Nat - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Nat - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Nat

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

06 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Greymouth

hahahaha
Hallo allemaal weer eens een keer,
Het is nat hier.
Eergisteren in Fox glacier geweest, foto's hebben jullie al gezien. Daarna naar Franz Jozef geweest. Snelst bewegende gletser op aarde, ongeveer 6 meter per dag. Tussen het regenwoud, best speciaal.
Ik had een tour geboekt met gids. We gingen om 8.00 uur 's ochtends de gletsjer op. Was een hele klim om er echt op te komen, maar met die lange benen had ik het niet zo zwaar als sommige andere. We liepen echt tussen spleten door van nog geen halve meter breed en aan allebei de kanten rees het eis dan zo'n 10 meter de lucht in, was echt ruig. Door tunneltjes etc. Was erg speciaal. Het enige nadeel was dat het steeds regende en veel. Er valt aan deze kant van NZ zo'n 6 meter regen per jaar en op de gletsjer 35 meter. Helaas voor ons regende het gisteren de hele dag en ik was dus helemaal doorweekt. Ik mocht mijn eigen goeie schoenen niet aan en kreeg er van de organisatie een paar, oude gare. Want onder de mijne zouden de spikes niet passen. Op het laatst was het echt sopsop in mijn schoenen, maar het was toch zeer ruig.
Toen we om 1630 u. teru kwamen was ik wle koud en gelukkig hadden we bij het hostel een gratis jacuzzi. Daar heb ik dus lekker een uur ingelegen, echt relaxt.
De avond ervoor trouwens nog met een paar israelisch op zoek geweest naar glowworms in het regenwoud. Supervet, we zaggen drie possums, de eerste die ik levend zag, mooi foto's gemaakt. Al de andere 3000 die ik heb gezien lagen dood langs de weg en nou zagen we ze in het echt, vet. De glowworms waren ook wel ruig maar ja ik had ze al eerder gezien en die possums vond ik vetter. We hadden afgesproken dat na de derde dat we de vierde zouden vangen. Maar ja dan zie je ze dus niet meer. We hebben de track maar de possumtrack gedoopt.

Nou ben ik in greymouth, de grootste stad aan de westkust van het zuidereiland met wel, jaa, 13000 inwoners, eindelijk weer een supermarkt en een pinautomaat. Maar ook hier regent het, en veel.
Ik ben vandaag naar de panecake rocks geweest, was een uur rijden. Het is een rotsformatie die er dus uitziet als een stapel pannekoeken. Wel grappig, maar had het zo gezien, daarna naar Westpoort gereden, weer een uur rijden. Daar zat een flinke kolonie (en nou echt een flinke) zeehonden, met jonkies. Was leuk. Daarna weer 2 uur terug rijden. Toen ik bijna bij die pannekoekenrotsen was lagen erineens superveel erg grote stenen op de rijbaan. Heb ik effe gemeld bij het DOC. Toch nog iets goeds gedaan voor de mensheid vandaag. Ze waren ook erg blij dat ik het effe melde en ze regelde meteen iemand die dat op moest gaan ruimen. Was ook best link. Je kwam de bocht om en bam daar lagen ze.
Morgen ga ik terug naar christchurch, kijken of er post is van de politie ( :-) mijn bekeuring en van de verzekering). Daarna naar Mt Cook, Kaikoura (walvissen kijken),daarna nelson, abel tasman en dan marlbourough sound. Volgende week zaterdag ga ik effe op en neer naar wellington met de boot. Er is een feest op het strand met full-on psychedelic, gratis entree. Wordt weer genieten.
Mazzel en de groeten. Ik hoop dat het nog veel kouder wordt daar, dan is de zomer weer beter als ik kom. Doei

Gijs

ps. Iemand vroeg hoe het met mijn Holden was (onder de naam van Combo). Nou, In Westpoort ging ik tanken en toen kwam ik erachter dat mijn bezinetank geen dop meer had. Was ik er vergeten op te doen blijkbaar toen ik getankt had in Franz Jozef. Ik had wel iets horen vallen, en was gestopt om te
kijken wat het was, maar niks gevonden. Gelukkig hadden ze er nieuwe voor 7,50 $. Dus dat was zo geregeld.

  • 06 Maart 2005 - 09:43

    Pap:

    Ja het is koud in Holland. Ik ben net nog op de grote vijver geweest . Het ijs kraakte en scheurde. Ik durfde er niet overheen te lopen, de honden wel.Afgelopen nacht hier -12 graden in het noorden wel tot -20 graden. De koudste nacht in maart ooit. Verder gaat het hier goed.Ik ben gisteren met de sloop begonnen voor de nieuwe badkamer. A.s. zaterdag een sleuf maken voor de warmwaterleiding door jouw slaapkamer Dus maar goed dat je niet thuis bent.
    Groetjes je vader

  • 06 Maart 2005 - 12:51

    Dianne:

    Goeiemorgn/middag/avond Gijs!
    Leuke site heb je joh! Eindelijk gevonden ;o)) Deze muts vergat iedere keer het adres mee te nemen van de afdeling (en als je er dan al weinig bent duurt het ff hé!)
    Maar ik heb wat gelezen en rondgekeken en ik zie het wel, laat Gijs maar los ;o)))
    Schitterende fotoos zitten er tussen mooi hoor! Toch jammer dat we de oversteek toen niet gemaakt hebben maar goed, doen we dan maar als we met pensioen gaan of zo ;o))
    Zoals je weet wintert het hier en das wel lekker om te weten als je in zomerse temperaturen zit!

    Geniet ervan en ik kom regelmatig effe kijken hoehet leven je Down Under vergaat!
    groetjes Dianne

  • 06 Maart 2005 - 18:47

    Fam. Van Dooren Mart Rita Lars:

    Nou wat leuk om al jou verhalen te lezen. zo kunnen we je tch heel aardig volgen. Geniet er maar flink van want hier mis je niks. Het is hier koud, sneeuw, vorst soms regen etc. Heel veel groetjes vanuit Erp.

  • 07 Maart 2005 - 14:49

    Suze Nijst.:

    moje vootoos!

  • 07 Maart 2005 - 20:11

    Peter:

    Hee isaac, ik heb afgelopen weekend jouw site gekregen. ik wist het eigenlijk wel, maar ik zit nie zo vaak achter internet. maar ik wou effe zeggen, dat je relaxed foto's heb en een skon bericht.
    Groetjes Peter.

  • 07 Maart 2005 - 23:48

    Lea:

    Gaaf, Gijs wat jij allemaal beleeft!!!
    Ik volg je op de voet (...saai thuis achter de pc)
    Blijf wel braaf he!
    hou je haaks,
    Lea

  • 08 Maart 2005 - 10:04

    Combo:

    Toevallig ook aangereden met de slang er nog in? je lijkt wel een vrouw.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 154818

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: