  • 24 Maart 2005 - 07:37

    Sienuhh:

    Hey..

    Ohh das minder van je auto! Maar parachute springen ..das gaaf!Lijkt me echt geweldig!

    Have fun!

    Kuzz Sienuhh

  • 24 Maart 2005 - 08:52

    Zusje:

    ghehe.. toch tipisch, zou het misschien toch aan je rijstijl liggen?

  • 24 Maart 2005 - 10:18

    Geert:

    Tsja, ik kom je iig nie opslepen daar!!!

  • 24 Maart 2005 - 13:19

    Combo:

    Je kunt beter de fiets pakken. Gaat niet te hard, minder kans op grote schade(groot geld)Geld tekort gewoon daar werk zoeken, vlug verdient!!!!!!
    En dan met de staart tussen de benen naar huis!!!!!!!!!

  • 24 Maart 2005 - 22:46

    Maria Buis:

    Gijs, wanneer kom je die lege kratjes bier terug brengen??

    Kusje Maria Buis

  • 25 Maart 2005 - 08:38

    Sjors:

    Hey volslanke maria, val die jongen is niet lastig, dadelijk koopt ie geen te dure wijntjes meer bij mij!

  • 25 Maart 2005 - 11:04

    Boef:

    gelukkig kon je er zelf niets aan doen......op zich wel lachen dat je dadelijk voortvluchtig bent.

  • 25 Maart 2005 - 11:06

    Gulle Gever:

    als ik de loterij win, zal ik zeker een storting doen, alleen nog ff geld bijelkaar zien te krijgen voor een lotje........

  • 25 Maart 2005 - 11:09

    Kaffee D\'n Toekomst:

    We zullen een potje neer zetten maar verwacht niet dat er veel in komt want de egoisten uit de mortel nemen liever dan dat ze geven!

  • 25 Maart 2005 - 11:39

    Pirke:

    HUH??

  • 25 Maart 2005 - 11:41

    Bob Van V. Uit De M.:

    He Gijs, Ik heb nog een mooie radio voor weinig. Mp3, rds alles erop en eraan. Voor inlichtingen kun je bij Piet Stoop terecht, die kent m nog wel.

  • 25 Maart 2005 - 11:45

    Jan Penninx:

    Ik als ere burger van de mortel en top cda man zal er voor zorgen dat de collecte van de kerk naar jou toe gaat Gijs! Owja ik moet eerst nog ff toestemming vragen aan Harry verkampen minne baas

  • 25 Maart 2005 - 11:46

    Jan Penninx:

    Ik als ere burger van de mortel en top cda man zal er voor zorgen dat de collecte van de kerk naar jou toe gaat Gijs! Owja ik moet eerst nog ff toestemming vragen aan Harry verkampen minne baas

  • 25 Maart 2005 - 12:11

    Hein Verbeek:

    Gijs, zou je aub de laatste benzine uit je tank kunnen zuigen en die mee terug nemen. Ik geef je goed geld voor ouwe benzine. Bietje afgewerkte olie erbij en ik heb weer goeie 2-takt.

  • 25 Maart 2005 - 12:32

    Johnny Van Melis:

    Hallo Gijs, ik wil wel 10 euro geven voor die holden, kan ik hem daarna mooi weer voor 500 verkopen, ben niet voor niets een grote afzetter

  • 25 Maart 2005 - 12:59

    Dianne:

    Ha die Gijs,
    Jeetje jongen wat ben je aan het doen joh! Dadelijk een strafblad ;)) denk je dat je zo het land kunt verlaten?? Wel balen zeg dat je zo het paradijs moet verlaten dan, maar je hebt al wel heel veel moois gezien! Gaat er nog iemand met je mee naar je nieuwe bestemming of ga je remy?
    Nou gijs, succes met je ticket en ik zie wel waar je uit komt!
    have fun!!
    groetjes Dianne& Co.

  • 25 Maart 2005 - 19:23

    Pap:

    Je merkt wel dat je van familie, vrienden en kennissen veel reacties krijgt op zo`n shit ervaring, ook al hadden de meeste het wel verwacht. Maar leuk is het niet. Zorg er voor dat je NZ positief en met een goed gevoel verlaat. Doe daarom niets ondoordachts en neem de tijd. Zodat je vakantie mooi blijft in je herrinnering. Een foute beslissing is snel genomen.
    Geroetjes je vader

  • 27 Maart 2005 - 14:37

    Frankniss:

    tjonge tjonge isaac, ga je daarom NZ verlaten??? damn zeg, erg jammer natuurlijk. maar snap het wel.
    nieuwe ronde nieuwe kansen !

  • 27 Maart 2005 - 15:32

    Serieus Iemand:

    Wat een slap ouwehoer hier bij die reacties.Kunnen we echt wat mee.

  • 28 Maart 2005 - 09:30

    Sjors Worst:

    hee isaac, moet toch nog bij jou in de buurt zijn voor wat zaakjes met de amg... misch kunnen we wat regelen

  • 28 Maart 2005 - 09:32

    Jos Dw(m)aas:

    fack you heinstein. ik heb dat al met isaac geregeld ik verkoop vele grotere zooi en ik ben echt SERIEUS.

  • 31 Maart 2005 - 17:31

    Anita Huting_Beumpie:

    ha die Gijs nou ik denk ik zal ok eens iets van me laten horen.Het zal jouw ook niet allemaal overkomen,misschien is openbaar vervoer voor jouw beter?????(geintje).
    Maar je hebt al veel moois gezien en nu maar hopen dat je ine nederland undercover kunt blijven voor die nz -landers.
    Nou veel plezier nog en doe geen gekke dinegen meer zodat we je in mei toch weer met open armen kunnen ontmoeten.
    Have fun,groetjes beum en co.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 154810

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: