Milford Sound was echt prachtig - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Milford Sound was echt prachtig - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Milford Sound was echt prachtig

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

27 Februari 2005 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Tegen ieders verbazing in is er alweer een nieuw bericht op gijs' pagina. We zijn dan ook alweer twee dagen verder en dus is er weer wat te vertellen. (Ik schrijf hier ook een hoop op. zodat ik het me later nog kan herinneren, veel mensen houden een dagboek bij, ik dit.)

In Te Anau was ik dus naar de grotten geweest. Verder heb ik die dag niet veel gedaan, beetje rondgehangen rond het meer. Paar mensen ontmoet, lekker mee zitten pilsen/..
De volgende dag ben ik naar Milford Sound gereden, een fjord aan de oostkust, 125 km van Te Anau vandaan en alleen vanaf daar of per vliegtuig te bereiken. Ik ben er dus heen gereden, de heenweg koste me 2.5 uur. Een erg mooie weg, die van heuvellandschap verandert in regenwoud totdat je op zo'n 1500 meter zit en je de gletsjers en de wolken haast kunt aanraken. Het was een mooie rit, met erg mooi weer. Aan het eind moest ik door een tunnel en toen ik daar doorheen was, was het hele weer verandert. De zon scheen maar er viel een klein beetje regen, niet veel, het belemmerde mijn zicht niet. Aangekomen in Milford Sound een cruise genomen. 45$ om zo'n 2,5 uur rondgevaren te worden langs de vele watervallen die er zijn in de Sound.
Naast de watervallen waren er ook zeehonden en heel veel dolfijnen. Die vonden onze boot prachtig en beleven wel zo'n 10 minuten bij ons, al die andere boten balen. We voeren verder en op de terugweg hetzelfde. Mooie foto's gemaakt.
Op de terugweg van Milford Sound naar Te Anau nog een lifster meegenomen, het is fijn om wat te praten te hebben terwijl je rijdt.

In Te Anau 's avonds een paar Duitsers ontmoet, met hetzelfde plan als ik: Geen plan. Ik wist wel dat ik richting Manapouri wilde rijden, daar is een waterkrachtcenrale 2 km onder de grond. Je kan daar komen via ene boot, wat alle jappen doen, maar ik had op de kaart gezien dat je erheen kon rijden. Zij wilde wel mee, dus vanmorgen aangereden met een volgelade holden.
We kwamen echter niet ver, want halverwege de gravel road was een poort die zei: Road Closed. Openmaken lukte niet en we konden er ook nergens overheen rijden, jammer. Maar weer omgedraaid.
We zitten nu weer in Invercargill. Hetzelfde hostel als waar ik vorige week was. Nou neem ik weer een andere route naar boven, ik moet alleen nog bedenken of ik eerst naar Mt Cook (Mount Doom van LotR) of eerst naar Wanaka en dan via de Westkust verder naar boven, ik moet dat nog effe bedenken. Die duitsers willen nu naar Curio Bay gaan om daar dat 150 miljoen jaar oude bos en de pinguins en dolfijnen te gaan bekijken.

Gegroet allemaal. Er staan weer nieuwe foto's op van Milford Sound, veel kijk plezier al zal het nooit zo mooi zijn als in het echt :-p

Doei,
Gijs

PS. Pap doe effe een mooie geste, kan namelijk maar 10 foto's meer plaatsen

  • 27 Februari 2005 - 12:16

    Pap:

    Dag Gijs
    Ik heb net jouw verslag gelezen en maar weer over mijn hartje gestreken. Het kan een paar dagen duren maar ik heb het overgemaakt met telebankieren,dus je zult er zo weer mee vooruit kunnen. Het heeft hier vannachtongeveer 10 graden gevroren met een koude noorden wind. Toch ben ik vanmorgen al met Rakker naar de bossen geweest waar hij los kon rond lopen. Ruim 2 uur . Dus je ziet wel, aan hem wordt nog steeds goed gedacht. Alleen als ik zeg''waar is Gijs'' dan kijkt hij op, en zoekt hij jouw . Dus vergeten is hij jouw nog niet.
    Groetjes je vader

  • 27 Februari 2005 - 13:15

    Rakker:

    woef...woef...woef..woef...grrrr..woef..
    gr woefwoef

  • 28 Februari 2005 - 12:01

    Henri:

    ahhh gijs (isaac) ziet er weer veel te ruig uit allemaal. barre omstandigheden hier en veel te mooie foto's van daar. al schijnt de zon nu op z'n best. geen vergelijking natuurlijk maar toch. have fun

  • 28 Februari 2005 - 17:33

    Fam Nijst:

    gelukkig gaat alles goed met jou,het zijn mooie foto's we zijn een tikje jaloers we zonden er graag ook rond willen reizen .Geniet ,geniet zo veel je kan hier mis je echt niets!

  • 28 Februari 2005 - 21:55

    Matjo:

    Isaac maak eens wat foto's van mooie vrouwen...!

  • 01 Maart 2005 - 15:15

    Geert:

    Ja man

  • 01 Maart 2005 - 17:56

    Matjo:

    want ik ben geil

  • 02 Maart 2005 - 09:11

    Thea, Alphons En Maaike:

    Hoi Gijs,
    erg leuk om te zien wat je daar allemaal meemaakt! geniet er maar van, veel plezier en tot binnenkort! groetjes van de familie Arts

  • 02 Maart 2005 - 10:06

    Niek:

    tja ik ben er sprakeloos van.

  • 02 Maart 2005 - 10:51

    Lantaarnpaal:

    Dat ben jij nogal snel niek :)

  • 02 Maart 2005 - 21:32

    Henri:

    wordt lang wachten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 154821

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: