Superrrr!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu Superrrr!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Gijs Elsen - WaarBenJij.nu

Superrrr!!!!!!!!!!

Door: Gijs v.d. Elsen

Blijf op de hoogte en volg Gijs

22 Maart 2005 | Nieuw Zeeland, Taupo

he daar is ie weer,

Goededag allemaal, ik voel me nu echt super, heb net namelijk parachute gesprongen!!!!

Vanuit Wellington ben ik met een dikke kater (het was weer eens erg gezellig in de bars) samen met een spanjaard richting Napier gereden. Dit is een stadje dat bekend staat als zijnde het stadje met de meeste Art Deco huizen/gebouwen ter wereld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van Art Deco gehoord had, en waarschijnlijk wel meer mensen niet. Ine en Niek jullie zullen het wel op school gehad hebben.
We waren vijf minuten onderweg, toen ik zag dat de moter een beetje overhit begon te raken. Dus maar gestopt en onder de moterkap gekeken. Wat bleek, de V-snaar was geknapt. Probleem. Na veel van de ene garage naar de andere gestuurd te zijn kwamen we bij een auto-onderdelen winkel, ala staadegaard. Daar kochten we een nieuwe v-snaar. Ikzelf heb hem erop gemonteerd en nou werkt ie weer perfect mijn holden. Meteen maar de olie en de koelvloeistof bijgevuld, mocht wel na dat ritje.
Aangekomen in Napier (eindelijk, was een lange rit met die hoofdpijn en de autopech) een beetje rondgekeken/gewandeld. Art Deco boeit me dus helemaal niet, bleek al na 5 minuten. Het is gewoon een bouwstijl met wat boogjes en uitsteeksels en de huizen hebben allemaal een pastelkleurtje. Boeiend. Ben daar dus na 1 nachtje maar weer vertrokken, richting Taupo. Hier was ik in de eerste week al eens geweest, maar dat was enkel voor een overnachting omdat we al 700 km gereden hadden en we op weg waren naar wellington.
Nu kon ik dus echt Taupo gaan bekijken.
De eerste dag ben ik samen met een fransman naar de Hukafalls geweest en naar een geotermisch actief gebied. Om vast te wennen aan al die vulkanische actieviteit van roturoa (en de geur).
De volgende dag ben ik de Tongarino crossing gaan lopen, ook weer met die fransman en aan het eind kwam ik de zwitser tegen waarmee ik de abeltasman had gelopen, was wel relaxt. De Tongarino crossing is echt hartstikke mooi, en omdat we erg vroeg gegaan waren (5.40 met de bus) waren we een van de eerste. Soms was het erg zwaar klimmen maar het uitzicht was fenomenaal. Het was net een maanlandschap. En je zag een paar gebieden die ze gebruikt hadden voor de LotR-films. Ja, hier is de echt Mt Doom (Mordor) en dus niet in het zuidereiland.
Na zes uur waren we eindelijk bij het eind en moesten we nog 2.5 uur wachten op de bus, en wat denk je, het begint te regenen. Gelukkig zaten we droog en konden we iedereen uitlachen die zeiknat was geworden omdat ze niet doorliepen (sorry, was ene beetje leedvermaak, maar wel goeie).
Vandaag ben ik dus gaan parachutespringen. Dit wilde ik al erg lang een keer doen en hier was het dus het goeiekoopste ter wereld. We werden met een limozine opgehaald, kregen eerst een dvd te zien (zodat je kon beslissen of je ook zo'n dvd wilde). Ik dacht eerst laat maar zitten die dvd, maar omdat het toch de eerste keer is dat je uit een vliegtuig valt dacht ik laat ik het maar doen (was wel 100 $ extra). In totaal koste het me 415 $, voor het springen van 15.000 Ft (= 5 km), foto's en een dvd. Iedereen in het vliegtuig ging voor de 12.000 Ft alleen ik voor de 15. Het was fantastisch. De vrije val duurde 60 seconde, al leek het veel korter en het uizicht was echt niet te geloven mooi. Ik kan het iedereen aanraden, doe het ooit een keer. Het was wel een tandemsprong (alleen springen mag nooit de eerste keer) maar dat maakt geen zak uit, je voelt je tenminste veilig.

Zo dat was wel weer genoeg, xieje wel weer.

Gijs.

Ps: Pap, je vroeg of ik iets van die tornado had gemerkt. Toen ik in Greymouth was (drie dagen voor de tornado) waaide het wel erg hard, maar de tornado heb ik niet gezien. Het was een F1, en duurde ong. 30 seconde, heeft 5 huizen compleet vernielt en er is een toeriste gewond geraakt doordat de camper op haar benen viel. Meer gewonden waren er niet, gelukkig.
Toen ik in Nelson was, hadden we wel een aardbeving. 6.4 op de schaal van Richter. Het was 4 uur 's nachts en ik werd er wakker door, duurde ong. 3 seconde en daarna viel ik meteen ook weer in slaap. Pas toen iemand het me de volgende dag vroeg of ik het had gemerkt herinnerde ik het me.

Ps 2: Tjeerd een nieuw zeelandse dollar is ongeveer 57 eurocent. Ik reken meestal gewoon in guldens hier.

Ps 3: Mam, Pap ik heb twee cd's met foto's en een dvd, t-shirtjes en wat andere spullen naar huis gestuurd, mail effe als dat is aangekomen.

nou stop ik echt, ga de foto's maar bekijken.

  • 22 Maart 2005 - 07:09

    Easy Going:

    ROIG, als een dolle naar beneden vallen. Hahaha je kijkt wel stoer voordat je gaat springen, goed vet!

  • 22 Maart 2005 - 10:53

    Bram:

    VET, jij hebt gevlogen als een...ehja...een baksteen.
    - had je het koud? -
    Is dat schaap niet een lama, of een albino-kameel...

  • 22 Maart 2005 - 16:41

    Jan-Willem:

    Wow hoe cool zo'n parachute sprong! Ben zooow jaloers. Is iets wat ook nog hoog op mijn verlanglijstje staat! Die limousine is al een aardig begin van de dag natuurlijk maar uit zo'n vliegtuig springen is natuurlijk het einde!!! Nou, houd ons op de hoogte gijs! Over klein weekje even op mijn website kijken: wat foto's van universiteit wat sprekend lijkt op Pinkpop!

    Gr JW

  • 22 Maart 2005 - 17:37

    Macatelli:

    Goed vet isaac..60 sec is niet mis.Ook weer zeer ruige foto's...mooi om je verhalen te lezen!
    Groeten

  • 23 Maart 2005 - 07:20

    Pap:

    Nu heb je de wereld onder je ervaren als een vogel, dat zeggen ze altijd. Het lijkt mij ook geweldig.
    Wat betreft dat beest! Dat lijkt mij een kruising tussen een schaap en een geit. Dan krijg je een scheit, toch???? Wel met korte ei.
    Opa is gisteren geopereed aan zijn neus. Hij heeft er nog wel last van, maar alles is goed en ze hebben alles weg kunnen halen.
    Vandaag moet oma naar het ziekenhuis voor controle maar dat zal ook wel goed zijn.
    Het gaat hier in de buurt ook heel veel veranderen. R.Manders heeft het bederijf aan de gemeente verkocht en in oktober moet alles leeg zijn. Dus voor de winter zullen alle hokken wel weg zijn en komen er een paar grote villa`s voor in de plaats.
    Dus wij wonen straks in de villawijk van de Mortel. Klink toch aardig niet???
    Groetjes je vader

  • 23 Maart 2005 - 12:15

    Jan:

    parachute springen ?!?!?!

    vet altijd al willen doen nu kan ik echt niet achterblijven natuurlijk :D
    nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Exploring New Zealand

1e keer alleen de wijde wereld in. Het was geweldig.

Recente Reisverslagen:

29 April 2005

Terug naar huis

21 April 2005

Laatste loodjes..

15 April 2005

De Coromandel

08 April 2005

allo

03 April 2005

Terug van paradise
Gijs

Ga weer de verre wereld in. Op zoek naar het mooiste plekje.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 154822

Voorgaande reizen:

30 Januari 2012 - 03 Februari 2012

to Prague

09 Januari 2011 - 05 November 2011

Een jaar lang weg

02 November 2008 - 26 Februari 2009

Incredible India

05 September 2007 - 21 September 2007

New York New York

28 September 2006 - 29 December 2006

Expect the Unexpected

02 Februari 2005 - 28 April 2005

Exploring New Zealand

Landen bezocht: