Oefff....... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Oefff....... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Oefff.......

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

10 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

he,
Weer een nieuw bericht.

Vanuit Greymouth naar Christchurch gereden. Ik had gepland om daar een nachtje te blijven en dan vroeg aan te rijden naar Mt Cook. Echter het leven van een backpacker pakt wel eens anders uit en dus dat plannetje ook. Het was zo ontzettend gezellig die avond in de bar (ik was pas om 2.30 u. naar bed) dat ik dus vlak voordat ik naar bed ging nog maar een nachtje bij geboekt had. Anders moest ik al voor 10.00 u. uitchecken en daar dacht ik niet veel zin in te hebben. Die dag had ik zo'n 300 km gereden en dus was ik al behoorlijk moe, plus nog een heleboel bier/whiskey/vodka en weet ik wat nog meer ( :-) ), genoeg dus om vast te slapen. Om 9.00 u. was ik echter al weer wakker doordat de raam wagenwijd openstond en we waren op het cathedral square (het middelpunt van Christchurch, vol toeristen/mensen). Ik ben maar opgestaan en merkte dat ik een ontzettende hoofdpijn had, kut. Gelukkig had ik een nacht bijgeboekt en hoefde dus niet te haasten. Al de andere sliepen nog en ik dacht maar eens een sloop te gaan zoeken voor een nieuwe tankdop (die andere nieuwe was een nooddop en lekte)en een nieuwe linkerspiegel. Na twee uur bijna elke garage en autohandelaar in christchurch te hebben afgelopen was ik naar de andere kant van de stad gestuurd (een uur rijden) en daar zat een zaak met australische autoonderdelen. Ze hadden ze, voor 30 $ was ik klaar. Mijn Holden ziet er weer als nieuw uit (euhummmm).
Ik had besloten om die avond maar eens niet te gaan drinken, ivm met de hoofdpijn. Maar tegen de avond was ie weg en het was gezellig dus...
De volgende dag om 9.00 u. aangereden richting Mt. Cook (omdat ik dacht dat het Mt. Doom was uit LotR (iemand had me dat verteld). 300 km verder bij Mt. Cook: Niks te zien, de hele berg zat in de wolken en mist. Teringeind helemaal voor niks gereden, helemaal nadat iemand me vertelde dat het dus Mt. Doom niet was, dat is op het noordereiland. Nou ja, weer 100 km terug gereden naar Lake Tekapo. Een erg mooi meer met blauw water dat het net een zwembad leek. Relaxte avond gehad. Het bleek dat daar de helderste sterrenhemel van NZ is en dus effe gekeken. Ik heb de Melkweg en het zuiderkruis gezien. Ik wist niet dat er zoveel sterren waren, niet normaal. Nou weet ik wat ze met lichtvervuiling bedoelen. In nederland is het echt slecht gesteld.

Vandaag weer gegaan daar, 450 km noord. Door Christchurch. Het was een rit van 6 uur, lang maar goed te doen, lekker scheuren en toch relaxt gereden. Holden he.
Ben nu dus in Kaikoura. Deze plaats staat er om bekend erg veel bezoek te krijgen van walvissen. Ik heb een tripje geboekt voor morgen 11.00 uur. Meestal zie je 2 walvissen (potvissen) en wat dolfijnen. Maar ik heb gehoord dat ze ook ooit de grote blauwe vinvis hebben. Ik heb dus afgesproken met het meisje van het DOC dat die er morgen is, nou maar het beste hopen.
Toen ging ik pinnen. Het tripje morgen kost 125 $, en ik had nog maar 110 op zak, dus had geld nodig. Ik naar de pinautomaat, pasje erin. Shit. Mijn pasje hoorde ik onderin de pinautomaat vallen. KUTZOOI (sorry hoor, maar ik voelde me effe echt genaaid) Ik naar binnen, er was al iemand anders die het had ontdekt, en die was zo snugger om zijn pasje er niet in te doen. Ik had zonder goed te kijken m'n pas in de plek geduwd waar die in moet. Vrouwtje van de bank mee naar buiten. OO, nee he, m'n vakantie is over dacht ik. Ze zag dat het inderdaad kapot was en ging effe achterin de automaat kijken, maar kon er niet bij. Ik zei nog laat mij effe kijken ik ben groter en heb langere armen. Maar dat mocht om een of andere reden niet. Misschien vertrouwde ze me niet, met mijn zonnebril, petje en baard van een week. "Ik zal het proberen te regelen, kom over een uur maar terug, ik bel iemand van de securety". Nou daar stond ik dan, ik dacht echt het is voorbij. Na een half uur kwam ik terug (effe een pilsje voor de schrik wezen drinken), buiten op de stoep gaan zitten. Kwam dat vrouwtje naar me toe: "We hebben je kaart". Je wilt niet weten hoe blij ik was, oooo. Ik dacht bijna dat ik alleen mijn 200 Euro travelcheques nog had en that's it. Maar nou komt het allemaal weer goed, gelukkig.

Oefff, jullie hadden me bijna terug gehad daar in dat koude kleine drukke en dure nederland, gelukkig blijf ik nog twee maanden weg.

Dat was het wel weer, wat een lang verhaal zeg. Ik moest het effe kwijt. Werk ze, studeer ze en doe maar gek.

Isaac/Gijs

  • 10 Maart 2005 - 07:31

    Easy Going:

    Die geiser, ik snap dat je goeie schrik had.... maarja gelukkig hoef je niet terug naar dat overvolle nederland.... Die holden...kan je daar niet meer terug rijden naar NL??? Goed vet...Laterz

  • 10 Maart 2005 - 16:28

    Otto Nijst:

    Gijs waarv zijn de fotos die pa en ma niet mogen zien?

    Veul plezier

  • 10 Maart 2005 - 18:34

    Mark:

    oei oei gijs...geluk heb je nodig..anders kon je je holden gewoon nog verkopen! of een walvis schieten leveren ook veel geld op...mzzl

  • 10 Maart 2005 - 20:13

    Yvonne:

    hey bro'
    jezus wat een spannende verhalen zeg! Eind goed, al goed. Succes met de walvisjes, neem maar een zakje mee tegen de zeeziekte want het kan er ooit ruig aan toe gaan. Oja, als je geen walvissen ziet krijg je 80% van het geld terug, niet vergeten!
    Tja, dat van Mt Cook had ik je wel kunnen vertellen, de hoogste berg van NZ en toch niet te zien! Nee, je moet dus naar de Tongariro op Noordereiland. Da's helemaal LOTR. Sweet as!!
    oja, heb je al eens een Hoki Poki (nee geen bier, maar een ijsje) gehad?? Zijn verslavend hoor. Net als de Lion Red's of wat dan ook. Als je in Nelson bent ga dan naar Paradiso backpackers, die is wel het leukst voor jou denk ik. Hier gebeurt verders niks spannends, veel regen en kou, geen sterren aan een strakblauwe hemel. Wel een steelpannetje gezien vandaag, maar da;s niet dezelfde als die jij daar ziet.
    Geniet geniet geniet!

  • 10 Maart 2005 - 21:41

    Rob:

    hey gijs ik nog een bod gedaan op een mooie opel manta op marktplaats

  • 12 Maart 2005 - 15:54

    Maria Buis:

    Gijs, vergeet jij de lege flessen niet in te leveren bij mij?
    kusje je Maria

  • 13 Maart 2005 - 00:40

    Rick En Linda:

    Ha die Isaac,

    Erg relaxte verhalen, we horen hier van verschillende die-hard backpackers dat Nieuw-Zeeland één van de mooiste landen ter wereld is (op midden-amerika na natuurlijk!). Wat betreft die heldere sterrenhemel, wij stonden er ook van te kijken hoe ontzettend veel het er zijn hier. Als we morgen alledrie naar de sterren kijken, kunnen we onder het genot van wat biertjes en een goeie sigaar ff wegdromen.

    Voorzichtig met je papieren en pasjes....

    Adios, we keep in touch...

    Rick en Linda

  • 18 Maart 2005 - 15:46

    Ellen:

    hai gijs,
    heb eergisteren je kaartje ontvangen, kei lief van je :) Klinkt egt super wat je allemaal aan het meemaken bent, je brengt me echt een idee. Misschien is het ook wel wat voor mij, als ik klaar ben met mijn studie. Mooie foto's ook, je hebt al een hoop gezien. Hier in nederland is het errug rustig, op de afdeling niet egt..... veel zieken nu met dat rare hollands weer, maar ach:) Ik weet eigenlijk niet veel te vertellen, wel dat ik nu iedere dag train met mijn vechtsporten, dus kunnen we een potje sparren als je weer terug bent ;) veel plzier nog en ik blijf je volgen :P
    Mzzl X Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 154819

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: