Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

22 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

En daar is alweer een bericht.

Ik was dus op Steward Island, een erg mooi eiland. Heb alleen maar een stukje gezien, ben na het bezoek aan Ulva Island nog en stukje gaan wandelen, richting Acker's Point, daar was een erg mooi uitzicht. Onderweg heb ik Bambi nog gezien, een hertje, of eigenlijk moet ik zeggen een ree. Hij/Zij zat in de bosjes langs het pad en zag mij pas toen ik er langsliep, en ik zag het toen ook pas. Het beestje schrok maar bleef staan. Ik natuurlijk een foto maken, toen gebruikte ik alleen per ongeluk de flitser en schrok ie, en rende weg. Op de foto is het wel te zien, maar moeilijk.

Ben vanochtend om 8.00 uur met de boot weer terug naar Bluff (het vaste land) gegaan, naar mijn auto. Deze keer was de zee erg rustig en was de tocht een beetje saai, gelukkig had ik een lekkere psy-cd opstaan en dat maakte natuurlijk weer veel goed.

Aangekomen bij de auto, effe gerelaxt, wat gegeten en toen aangereden. Ik moest ongeveer 200 km rijden om in Queenstown aan te komen, ik dacht dat lukt wel in 1,5 - 2 uurtjes. Dus gas erop, de snelweg begint bij Bluff dus ik kon meteen goed vooruit.
In nederland mag je 120 km/u, hier echter 100 km/u. Dat is best saai, als je die lange wegen hier moet rijden. Ik rijdt toch altijd wat harder, de eerste vijf minuten gingen lekker.
Toen haalde ik een busje in, met aanhanger, logisch want deze belemmerde mijn zicht en reed maar 90 km/u. Gas erop, net toen ik hem voorbij ging met 130 km/u zag ik in de verte een auto aankomen, een witte. Ik had in de hostel in Invercargill gehoord dat de politie meetapparatuur in de auto heeft en dus dacht ik ik zal maar wat rustiger doen, terug naar 120.
Ik passeerde de auto, het was politie met het knipperlicht al aan naar links, terwijl er geen weg was, ik dacht al: "o, oooooo, die zal mij wel moeten hebben."
Sirenes aan, zwaailichten en achter mij aan, ik reed ondertussen nog maar 95 km/u, maar hij haalde mij niet in, besloot na 3 minuten toch maar effe te stoppen en uit te stappen. De politie stopte ook en ik liep naar de auto toe, mocht plaats nemen op de bijrijder stoel en toen begon hij zijn verhaal. "Waarom stoptje je niet?" "O, ja sorry, ik probeerde eerst een mooie plek te zoeken om te stoppen, in nederland mogen we neit zomaar langs de weg stoppen, dat is te gevaarlijk" zei ik. Hij tegen zijn radio: "It's fine, its just a confused tourist" Toen weer tegen mij: "Je hebt 123 km/u gereden." Ik zag dat ook op zijn meetapparatuur, mijn gemiddelde was ondertussen wel 104 (na die drie minuten) "Dat wil zeggen dat je een bekeuring krijgt." KUTZOOI. 170$ (90 Euro)
Hij vroeg waar ik vandaan kwam, nederland dus, en toen zei hij: "O, dan zou ik hem niet betalen als je tenminste van plan bent nooit meer hier in NZ terug te komen." Natuurlijk een goed idee van die agent, maar wel raar. Het schijnt dat als je harder dan 110 km/u rijdt je meteen een boete krijgt. Hij heeft me nog gematst, want ik reed 23 km/u te hard, met correctie, maar de boete is van de categorie 10/20 km/u te hard, net dus. Ik zei tegen hem: "Ja is toch wel verwarrend dat je me een boete geeft en ondertussen aanraadt niet te betalen," Raar land. Maar ja, heb dus een bekeuring, de eerste en de laatste hoop ik.
Heb daarna maar rustig aan gedaan, de hele tijd 110 km/u, dan krijg ik tenminste geen boete, maar de reis duurde daardoor wel langer.

Ben nu dus in Queenstown, in een best relaxt hostel (Deze computer is gehackt, dus gratis). Queenstown is de meest toeristische plaats van heel NZ, het heeft 5000 inwoners en ik denk dat er zo'n 40000 toeristen zijn. Het staad bekend als Trillseeker-hoofdstad van de wereld, hier is de eerste bungjee jump gedaan. Dat kan je dus doen, evenals jetboten, paragliden, Bunjeejumpen uit een helicopter, van een parachut, van een brug, berg, Fly-by-Wire (aan een toe een beetje rondvliegen met een raketmotot onder je) etc. Je kan het zo gek niet bedenken of je kunt het doen hier. Alleen alles kost minimaal 100 tot 150 $, en als het echt speciaal is nog veel meer. Vandaag doe ik dus niets, ik heb al 170 $ uitgegeven (voor mijn gevoel, ik weet nog niet of ik hem ga betalen, als ik het niet doe hoor ik er nooit meer iets van, maar als ik hier nog ooit terug kom is het veel meer. Een kerel uit Schijndel die ik hier ontmoet heb had een bon voor 15$ en na 4 jaar was dat 170$).
Misschien morgen effe wat rondrijden om te kijken wat er nog meer te doen is. Verder is het hier erg mooi. Het heet Queenstown omdat deze plaats uitemate geschikt was voor de koningin, zo mooi is het. Een heel groot meer, tussen hele grote bergen in, kraakhelder water en super mooi weer. Ben vandaga weer verbrandt en ben alweer aan het vervellen, vooral mijn ellebogen, van uit de raam hangen.

Nou dit was het weer. Was weer een lang verhaal.
PS. Yvonne: ik heb nog geen levende kiwi gezien, alleen een opgezette. Wel weka's, die lijken er wat op, op Ulva Island.
PPS. Henk V: Ik dacht jou pas toch te zien lopen, ben alleen vlug weggerend, ik vind die hond van jouw niet leuk :-p

Mazzel allemaal en ik hoop dat het daar erg koud en guur is,
Gijs (170 $ armer)
Ik ga een pilsje pakken. Morgen misschien weer nieuwe foto's.

  • 22 Februari 2005 - 09:15

    Yvonne:

    GIJS KICKS ASS!!
    shit zeg, $170 daar had je een grotere kick voor kunnen hebben dan 130 km rijden op de snelweg. Leuke skydive of zo. Maar goed, niet meer over nadenken nu. En gewoon toch nog iets leuks gaan doen, misschien kom je nooit meer in Queenstown, tis nu of nooit!
    greetzzz

  • 22 Februari 2005 - 18:02

    Jozef De Agent:

    Zozo gijs, toch mooi dat ik dit even lees, die boete wordt in nederland als nog verhoogd en we zullen je rijbewijs innemen! Wegpiraat!

  • 22 Februari 2005 - 18:49

    Pap:

    Even je reacties lezen. Het sneeuwt hier en het is guur en koud weer. Dat vindt jij wel leuk denk ik. Maar de kachel is hier binnen heerlijk warm.
    O een proces, dat is niet zo erg. Het geld gaat toch op. Je bungelt misschien nu een keer minder aan dat touwtje. En als je niet zo hart rijdt kost het minder benzine dus je verdiend er nog mee. Dus geen Kiwi eieren gevonden. Je bent nu al weer op weg naar boven. Als je zo door gaat heb je over een paar weken heel NZ al gehad en dan wil je misschien wel naar huis. Dus doe het maar rustig aan. Ook minder last van bekeuringen.
    Groetjes je vader

  • 22 Februari 2005 - 23:49

    Paul V:

    Kijk kijk kijk snelle Gijs! Over het algemeen ie ie relaxed maar in een auto levensgevaarlijk.... Mooie stukkies geschreven! Geniet ervan en ga gewoon 90 rijden, past veel meer bij jouw dan dat gejaag, je hebt vakantie kerel!
    Groet Paul V.....

  • 23 Februari 2005 - 08:33

    Stg. Geertgen Zaadbank:

    We missen onze client van het eerste uur! Goede tip: Stuur een volle ampul op vanaf NZ en je boete is weer terugverdient!!

  • 24 Februari 2005 - 11:40

    Jan:

    tja toch jammer van die bekeuring ik zou hem gewoon niet betalen en de volgende keer ergends anders op vakantie gaan ;)
    gewoon rustig aan je hebt ten slotte alle tijd

    grtz

  • 24 Februari 2005 - 18:48

    Simone:

    Gijs doe nou rustig ik wil je wel heelhuids terug krijgen...thuis mag je zo hard rijden als je wilt:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 154821

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: