Brunei - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Brunei - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Brunei

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

29 Augustus 2011 | Brunei, Bandar Seri Begawan

Hoi,

Gewoon even een berichtje omdat ik nu in Brunei ben.
Niet echt een heel groot land, niet echt heel veel te doen. Geld word hier verdient met olie, de Shell is erg goed vertegenwoordig hier. Benzine kost ongeveer 30cent per liter, bruhei dollar, dus maar 15 cent in euro's.
Dat zijn tenminste prijzen.

Ben met de boot van Kota Kinabalu gegaan. Twee boten, de eerste was met airco, heerlijk. De tweede was een sauna, niet normaal, zo'n 45 graden in de boot. Zouden een andere boot krijgen, maar ging toch niet door.
Met drie uur vertraging in Brunei aangekomen. Geen bussen, geen taxi's, geen geld. Dus dan maar gaan lopen/liften. Binnen vijf auto's opgepikt. Netjes afgedropt in de hoofdstad. Dat was 16km verderop, lopen was dus eigenlijk geen optie geweest. Maar de mensen zijn erg vriendelijk hier, dus het liften ging vlot en gratis.

Er is echter hier in de stad weinig te doen. Net een cache gevonden, zodat dit land ook in de statestieken erbij staat. Verder staan er wat moskeeen, verkopen ze geen bier in dit land (althans dat is de hypocriete wet, maar iedereen smokkelde sterke drank mee op de boot). En er is wat jungle, waar ik net al doorheen gelopen ben. Misschien dat ik morgen effe naar de jungle wat verderop ga.

Dadelijk ga ik de moskeeen bekijken en dan overmorgen weer terug naar maleisie.

En voor degene die het nog niet wisten, kom eerder naar huis. Vlieg 5 november van Colombo (Sri Lanka) naar Amsterdam.

Groetjes
Gijs

nog 18 dagen.....

• 29 Augustus 2011 - 04:55

Yvette:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA GIJS KOMT EERDER TERUG!!! :):):):)

We hopen dat je weer bij ons op 4C mag komen werken!! Wij doen erg ons best voor je!!
    Veel plezier, en idd over 18dagen is het EINDELIJK zover! ;)
    X Yvette

• 29 Augustus 2011 - 06:03

VindenPuntNL:

Dag Gijs,

Een leuk verhaal weer.

We hebben de reden van jouw vervroegde thuiskomst gemist.

Veel groeten van
    VindenPuntNL

• 29 Augustus 2011 - 06:11

Lydia:

Hoi Gijs,
    Nog veel plezier in de tijd die je nog rest daar, vooral de komende tijd natuurlijk.
    Maar wij verwachten je wel terug op de afdeling, we kunnen gaan aftellen!!!!
    Groeten,
    Lydia.

• 29 Augustus 2011 - 08:29

Lieke:

he gijsje,

we doen idd heel erg ons best voor je want wij willen je heel graag terug op 4c.
    ik wens je nog veel plezier en geniet van je reisverhalen.
    xlieke

• 29 Augustus 2011 - 11:15

Monti En Elly:

Ha die Gijsie,

Je ziet maar weer er is niks zo veranderlijk als de mens.
    Het is maar goed dat je je plannen kunt veranderen. Zal wel even tegen vallen als je weer in ons regellandje bent. Maar goed je hebt nog veel te doen als je terug ben.
    Je collega's ontvangen je al met open armen. Dat is toch fijn om te lezen.
    De mussen hebben het druk buiten en de berkenzaadjes dwarrelen door de lucht.
    We hebben vandaag een aardig temperatuurtje. Echt cacheweer.
    Geniet ze nog maar effe.

Hou doe wa.

• 29 Augustus 2011 - 12:40

Saar:

Haa Gijs!
    5 november.. Dat schiet ineens hard op dan! Als je terug bent moeten we maar snel een stapavondje ofzo plannen! Maar eerst nog 2 maanden genieten!! :-)
    xx Saar

• 29 Augustus 2011 - 15:30

Lea:

HEEY GIJS !!!
    Da's nog eens goei nieuws wat ik net lees!. Vanaf november weer op 4C:Yesss!
    Nog een hele fijne tijd en tot in november!!!
    groetjes, Lea.

• 29 Augustus 2011 - 15:58

Dianne:

Gefeliciteerd Gijs met je "nieuwe" baan!
    Welkom Welkom!
    Geniet ze nog maar dat zal wel goed komen lijkt me zo!

• 29 Augustus 2011 - 16:10

Monique D:

JJJJJIIIIIPPPPPPPPPIIIIIIEEEEEEE

Gijs komt terug op 4C. We hebben de vlag zojuist al opgehangen en zijn natuurlijk SUPER blij.
    Geniet nog van je reistijd en geniet superveel over 18 dagen : - )

xx
    Monique D

• 29 Augustus 2011 - 21:46

Lydia:

Gijs,
    Yessssssssssssss
    Proficiat met je nieuwe oude baan!!!!
    We zijn hartstikke blij, ik hoop jij ook!!
    Groeten, Lydia.

• 30 Augustus 2011 - 09:10

Toke:

Je bent toch wel een "bofbips" Gijs dat je op je oude werkplek terug kunt.
    kan je mooi op een vrijdag na het werk naar de VRIJDAGMIDDAGBORREL bij Franske komen, kunnen we bijkletsen.
    Geniet ze nog.

Groeten, Toke

• 30 Augustus 2011 - 10:44

Sien:

Nou nou nou, wat zijn ze blij int ziekenhuis! ;) Maar jij eerst nog eens ff genieten daar en niet denken aan je werk! De tijd vliegt!!!

Maar ik ben toch ook heeeel blij dat ik eerder kan knuffelen Isaac! We hebben Maik al op de hoogte gebracht! Die wil Isaacje wel eens ontmoeten!!!!!!

Geniet ze en heeeeeeel veeeeeel plezier!!!! Nog 17 dagen......;)!

Kus Kus!!

• 30 Augustus 2011 - 19:09

Je Vader:

Ik geloof dat je hele afdeling het wel leuk vindt, dat je eerder terug komt en dat je op je oude afdeling weer kunt beginnen.
    Maar vindt de staf van het ziekenhuis dat ook????
    Nog veel plezier samen!!! Over 16 dagen
    Groetjes je vader

• 30 Augustus 2011 - 19:21

Sabine Crooymans:

Hoi Collega,

Proficiat met je nieuwe baan. Wat fijn dat je weer bij ons komt werken. Nog veel plezier met je reis en tot gauw op 4C

doei,
    groetjes Sabine

• 31 Augustus 2011 - 22:08

Jack V D:

Ja dames GEWELDIG Nieuws voor jullie dat GIJS weer terug komt op 4c

Gijs, geniet er nog maar van, want je weet wat er je te wachten staat in Helmond..

• 01 September 2011 - 06:40

Rick :

Ha die Gijs,

Ons pa zei dat ze bij de technische dienst ook superblij zijn dat je weer terugkomt... Nee geintje, maar wel mooi dat we weer gauw 'n biertje kunnen pakken. Alhoewel ik het snel zal afleggen tegen zo'n getrainde drinkert...

24 sept hebben we housewarming op d'n Welpenheuvel. Tot dan?

Fijne laatste weken!!

• 02 September 2011 - 13:04

Rick:

Hey Gijs,

Heb me zo te zien vergist. Je komt in november terug. Ik werd een beetje op het verkeerde spoor gezet door je laatste opmerking....

Je kan dus niet komen op de housewarming op 24 september, maar die houd je van me tegoed!

• 03 September 2011 - 06:58

Ome Jos:

Gijs vergeet niet een schip benzine mee te neemen, want das wel goeie koop.gr

• 03 September 2011 - 09:09

Marianne:

Nou Gijs;wat fijn dat al je collega´s zo blij zijn dat je weer terug komt!!
    Maar eerst nog een poos genieten november duurt nog wel effen!!!!
    gr marianne plus fam.

• 03 September 2011 - 11:42

Je Vader:

Het ziekenhuis heeft een bevestiging gestuurd, dat je met ingang van 15 november weer op de afdeling 4c wordt ingezet.
    Alle collega`s weer blij.
    Maar geniet eerst nog maar even.

Groetjes je vader

• 04 September 2011 - 16:39

Elly En Monti:

Daar komt ie weer.............over 62 dagen.
    Dan zul de der an motte.....

• 11 September 2011 - 14:15

Paul Van Duijn:

Ik weet niet waar jij de benzine hebt gekocht maar de prijs is al sinds 1989 $B 0.52, dus met de huidige koers 31 eurocent. Niet duur maar toch het dubbele van wat je aangeeft. Dus mensen, voordat je in je auto springt om in Brunei te gaan tanken.......