Island life - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Island life - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Island life

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

17 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi there,

Wat is het leven toch heerlijk. Laaste paar dagen heerlijk genoten van het eiland Tioman.

In KL nog een paar meiden ontmoet die ik in Beijing had gezien, samen wezen stappen. Eerst effe lekker sushi gegeten in de Petronas Towers. Had eigenlijk niet veel gepland in KL, alleen een paar caches zoeken. De touristische dingen had ik in 2006 al gedaan. Toch in de Petronas Towers uitgekomen dus, maar het eten was wel erg lekker en dat dan voor 5 euro. Prima.
Daarna wezen stappen in mijn favoriete kroeg van KL, de Reggea Bar. Is flink uitgebreid sinds 2006, maar zeker nog zo gezellig. Na een paar rondjes Ring of Fire (drink spelletje) had ik hem goed hangen, dus de volgende dag de bus gemist.

Wilde vroeg op staan om naar Tioman te gaan. Een klein eilandje tussen het schiereiland en Borneo in. Kwam toen pas 's nachts in Mersing aan en dus daar maar een nachtje geslapen. De volgende dag met de boot en dan kom je ineens in een erg mooi paradijs terecht. In de haven een Duitsert ontmoet. Had effe (wrs door de kater) er niet aan gedacht dat er wel eens geen pinautomaat kon zijn, en dus toen ik daar aan kwam realiseerde ik me dat ik niet echt heel veel geld bij had. Kamer maar gedeeld met die duitser.
Op Tioman komen de meeste mensen voor het duiken, maar ja dat kost veel geld en dus ging dat deze keer aan mijn neus voorbij. Maar het snorkelen was ook heel mooi. Kon gewoon vanaf het strand het koraalrif inzwemmen en dat koste me dan 1,5 euro voor de hele dag een masker en snorkel huren. Prima. Veel gezien onder water, jammer dat ik dan geen onderwatercamera heb.

Er is ooit de nederlandse Expeditie Robinson opgenomen op Tioman, in Monkey Bay. Dat was ongeveer een 1,5 uur lopen door de jungle vanaf Salang, waar ik sliep. Ik kwam dit te weten door een cache die er lag. Een dag dus de cache gaan zoeken. Heb geen goede schoenen bij voor hiking en slippers is meestal niet verstandig als je moet klimmen en dergelijke. Dus op blote voeten. Ging prima, maar na 5 uur door de jungle gelopen te hebben was ik toch blij dat ik weer terug was. Ben twee keer verdwaald, ondanks dat ik de GPS bij had, maar dankzij de GPS dan de route toch weer vlug op kunnen pikken. Veel apen, hagedissen en vlinders gezien. Verder van die bomen die echt heel groot zijn, schitterend. Echt genoten.

Verder eigenlijk alleen maar in de hangmat gelegen, gedronken, gegeten en gelezen. Het leven was echt prima daar. Zou er wel weer terug willen.

Ben vanmorgen naar Mersing terug gegaan, geld was op. Morgen naar Johor Bahru, om daar de volgende dag het vliegtuig te pakken naar KK in het noorden van Borneo. Daar staan de oerang oetangs, neusapen, grotten, Bruhnei, enkele nationale parken en wederom enkele witte stranden op het program. De 10e ga ik vanaf Kuching in het zuiden van Borneo weer weg. Kies er voor om alleen het Maleisische gedeelte te doen van Borneo omdat het Indonische gedeelte schijnbaar helemaal ontbost is, niet veel aan dus.

Je hoort weer van me,

tjeptjow
Gijs

  • 17 Augustus 2011 - 08:26

    Lydia:

    Gijs, ik zit hier nu op de bank te denken hoe heerlijk het nu zou zijn om op dat eiland Tioman te zijn. Ik zie het al helemaal voor me. Maar helaas, ik moet dadelijk aan het werk en daar is het niet zo'n paradijs als op Tioman. Maar nu kan ik er weer even tegen door je verhaal en dat ik me ook even daar waande in een hangmat met een cocktail in mijn hand. Geniet ze!!!
    Groetjes, Lydia.

  • 17 Augustus 2011 - 09:17

    Dianne:

    Hey Gijs,

    Heb je ondertussen nog geen genoeg van al die aaneenschakelingen van paradijsjes? ;os

    Je fotoos zijn prachtig allemaal, in Belgie zag ik een meisje op tv die een boek geschreven had over haar wereldreis ze is nu een Bekende Vlaming, misschien nog iets voor jou ;o))

    Blijf genieten en laat ons meegenieten zodat het hier ook dragelijk blijft haha

    Heel veel groetjes!

  • 17 Augustus 2011 - 09:48

    Lonneke:

    Heej,

    Dus jij leeft ook nog :D.. mooi zo kan ik nog meer verhalen lezen.
    Volgens mij heb jij evenveel lol gehad als ik gisteren avond met mandy.
    Jij hebt je weer eens een beetje suf gelopen en prachtige dingen kunnen zien....Ik heb Monte Carlo (meiden film) gekeken in de bios daarna en ervoor heel even geshopt toen bij vriendin wezen eten, daarna naar haar paard geweest (klinkt heel suf, maar ik vond het leuk) en daarna eclipse gekeken alsof we nog niet genoeg film gekeken hadden :P

    Maar ik moet zeggen die hagedis van jou heeft toch ook zo z'n charme (als het een hagedis is tenminste, niet dat ik nou weer iets stoms zeg)

    In lieshout schijnt de zon ook weer eens een keertje.. dus ga dadelijk mooi in de zon zitten. Nu eerst even douche en dan mars-ijsje eten..Hhmmm

    Lekker boeiend allemaal hé...;)
    Tot de volgende keer maar weer

    liefs
    kusjes

  • 17 Augustus 2011 - 17:04

    Lieke:

    he gijs,

    klinkt idd weer allemaal helemaal top en idd wat lydia zegt door jouw verhalen kunnen we ons even wanen in een paradijs alvorens we mogen werken.
    fijn dat het zo goed met je gaat en we lekker mee mogen genieten.

    xxxlieke

  • 17 Augustus 2011 - 18:19

    Marianne + Fam:

    Hoi Gijs wat fijn om jou te zien genieten op de foto´s.
    Wij genieten hier van ons paradijsje,eindelijk zon!!
    gr Marianne

  • 18 Augustus 2011 - 07:04

    Monti En Elly:

    Ha die Gijsie,

    Op blote voeten door de jungle.
    Je begint al goed de gewoontes van de plaatselijke bevolking over te nemen.
    Hier in het dorp hebben we ook een persoon die altijd op de blote voeten loopt en fiets. kijkt even raar maar het went dus............
    We hebben gisteren ons rondje in Heerlen afgemaakt.
    Omdat we vorige keer teveel tradi's meegenomen hadden was het te donker voor de bonus (mijnstreek) dus hebben we deze gisteren (woensdag) opgehaald. ook moesten we de serie cijferen die we ook al lang opgelost hadden nog ophalen. Nu hebben we cijferen bonus maar meteen opgehaald want het begint toch weer vroeger donker te worden.
    En wie kom je dan tegen daaro. Treasser Digger en de Laekense.
    Ze waren de heks van de heksenberg aan het lopen. Wij kwamen van de Ringwal de Landgraaf en het zilverzand.
    Klinkt toch ook wel tropisch of niet.
    Bij de cache Stone of El Rashid is flink gesnoeid dus is het even wat moeilijker zoeken maar de punaise is nog net te zien.
    Zoals Rene zei het is net een snoepwinkel met al die caches. Nou dat is het want er ligt nog zoveel wat we graag willen doen.
    dus ga ik maar weer snel aan het werk???????????

    Hoie wa en hou ow taai

  • 18 Augustus 2011 - 18:14

    Peter B:

    Hey,

    Het begint eindelijk zomer te worden, as weekend naar de rooie ash, eindelijk een keer zwemmen, het water zal geen 25 graden zijn, maar de buitentemperatuur wel.

    Zebra-festival is ook dit weekend, lekker jupilers drinken, muziek luisteren, en ouwe hoeren!

    Je zal wel genoeg eelt op je voeten hebben, als je vijf uur op bloten voeten loopt!

    verder veel plezier bij de neusapen....

    mazzel, Peter

  • 22 Augustus 2011 - 20:06

    Je Vader:

    Hoi Gijs
    Hier ook nog je foto wijzigen. Ik heb die Noord Koreaan lang genoeg gezien.
    Een mooie foto van je beklimming naar de top b.v. Een geweldige prestatie en ervaring.
    Schitterende foto`s trouwens.

    Er is nog steeds geen pakje aangekomen.
    Groetjes je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 154826

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: