Het noorden van het zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Het noorden van het zuidereiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Het noorden van het zuidereiland

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

13 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Nelson

hoi allemaal,

In Kaikoura was ik walvissen gaan spotten. Ik heb twee potvissen gezien. Van zo'n 15 meter afstand. Erg indrukwekkend. Echt grote beesten. De grote blauwe vinvis was helaas niet op komen dagen, jammer. Ook nog zo'n 300 huskydolfijnen gezien. Ze zwommen echt overal om de boot heen en ze sprongen erg relaxt, tot wel 6 keer achterelkaar (eentje springt en ze gaan allemaal, 3 tot 6 keer) mooi.
Een hectordolfijn, maar die had ik al gezien. Er was in Kaikoura ook weer een kolonie zeehonden, ben ik dus maar weer naar toe gegaan, ik vind ze echt super. Ze lagen gewoon op de parkeerplaats van het strand. Je moet altijd 10 meter afstand bewaren, maar deze waren denk ik zo aan mensen gewend dat ze zelf dichterbij kwamen. Eentje kwam er op mij af, ik denk omdat ik op zijn favoriete stekje stond en toen ik ik relaxte foto's maken.

Vanuit Kaikoura ben ik naar Hamnersprings gegaan. Dit staat bekend om zijn warmwaterbronnen, alleen was het weekend en zaten ze allemaal vol. Het waren een paar rustige dagen, maar die heb je ook nodig.

De foto's staan er weer op, kijk maar. Ze staan er niet allemaal op, want ik moet een beetje zuinig zijn met de ruimte, en 10 foto's van dolfijnen is ook niet boeiend.

Ik ben gearriveerd in Nelson. De tweede grootste stad van het zuidereiland. Het heeft de meeste zonuren van heel NZ en dat bleek ook wel toen ik aankwam. Zo'n 25 graden. Lekker. Korte broeken weer. Yvonne, je zei dat ik naar Paradiso moest gaan, ben er gaan kijken, maar de goede reputatie heeft het niet goed gedaan. Het is een erg vies en druk hostel nu. Ben bij de buren gaan zitten, het Abel Tadman Hostel. Relaxt hier. Morgen ga ik naar het Abel Tasman National Park. Ik word met een watertaxi halverwege gedropt en loop terug, zo'n 7 uur over goedgele stranden. Ben benieuwt.

Na Abel Tasman ga ik denk ik een dagje naar de Golden Bay dan naar de Marlborough sounds en dan naar het noordereiland. Ik heb tegen een paar mensen verteld dat ik naar een feest op het noordereiland ging zaterdag, is er alleen niet van gekomen, te ver weg en er was een longboardsurfkampioenschap in Kaikoura waar ik ben wezen kijken, erg relaxt om te zien. Ik ga het op het Noordereiland ook proberen. 28 maart staat er een nieuw feest op de agenda, wie weet dan.

Tot de volgende keer maar weer.

Gijs

  • 13 Maart 2005 - 09:06

    Bram:

    Ja Isaac, wederom mooie avonturen, gave foto's.
    Je zit daar hardstikke goed, dat blijkt wel weer.
    En dat feest, zeker doen!!!

  • 13 Maart 2005 - 16:07

    Pap:

    Hallo Gijs,de opa`s en oma`s vonden het mooi dat ze van je een kaart gekregen hadden. Ze vragen zich wel steeds af. Is hij daar nog altijd alleen aan het rondtrekken? En dan zeggen we, die is niet alleen. Hij komt daar genoeg andere vakantie gasten tegen, waar hij mee kan optrekken,voor dat moment. En aan meer, zal hij geen behoefte hebben.
    Heb jij iets gemerkt van de orkaan? Het was hier op tv, dat er een zware orkaan op NZ was, met veel schade.
    De komende week verwachten ze dat het weer hier ook iets beter wordt. Een beetje lente mag wel!!!!! Het is koud genoeg geweest.
    Ik heb verder geen nieuws, als dat ik gisteren een leiding voor het warmwater door de overloop en door jouw kamer gelegd heb. Dus die rotzooi is al weer achter de rug.
    Groetjes je vader.

  • 14 Maart 2005 - 11:45

    Henri:

    isaac, het wordt lente hier!!! kijk ff wat beter uit met die gleuven en zogenaamde pasjes die daarin moeten ;) het ga je goed maar dat is iedereen hier meer dan duidelijk. geniet ze mzzl

  • 15 Maart 2005 - 13:16

    Geert:

    Jojo, vrijdag ziekenhuisfeest gehad. Was weer goed tanken.

  • 15 Maart 2005 - 13:37

    Ome Jan & Tante Petra:

    Hey Gijs, hartstikke bedankt voor de kaart. Echt heel leuk om een kaart van jou van de andere kant van de wereld te krijgen. En heel apart om jouw verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Nou, tot de volgende keer en we wachten met smart op je volgende verhaal/belevenis. Heel veel plezier en geniet ervan!

  • 15 Maart 2005 - 18:06

    Easy Going:

    wow, walvissen...dat lijkt me echt zo vet... ga je nog op witte haaien expeditie zoja dan heb jij mijn droom al waar gemaakt....*jaloers*

  • 16 Maart 2005 - 09:33

    Niek:

    het is hier na de vrieskou inderdaad weer wat beter vertoeven, niet dat het zo slecht is maar toch, een beetje jaloers ben ik wel.
    Zorg er wel voor dat je niet terug komt als alcoholist, kan ook mooi zijn maar toch......
    ciao

  • 16 Maart 2005 - 17:05

    Opa En Oma Van Den Elsen:

    zo gijs hier met opa en oma wie zien op de computer dat je het goed maakt en dat je al veel gezien hebt vooral op het water met die zeehonden en walvissen.
    Het is volgens opa een prachtig land. Prachtige natuur en zo'n helder blauw water. Heb je al bekende gezien? Ik bedoel eigenlijk nederlanders?
    Nou Gijs ik hoop dat je nog veel plezier hebt emn tot ziens! Groetjes Opa en Oma.

  • 17 Maart 2005 - 16:32

    Paul V.:

    jaja isaac 't is wa... ik hou me op de hoogte...
    have fun en cheers he

  • 21 Maart 2005 - 15:46

    Matjo:

    Als alcoholist terugkomen is zeker geen goede planning! Wel kan je natuurlijk wat drank meenemen zodat wij ook weten wat jij daar al die tijd gezopen hebt :D

    Bedankt voor de kaart, zeer relax! Ik laat ze de anderen ook wel aanschouwen...

    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 154810

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: