twice KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu twice KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

twice KL

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

10 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat pagi,

Heb er na bangkok twee lange ritten opzitten, maar daartussen enorm lekker gechilld.

In Bangkok niet veel meer gedaan als op het terras gezeten en bier gedronken, samen met wat mensen die hetzelfde idee hadden. Ben een middagje wat caches langs gelopen om deze maand toch iets gevonden te hebben (mooi voor de stats).

Toen in een 21 uur durende trip naar Ko Lanta Yai. Een eilandje aan de westkust van Thailand. Had na China (druk), NK (strak) en Bangkok (touristisch), de behoefte om wat te gaan chillen. Ergens met schone lucht, een zee briesje, palm bomen, schoon strand, lekker warme zee (de meeste weten misschien wel dat ik niet zwem in een zee die kouder is dan 25 graden, anders kom ik er blauw en paars en rillend als een ijsbeer die wakker word op antartica in de winter uit), verder moest het er vooral rustig zijn. Ko Phi Phi en Phangan zijn te druk, en de andere heb ik al gezien. Geen zin in de fullmoondrukte, dus Ko Lanta was de beste optie.
Echt heerlijk genoten daar. Mijn bamboo hutje voor 7 euro per nacht stond op zo'n 30 meter van de zee, heerlijk slapen is dat dan weer met het geluid van de golven. Heb er niet veel meer gedaan als gelezen en 's avonds in de bar naar de live band geluisterd. Beetje tips uit kunnen wisselen over Borneo en Laos. Heb er een keer een mooie zonsondergang gezien vanaf de heuvel en verder was de 7/11 het verste wat ik gelopen heb (dit was misschien 100m).
In mijn hutje had ik een roommate. Een gecko van 40 cm. Een ochtend lag er een dooie rat onder mijn trapje en een ochtend zat er een groep apen op mijn dak te springen, gratis wekservice. Ook werd er op een dag een slang gevangen tussen de hutjes in. Echt midden in de jungle dus. Heerlijk.

Gisteren ochtend erg vroeg opgestaan. Met een busje naar Trang, toen in een ander busje naar Hatyai, toen op de brommer, naar een kantoortje aan de andere kant van de stad, daar wachten tot 17u, toen in een taxi naar een ander kantoortje, daar weer wachten tot 19u. Maar toen mocht ik in een extra VIP bus eindelijk vertrekken naar Kuala Lumpur. De bus zat maar half vol, had fauteuils (is dit de goede meervoudvorm) ipv stoelen. Lekker kunnen pitten na de grensovergang.
Nu dus weer in KL. Komt weer bekend voor, zit in Chinatown net als 5 jaar geleden.
Wilde eigenlijk naar Langkawi, eilandjes in het noord westen van Maleisie, maar daar ging geen vervoer heen toen ik wilde gaan. Dus KL gekozen. Dacht dat de Perhentians bij Borneo lagen en die stonden ook op het program, maar om nu weer helemaal terug te gaan naar boven, denk dat ik nu ga proberen naar de Tiomaneilanden te gaan, en dan naar Borneo, van zuid naar Noord: grotten bekijken en de orang oetangs en daarna chillen in Sapa.

En dan richting Bali...... was het maar vast zover.

Gegroet vanuit KL,

Gijs

  • 10 Augustus 2011 - 04:24

    Monique D:

    He reiziger

    Blijft leuk om met je mee te reizen, zeker in de nachtdienst ;)
    Alleen jammer dat ik dan de foto's niet kan bekijken maar dat komt nog wel

    En ik snap wel dat je niet kan wachten tot Bali maar of ze goed uitgerust is als ze komt dat weet ik zo net nog niet

    Enjoy

    Monique

  • 10 Augustus 2011 - 06:39

    Marloes&Geert Van Z :

    Hey Gijs,

    Eindelijk lees ik een titel die ik meteen snap..twince KL...

    Een keer een herkenbaar verhaaltje...hahah! Wij zijn toen ook in de Twins van KL geweest en we vonden dat erg cool, paar dagen KL en toen zijn we vertrokken naar Penang en ook nog kort naar Langkawi! Erg mooi vonden wij maar jij hebt al zoveel van dat moois gezien dat jij nu zo'n reisje wel over kunt slaan en je alleen maar droomt van het moois in Bali....:)

    We wensen je daar alvast een heeeeele fijne tijd!!

    Groetjes Geert & Marloes

    P.s. Onze eerste post in onze nieuwe huis kwam van jou....het eerste berichtje vanuit ons nieuwe huis wat de lucht in gaat gaat naar jou.........Leuk om te weten he....:(

  • 10 Augustus 2011 - 08:55

    Stephen, Dark_angel:

    Gave foto's....
    Super land als ik het zo lees. Ben er zelf nog niet geweest maar dit lijkt me geweldig om eens een keer te bezoeken. Ga het toch eens een keer combineren met Indonesië. Ja, je moet toch eens terug naar je roots.
    Veel plezier nog en geniet er nog van.

  • 10 Augustus 2011 - 12:20

    Miep:

    Maar Gijs na die dode rat zou ik niet meer bijgekomen zijn. Niets voor mij al die beesten.
    Jammer dat je nu al naar Bali gaat, wij zitten daar eind nov. had het tof gevonden jou daar te ontmoeten.
    Ik hoop maar dat daar niet van die rare beesten zitten.

  • 11 Augustus 2011 - 07:53

    Monti En Elly:

    Ha die Gijsie,

    Niks voor mij al die beestjes. brrrrr
    We zijn weer druk bezig een nieuwe cache te maken voor Geo Rooj.
    Dit is een serie dat als je eerst bent een nieuwe cache moet leggen in de gemeente Venraij. We willen ons als Brabanders natuurlijk niet laten kennen en we zoeken dus een plekkie bij het ...........water..
    Goh m'n computer heeft ook een childag nodig want zij is een beetje traag.
    De musssen en meesjes hebben het weer druk vandaaag. Het weer is niet zo geweldig maar we zullen het ermee moeten doen.
    Je bent weer fijn aan het rondtrekken en je hebt weer leuke plaatsjes gezien.
    We zijn pas in de buurt hiero aan het fietsen geweest en dan komen we erachter dat we hier ook nog niet alle plekjes gezien hebben.
    We hebben ook een cache gelegt bij de Vredepaal. Sommige mensen die in de buurt wonen hebben deze nog nooit gezien. Toch weer leuk om ze hierop attent te maken. Dus ook in je eigen buurt is er nog van alles te zien om van te genieten. Zo nu ga ik weer m'n champignons oogsten om er een lekker soepje van te maken.
    Geniet ze.

    Hoie wa.


  • 12 Augustus 2011 - 03:01

    Nienke:

    Nou Monique,

    als al deze nachtjes zo rustig blijven dan kom ik wel uitgerust daar.

    Groetjes

  • 15 Augustus 2011 - 04:19

    Rob Afd. 3 A :

    Hoi Gijs, blijft interessant je te volgen vanuit het ziekenhuis.
    Dit lezen gaat ook met enige jaloezie gepaard.
    Geniet van al deze ervaringen.
    Ik blijf je volgen.

  • 15 Augustus 2011 - 15:09

    Sientje:

    Isaacje!!

    Geniet, geniet, geniet ze!!!!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 154834

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: