Echt prachtig - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Echt prachtig - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Echt prachtig

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

25 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Te Anau

We zijn weer drie dagen verder.

In Queenstown ben ik drie nachten gebleven. Ik had er eigenlijk twee gepland maar het is er zo mooi, dat ik er nog wat langer bleef.
Op de foto's had je al kunnen zien wat ik er zoal gedaan heb.
Als eerste was ik dus met de gondel omhoog gegaan de berg op voor een spectaculair uitzicht over Queenstown en Lake Wakatipu, het was net als in de efteling met de droomvlucht, een echte attractie, toeristisch maar zeker de moeite waard.
's Middags ben ik met de TSS Earnslaw (een oude stoomboot uit de 19e eeuw) een cruise gaan maken over Lake Wakatipu, was ook erg mooi. Alleen zat die boot dus bijna helemaal vol bejaarden en japanners met fototoestel, jammer.

Het uitgaansleven is wel leuk in Queenstown, veel kroegen en veel mensen ontmoet, alleen moet je wel de tijden van de happy hours weten, anders is er in de meeste kroegen erg weinig volk.

De volgende dag ben ik naar Paradise gereden, een plaatsje, of beter gezegd een gehucht in de middle of nowhere. Het was een adembenemende tocht erna toe, over ene gravelweg dwars door riviertjes heen. Er was op het gegeven moment alleen een rivier waar ik niet doorheen durfde met mijn Holden. Beetje te diep en als ik daar vast kwam te zitten, dan zoek het maar uit, niemand te bekennen. Er ging een Jeep doorheen, nadat ik er ongeveer drie kwartier heb rond gelopen en zitten genieten die kwam tot aan de deurstijlen in het wate rer wel doorheen. Verstandige beslissing dus om het maar niet te proberen. Paradise was niet ver meer, dus heen gelopen. Niet veel bijzonders als ik het meot vergelijken met de tocht er naar toe. Maar toch: I was in Paradise.

's Middags ben ik naar Arrowtown gereden. Een oud goudmijndorp, allemaal gerestaureerde mijnwerkershuisjes, vol met toeristische winkeltjes. Zag er wel grappig uit. Er was ook een stuk met oude chinese mijnwerkershuisjes (zie foto), echte krotten. Ik snap niet dat daar mensen in konden wonen, maar het waren dan ook chinezen. 's Avonds heb ik een filmpje gekeken in het hostel: Snatch, het blijft een goeie film. En vroeg naar bed, had al een paar dagen niet echt veel en goed geslapen.

Vanmorgen naar Te Anau gereden. Aan het Te Anau meer. Ik was er om 13.00 u. en ben om 14.00 u. meteen met een boot meegegaan naar de Te Anau Caves. Een hele grote grot (waar je eigenlijk maar een stukje ingaat) uitgesleten door water en de rivier loopt er nogs steeds doorheen. Hij is pas 50 jaar geleden ontdekt en zelfs de Maoris kwamen er niet. Het was prachtig, mooi sculpturen van kalksteen, alleen geen stalagmieten/-tieten, deze waren verder de grot in, waar je niet kon komen. Maar waar het eigenlijk om draaide waren de glimwormpjes. Je gaat te voet de grot in, met zo'n 10 personen. Na een 150 meter gebukt te hebben gelopen moet je in een boot, de lampen gaan uit en overal waar je kijkt zie je ligt. Net als het stuk in de Droomvlucht in de Efteling. Honderden puntjes van fluoriserend geel/groen ligt, echt mooi, een sterrenhemel op 2 meter afstand. Je mocht en kon er geen foto's maken in de grot (ik heb er een van een waterval (zonder flitser)), dat was wel jammer.

Morgen ga ik denk ik naar Milford Sound, ik ben nu in de plaats die er het dichtsbij ligt, namelijk 215 km. De track die je daar kan lopen moet de mooiste ter wereld zijn, hij moet dan ook gereserveerd worden 5 maanden vantevoren, waat ik niet heb gedaan. Maar als je met de auto erna toe rijdt kan je wel het laatste stuk lopen en een cruise maken over het water, dat ga ik denk ik doen.

Pap, jij was bang dat ik te vlug reis en dat ik eht zo allemaal gezien heb, maar ik heb nog zoveel te zien, misschien lukt dat wel niet eens in drie maanden en als het toch lukt ga ik nog een week naar fiji.

Nou dit was het weer voor vandaag, bij het vorige bericht staan de foto's die eigenlijk hierbij horen, wanneer de volgende komen is altijd weer een verrasing, tot de volgende keer.

Groetjes Gijs.

PS. ik heb wat kaarten verstuurd, weet natuurlijk niet wanneer ze aankomen, meestal duurt het zo'n 10 dagen, laat effe weten als je hem hebt ontvangen, kan ik de volgende op de post doen.

PPS. Mijn fotoruimte is bijna vol, dus als iemand zich geroepen voelt om mij te sponseren?????? Alvast bedankt.

  • 25 Februari 2005 - 08:06

    Sienuhh:

    Hoi Isaacje,

    Wat een leuke verhalen..Je maakt zoveel mee..echt leuk! Het is echt de moeite waard om daarheen te gaan lees ik wel..

    Vnvnd hebben we een feestje: Adje, Arie, Bram en ik..En jullie ouwe partytent is er natuurlijk ook weer bij!!

    Nog veel plezier..en ik lees het allemaal wel weer...

    Liefs Francien.xxx...

  • 25 Februari 2005 - 11:48

    Bram:

    Heey Isaac,

    heel goed dat je op je 'three months off' ook nog verstandige beslissingen neemt!
    Verder een tip voor fotó's bij weinig licht(niet ligt):
    - zet de camera op nachtstand
    waarschijnlijk wordt de sluitertijd dan groter, dus je zult hem wel echt stil moeten houden, maar de foto's zullen nog mooier zijn.

  • 25 Februari 2005 - 18:28

    Frankniss:

    Isaac, ik wist niet dat je zoveel gebruik zou maken van deze site. maak de verhalen niet al te lang he ;)
    verder zijn ze natuurlijk leuk om te lezen!!! fijn weekend.
    groetjes thuis

  • 25 Februari 2005 - 19:22

    Japanner:

    waarom was dat jammer dat ik ook op die boot stond?

  • 25 Februari 2005 - 20:46

    Gijs:

    Omdat je stinkt!

  • 26 Februari 2005 - 18:26

    Bas...kist:

    Ow kan iemand dat gebonk uit mijn hoofd halen....voel je die Bassss keursten!

  • 26 Februari 2005 - 18:26

    Japanner:

    nee jij stinkt!

  • 26 Februari 2005 - 19:52

    Zusje:

    woo tis wel echt mooi dus.. ik ben jalours. ik ga denk ik ook maar naar t buitenland nog. stage of zo..

  • 26 Februari 2005 - 22:06

    Boswandeling:

    ik ben ook op paradise geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Te Anau

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 154814

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: