The day after - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

The day after

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

06 Oktober 2011 | Sri Lanka, Kandy

Kohomada,

Ben in Sri Lanka aangekomen, eergisteren avond, erg laat. Na een vlucht van Denpasar naar Kuala Lumpur, 7 uur daar gewacht en toen naar Colombo gevlogen.
Gelukkig mocht ik van Bali naar KL vliegen samen met Nienke en hadden we daar 6 uur samen. Het was wel rot om afscheid te nemen van elkaar, maar deze keer is het niet voor enkele maanden, het is maar voor 31 dagen. Hopelijk houden we het vol.....

Wat hebben we nu eigenlijk gedaan op Bali? Aangezien iedereen erg wanhopig was om iets te horen van ons, hier even een globaal verhaaltje.

Ben Nienke op gaan halen vanuit Ubud op het vliegveld. Het was erg fijn elkaar weer te zien. Duurde iets meer dan een uur voordat we in Ubud aan kwamen. We zijn een paar dagen in Ubud gebleven. Genoten van de meest luxe kamer die we beiden ooit gehad hadden. Nienke heeft haar eerste cache gevonden in Ubud, in het monkeyforest.
Na Ubud naar Gili Air gegaan. Een eilandje vlakbij Lombok. Hier 6 dagen gebleven. Genoten van de heerlijk verse vis, het mooie witte strand, gesnorkeld boven schitterend koraalrif en ons duikbrevet opgefrist (videoband kijken). Dit was wel effe spannend, voor beide was het zo'n 5 jaar geleden dat we gedoken hadden. We zouden de basis dingetjes in het zwembad opnieuw doornemen. Maar aangezien het daar te troebel in was, dit maar gewoon in de zee gedaan.
Tijdens de duik 4 schildpadden gezien, was echt heel ruig.

Na Gili Air via een nachtje Ubud naar
Batur gegaan. Hier wilde een vulkaan beklimmen. Dit hebben we ook gedaan, maar wel na een hoop gezeik. De mensen daar waren echt helemaal niet aardig, geen marktwerking en ze proberen je dan ook nog op te lichten. Uiteindelijk de vulkaan op geweest en toen meteen weer gegaan daar.

Naar Lovina gegaan. Hier maar weer genoten van wat luxe, met een heerlijk zwembad en schitterende kamer. Hier nog Ruud en (s)Jerril gezien, die zaten in hetzelfde hotelletje. Leuke avond mee gehad, lekker bitterballen, shoarma en een vieze frikandel gegeten.
We zijn er ook nog een keer gaan duiken in Menjangan. Dit was echt heel ruig, een haai gezien en weer een schildpad. Heel mooi koraal, en allerlei ander zeeleven. Mooie foto's gemaakt met een gehuurde onderwatercamera. Helaas had ik ook hier weer eens eerder mijn tank leeg, dus mocht ik weer buddybreathen. Hierdoor toch nog wat langer onder water kunnen blijven.

Nadat we Lovina weer genoeg gezien hadden weer richting zuiden gegaan. Bij kennisen van de familie Ewalds gegaan. Daar een nachtje van de gastvrijheid van Francois en Thia mogen genieten. En toen weer terug gegaan naar het hotel in Seminyak waar ik de eerste paar dagen alleen had verbleven.
Nog wezen stappen in Kuta (Skygarden) vlakbij waar toen toen die bom ontploft was, snap ook wel waarom. Veel australisch en engels whitetrash daar en een hoop ellende. Niet echt wat we wilden. Dus de dagen daarna mooi dichterbij huis gebleven. Nog een poging gedaan om te shoppen, maar daar waren we allebei niet erg goed in, dus ook dat ging gauw voorbij.

En toen was het al weer tijd om te vertrekken. Allebei enorm genoten, alhoewel we waarschijnlijk niet terug gaan naar Bali hebben we wel al plannen voor de rest van Indonesie.
We zien elkaar over een maand weer en kijken daar nu al weer naar uit.

Zit nu dus in Sri Lanka, in Kandy. De tweede grootste stad. Ligt ergens in het midden bij de heuvels. Ga morgen of zo richting het noorden, om wat tempels, ruines en dergelijke dingen te kijken voor een paar dagen en dan is het weer tijd voor het strand. Toch bijna naar huis en als je die stranden hier ziet, dan wil je daar minstens een paar weken op verblijven. En misschien ga ik nog walvisspotten, want hier schijn je de meeste kans te hebben om de blauwe vinvis te zien.

Zo lang genoeg, tot vlug.

Gegroet
Gijs (die nu weer alleen is :-( )

• 06 Oktober 2011 - 09:17

Monique D:

Niet zo'n trieste smiley erbij zetten he. Je kunt weer gaan aftellen en gelukkig zijn het dit keer niet zoveel nachtjes. Leuk om te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad samen.

Wij tellen de nachtjes trouwens ook af totdat je weer op de afdeling bent.

Monique
    xx

• 06 Oktober 2011 - 11:39

Monti En Elly:

Ha die Gijsie,

Zielig..... niks zielig na zo'n lange gezellige tijd samen moet je hier toch wel 31 dagen op kunnen teren. Beetje verlangen is gezond.
    Je hebt weer leuke dingen gedaan maar je moet niet zo hard aan die zuurstof lurken want dan kom je natuurlijk tekort. Zal wel van de spanning zijn van die mooie zeemeermin die naast je zwom.
    Leuk alweer een Nienke cacher erbij of is het maar voor 1 keer?
    We hebben vandaag de cache gedaan van Henri?hein 10K. De puzzel waarschijnlijk door Renë gemaakt was erg pittig.
    Dan schakelen we de studentjes in de fam. maar in. Het veldwerk was erg mooi. Zo dicht in de buurt en nog nooit geweest. Ben benieuwd wie de volgende 10K cacher van die groep wordt. We hebben nu herfstachtig weer. De blaadjes vallen van de bomen. het wordt weer harken voor vele maar dan ben je ook weer lekker buiten bezig.
    In Cuyk is een ongeluk gebeurt met een speedboot. 4 Mensen hebben het niet overleefd. Erg triest allemaal.

Maak er nog wat van dan kun je er straks weer flink tegenaan want je collega's staan al bij de deur om je te ontvangen. Kunnen zij ook weer eens een snipperdag nemen.

Hou dou

• 06 Oktober 2011 - 11:49

Yvonne M.:

Nog nooit eerder een backpacker meegemaakt die naar huis verlangt......
    Je lijkt wel een verliefde puber Gijs!:-)
    Blij weer iets van je te horen.
    Ik zal het nog gaan missen, jouw avontuurlijke verhalen.
    Veel plezier nog, enne..oja, het is hier nu echt herfstweer, dus geniet er nog maar even van ginds met je 29 graden!!

• 06 Oktober 2011 - 12:26

(Ome) Leon:

Ongelofelijk wat jij (jullie) allemaal meemaken en zien. Je moet een avonturier zijn. Je verteld over je reisjes (trips) of het allemaal vanzelfsprekend is!
    Soms ben je uren onderweg om iets te zien of te doen. Ik kan me er bijna geen voorstelling van maken. We zijn in ons "kleine" holland ook niet zoveel gewend wat betreft afstanden. Nog veel plezier de komende weken.

• 06 Oktober 2011 - 13:38

Nichtje Niki:

Komt goed gijs!! Nog effe en dan mogen we je eindelijk ontmoeten!! Veel plezier nog in sri lanka en tot snel!!
    Liefs niki

• 06 Oktober 2011 - 15:52

Marianne Nijst+ Fam.:

Hoi Gijs ik ben wel jaloers hoor, geniet nou nog maar effe voor je naar de kou komt hier! Het begint hier echt herfst te worden.
    Fijn dat jullie het zo geweldig gehad hebben, en wij hopen dat jullie samen nog heel wat leuke reisjes kunnen maken! Tot gauw.

• 06 Oktober 2011 - 15:55

Lonneke:

Hallow,

pap heeft wel wat geschreven maar toch kan ik niet achter blijven :P
    Gezellig.. dat hebben jullie het zeker gehad. Nu moet je maar elke dag wat ondernemen zodat die maand aan je neus voorbij vliegt.
    Of juist niet want dan moet je straks al die mooie witte stranden van je missen. Hier heeft het vandaag al weer flink gewaaid. De herfst is binnen ben ik bang. Ik heb zaterdag nacht een slaapdienst te beek en donk en als het goed is hoef ik maar 1 uurtje te werken, en kan ik daarna voor 1 x slapend rijk worden:P

doei
    kusjes

• 06 Oktober 2011 - 18:55

Je Vader:

Hoi gijs het is toch eigenlijk heel fijn dat je je Nienke nu al mist. Een heel goed teken. Ik zag aan een foto van Nienke, dat ze het ook niet leuk vond jouw daar achter te moeten laten. Maar goed nog enkele weken genieten van de zon en dan naar huis. Het zal wel wennen zijn. Hier is op dit moment de herfst in getreden. Koud, nat. en veel wind.
    We kijken uit naar je foto`s, dan warmen we weer wat op.
    Verder is hier alles nog, zoals het was.
    Groetjes je vader en moeder

• 07 Oktober 2011 - 22:33

Bram:

ik geloof meteen dat je het wel red, die laatste loodjes. Tot snel gr bram

• 08 Oktober 2011 - 11:17

Yvonne M.: