Erg rustig. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Erg rustig. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Erg rustig.

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

20 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi daar is weer een bericht.
Ik ben uit Invercargill vertrokken. Was daar twee dagen. Yvonne, ik heb inderdaad old Henry de tuatara gezien (125 jaar oud), en ik heb hem zien bewegen ook, hij deed zijn hoofd een beetje naar rechts, de beweging van de maand. In invercargill is verder niet veel te doen, als je vijf minuten voor het hostel stond, zag je sommige auto's drie/vier keer voorbijkomen. Ze reden door de hoofdstraat, tot aan de rotonde, weer terug tot aan de rotonde en zo de hele avond door, als je na drie uur effe keek zag je ze nog steeds rijden. Opgepimpte auto's met overal lichten, maar geen muziek, erg raar.

Ik ben met de boot naar Steward Island gegaan. Dichter bij Antartica zal ik waarschijnlijk nooit raken. Ik weet nu waarom de BigWave van de kermis zo heet. Er stond een erg harde wind en de golven waren 3 tot 4 meter hoog, en dat een uur lang. Ik vond het geweldig maar er waren er een hoop aan het kotsen, stelletje watjes. Na de boottocht kwam ik dus op het eiland aan, er leven daar zo'n 450 mensen, en Yvonne jij zei het al, inderdaad, ze hebben allemaal laarzen aan, mannen/vrouwen/kinderen iedereen. Zo kan je wel makkelijk de plaatselijke bevolking onderscheiden.

Vanmorgen (de 21e) ben ik om 6.30 u. opgestaan, om naar Ulva Island te gaan. Een onbewoond eiland in een baai van Steward Island, een zogenaamd vogelparadijs. Ik was de eerste persoon die er die dag arriveerde, de meeste komen rond 10.00 u. Als ik in een baai kwam was het strand nog helemaal plat, met hier en daar wat vogel sporen. Frank, het zit er vol fransjes en als je er rond loopt lijkt het net of er een hele goeie ambient CD op staat. De hele tijd hoor je vogels fluiten, de zee en je loopt door het regenwoud, erg mooi. Er was een vogel die mij alleen niet zo relaxt vond, de oystercatcher, of Torea, probeerde mij de hele tijd onder te kakken. Als ik dichterbij kwam, rond de 5 meter (om een foto te maken) dan vloog ie op, net over mijn hoofd heen en scheet ie, hij miste me gelukkig maar was toch wel apart. Een foto heb ik gelukkig wel.

Ik had een regenjas gekocht, maar het is toevallig de mooiste dag van de afgelopen twee weken hier op Steward Iland, heb dus geluk, het regent niet, straal blauwe hemel en de zon schijnt volop, zonder wind. Het is erg mooi.
Ik ben er wel achter gekomen dat ik geen meerdaagse wanderlaar ben, ben toch elke keer weer blij als ik of de hostel zie of mijn auto (al heb ik die hier niet bij). Er zijn hier ook mensen (meestal heel rare) die zo'n acht dagen acherelkaar lopen, door de bushbush. Niks voor mij.

Morgen ga ik weer naar het vaste land, ik ga dan richting Queenstown, kijken of daar nog iets te beleven valt.

Ruud jij vroeg of ik wel goed at: Ben nog maar twee keer naar de McDonalds geweest (mijn gemiddelde is dus naar beneden gehaald), alleen voor een milkshake uiteraard. Gisteren heb ik zelfs soep gemaakt, champignonnen soep. De eerst keer in mijn leven dat ik soep maak, volgens mij, was wel lekker. Verder eet ik erg gezond en ontbijt zelfs, iets wat ik thuis nooit deed.
Ik eet wel veel brood, maar ja, ben nou eenmaal een broodeter.

Gegroet en tot de volgende keer.
Gijs.

• 21 Februari 2005 - 12:30

Henk Verbeek:

Gijs zit je in NZ?? Ik kwam je al zo weinig tegen de laatste tijd. En tja... Nieuw Zeeland is wel erg ver lopen....

• 21 Februari 2005 - 18:03

Ronald Mc Donald:

Beste gijsje, Fijn dat je nog maar 2 keer mijn zooi bent wezen consumeren. Ik heb je tekening voor de kleurwedstrijd wel ontvangen!
    Groetjes

• 21 Februari 2005 - 19:53

Frankniss:

Yoyo, isaac jij kan ook wel een boek schrijven over NZ, is dat niks?? Oohja Fransjes zijn relaxed !!! hahaha geweldig!
    grtz, frankniss

• 21 Februari 2005 - 22:05

Yvonne:

De hamvraag: Al kiwi's gespot?? inpakken en meenemen. tis mijn favoriete vogeltje!!
    Veel plezier op de terugreis met de boot.