Weer terug op het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Weer terug op het Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Weer terug op het Noordereiland

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

18 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ha allemaal,

Ben weer terug op het noordereiland. Vanaf nelson ben ik naar het abel tasman park geweest. Dat is een groot bos aan de kust met super mooie stranden. Ik heb een stuk gelopen (een dag). Eerst met de watertaxi afgezet tot halverwege, dan 7 uur lopen en dan weer opgepikt worden. Was erg chilluh. Ik heb hem samen met een zwitser gelopen, die liep toch hetzelfde stuk en zat ook in de watertaxi dus waarom niet, was wel gezellig.

Vanaf nelson ben ik naar Picton gegaan. Hier vertrekt de boot naar het noordereiland. Ik ben er twee dagen geweest. De eerste dag ben ik naar het aquarium geweest, daar hadden ze een reuze inktvis. Echt wazig, zo'n grote, er zijn er maar 4 op de wereld die je kan bekijken, ik heb er nu een gezien, vond het erg bijzonder.
De volgende dag ben ik naar de Marlborough Sounds geweest. Het regende in Picton en ik was bang dat het daar ook zou regenen, maar gelukkig scheen de zon volop. Ik heb een stuk van de Queencharlotte track gelopen. Een erg mooie route door het regenwoud, langs de kust. Was mooi. Onderweg kwam ik een engels stelltje tegen en toen zijn we samen verder gelopen. Daardoor werd het ook weer erg gezellig, vooral in de kroeg aan het eind.

De dag erna had ik de ferry. Was een duur grapje, 215 $ voor mij en de auto, maar ja moet toch. Ben nu dus in Wellington. De hoofdstad (maar niet de grootste stad) van nieuw zeeland.
Ben eerst naar het nationaal museum gegaan, gratis, dus altijd doen. Was interresant, leuk om daar rond te wandelen.
Vandaag zou ik eigenlijk naar een cricketmatch gaan, NZ tegen Australie. Is een testgame, maar als het NZ-Aus is dan lijkt het op NL-Duitsland. Het is alleen gecanceld omdat het te bewolkt is ( :-( ) en het regent een beetje ( :-(:-( ) Maar morgen is het ook (het duurt 5 dagen) en dus ga ik morgen maar.

Mzzl en tot de volgende keer maar weer.

• 18 Maart 2005 - 09:03

Geert:

Jojo! Wa is zo'n dollar eigenlijk waard?? Hier was het woensdag ook goeij weer. Gelijk maar vrij genomen, terras la Folie en bieren bij de aarlese visvijver. Twas net geen blote basten weer. Zo zie je maar, t mooie levuh gaat hier ook door alleen wat minder extreem en groots als daar. En zoals alles in Nl. wat bekrompen. Wanneer kan ik je nou komen opzoeken in Israel met je sjick??

• 18 Maart 2005 - 10:30

Sienuhh:

Eej Isaacje!

Leuk man die verhalen..Ja dat weer hier is echt raar.. 2 weken geleden was het in nederland -20 graden..Nu is het 20 graden..Ja ja..raar land!

Maar super die verhalen en die foto's..Khou t allemaal bij wat je meemaakt!Geweldig..Maak er nog een skonne tijd van!Succes en veel plezier!

Kuzz Sienuhh

• 18 Maart 2005 - 19:40

Felix:

kutteshitte man !!!

• 19 Maart 2005 - 18:23

Yvonne:

gave foto van het zeepaard! Allemaal gave foto's trouwens. Ook van Abel Tasman park. Wel een erg lange korte broek heb jij trouwens! Zo worden die mortelse melkflessen nooit bruin!
    Anyway, houdoe!

• 20 Maart 2005 - 10:21

Pap:

Gijs,
    Je zit volgens mij nu in heel wat beter weer. ''Zwemweer'' Nu nog bruin worden.Eergisteren hebben we je kaarten gekregen, van eind februari en begin maart. Wel laat nieuws als je deze website hebt. Maar het zijn toch mooie kaarten. Opa wordt dinsdag aan zijn neus geopereerd.Daarna mag hij meteen naar huis.
    Het is hier nu ook lente aan het worden. Dus volop in de tuin werken.
    Groetjes je vader.

• 20 Maart 2005 - 18:11

Bloemengabber:

Jow isaac, relaxt dat je onz zo goed op de hoogte blijft houden. We houden heet hier bij.

haaajje
    en altijd blijven lachen!

• 21 Maart 2005 - 05:54

Paul: