Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

13 Juli 2011 | China, Peking

Hi allemaal,

Ben weer een paar stapjes verder. Zit in de laatste stad die ik ga bezoeken in China, en wel Beijing om precies te zijn.

In Wenzhou een paar leuke avonden gehad. Flink wezen stappen voor weinig. Verder was er in de stad niet veel te doen, dus ben er na 3 nachten op de bank geslapen te hebben weer vandoor gegaan.
Met de trein naar Shanghai. Dit is een zeer westerse stad. Een heel ruige skyline, heb er wat gecacht, en verder ben ik in een maglev geweest. Een trein die via magneten rond rijd. Zou 431km/u als topsnelheid hebben, maar helaas ging ie niet harder als 301km/u. Het was toch een nieuw record. Verder was er in Shanghai niet veel te zien wat ik interresant vond, dus ben ik er ook niet al te lang gebleven. Ik dacht beter hier in Beijing te zijn omdat hier dus wel echt heel veel te zien is.
Vandaag dus weer met de trein verder gegaan. In de nieuwste trein die ze hier hebben rijden. Eentje die wel gewoon over rails rijd, maar de topsnelheid vandaag was 313km/u.
Echt niet normaal hard als je er bij stil staat. Het landschap vliegt voorbij. Toch lijkt het vanuit de trein niet zo heel hard. Maar als je je dan realiseert dan je maar 5 uurtjes deed over 1350km, dan is dat toch vlotjes.

Morgen de verboden stad in en naar het tiamansquare. 1km lopen vanaf het hostel. Dag erna op jacht naar een nieuwe bril en wrs naar het natural history museum. Er zijn hier toch veel speciale dino's gevonden en weet ik wat nog meer wat ik allemaal wel leuk vind.
Dag daarna ga ik met de bus naar de chinese muur. Naar een hostel voor twee nachten, waarvan een muur van het hostel DE Chinese muur is. Zit er dan dus tegenaan. Moet erg leuk zijn, en speciaal. Hopelijk kan ik er met zonsopgang en -ondergang een paar mooie foto's maken.

Dan terug naar Beijing om me voor te bereiden op mijn trip naar het noorden van het koreaanse schiereiland. Pak regelen, dollars regelen, iets kopen om uit te delen zodat ik wat meer privileges krijg, etc.

Facebook nog steeds erg moeilijk, gmail lastig, warbenjij werkt wel evenals geocaching. Alleen skype was nu weer lastig. Pap/Mam, voordat ik naar NK ga zal ik nog een keer bellen.

Gegroet en tot de volgende keer maar weer, wrs net voordat ik naar NK ga.

X

Gijs

• 13 Juli 2011 - 15:48

Monti En Elly:

Ha die Gijsie,

Je scheurt flink door China met de trein.Je moet natuurlijk wel over De Muur lopen. Enne al Pekingeend geproefd?
    Onze Thalys gaat ook bijna zo hard alleen staat je dan na een paar uurtjes treinen niet meer in Nederland. Ga je jezelf met een pak en nieuwe bril een nieuwe look aanmeten????
    Gisteren was het hier 29 graden. Vandaag is het 14 graden en de hele dag motregen. Scheelt toch weer een vestje en een paar sokjes.
    We zien dat je weer een paar caches in China hebt gedaan. Heb je er alweer mooi een landje erbij.
    Zit je dan op 22 verschillende landen?
    Volgende week begint voor vele de bouwvakvakantie. Wij moeten nog een paar weekjes werken voordat we aan de welverdiende rust kunnen beginnen. Maandag beginnen ze alweer.....aan de vensterbanken in de kamer hopelijk komt er een timmerman die wel verstand van zake heeft.Alles moet er weer af. Dus we zijn nog steeds met de renovatie bezig. Schiet wel lekker op. Duurt nu al meer dan een jaar. Ook de nieuwe voordeur kiert als een tierelier. We hebben bijna geen brievenbus nodig.
    Dit komt dat onder invloed van zonbelasting de nieuwe deuren kunnen vervormen volgens de heren.
    Ik hoop als je straks terug komt en in je oude beroep verder gaat, je werk beter doet anders gebeuren er toch trieste dingen. Ik heb ook nog gevraagd of ik met m'n renovatie verhaal in hun blad "de woonmaat"" mocht maar die negatieve publiciteit vonden ze niet zo'n goed idee.
    Wat raar he.
    Nu ga ik even m'n courgettesoep opeten.
    Groetjes en voorzichtig in Korea.

• 13 Juli 2011 - 20:47

Je Vader:

Hoi gijs
    We gaan zondag 17 juni op vakantie met de caravan, voor een weekje naar Zeeland.
    Jan en Olga zijn dan in ons huis voor de nodige verzorging. Dus als je wil bellen dan deze week.
    Groetjes je vader

• 14 Juli 2011 - 11:10

Lonneke:

Haaa,

Dat klinkt goed, zo lekker snel door China scheuren. Zo als je het nou allemaal op noemt, lijkt het als of je nog heel wat gaat beleven. Wij gaan hier blijkbaar vandaag ook wat beleven want er schijnt noodweer op komst te zijn van misschien wel 90 km/u al steld dat dan weer weinig voor met de treinen daar haha.

Veel plezier bij de Chinese muur en tot je volgende verslag maar weer

kusjes

• 14 Juli 2011 - 13:08

Sjef:

Dat zijn tenminste records! 313 km per uur, zo hard kon die escort van je niet ;) Enjoy the trip!

• 20 Juli 2011 - 12:05

Shulin Janssen:

Hoi Gijs.
    Dankjewel voor de kaart.
    Ik zit nog wel te twijfelen wanneer wij naar China gaan.
    Wij gaan wel een keer maar alleen op vakantie niet om mijn geboorte stad te kennen. Daar ben ik nog niet aan toe.
    Wel om daar vakantie te vieren.
    Geniet van je reis en kon heel terug.
    Groetjes shulin Janssen

• 20 Juli 2011 - 15:27

Marianne En Fam:

Hoi gijs wat een geweldige foto's ,mooie natuur.Pas je goed op in NK!
    Wij zijn een beetje verdrietig de moeder van otto is 16 juli overleden ,we waren er bij toen ze stierf wel heftig voor imke en suze.Haar lijfje was op,en ze heeft gelukkig niet geleden is rustig ingeslapen.Moest er ook aan denken dat jij op het huis gepast hebt toen de vader van Ot stierf.Tja zo gaat het leven.Pas jij maar goed op en geniet er van, je ziet wel je leeft maar 1 keer maar als ik je verhalen lees zit dat wel goed met jou. Groetjes Bedankt voor je kaart aan imke en suze!

• 21 Juli 2011 - 13:25

Peter B:

Hey isaac,

Ik wist niet dat de treinen zo hard gaan, dan schiet het wel op! Zijn de treinkaartjes duur?

Is je bril kapot of, gewoon een reserve...

Groeten uit de Mortel

• 27 Juli 2011 - 20:39

Yvonne Jelle Henk:

Hé Gijs!

Heel heel erg bedankt voor die hele toffe kaart uit China! Een echte 'bewaar-kaart' voor in mijn verzameling kaarten vanuit de hele wereld!!!
    Hier gaat het z'n gangetje, het weer is naatje pet, het werk in het MMC ook trouwens! Ik mis die Helmonders wel...
    Maar ik ga pas terug als jij ook terug komt.....hi, hi!
    Nog 2 dagen werken dan hebben wij ook vakantie. Een schamele 3 weken maar toch....Je hebt altijd baas boven baas.
    Geniet maar lekker, en voorzichtig aan in NK. Wij volgen je.
    Groetjes uit Waalre.